Как България да се превърне в целогодишна туристическа дестинация? Задачата трябва да се реши по суша, и по въздух. По суша, чрез изграждане на необходимата инфраструктура и ваканционни селища, които да отговарят на променящите се нужди на хората от пандемията до днес, а по въздух – чрез полети до повече точки по българското Черноморие.
Оказва се, че един от ключовите компоненти България да се превърне в целогодишна туристическа дестинация са ваканционните имоти. Именно те са връзката между строителството и успешния туризъм и могат да допринесат за развитието на по-малките населени места около Бургас и курортните градове в областта?
Около това се обединиха участниците в конференцията за ваканционни имоти „NextHome Black Sea 2024: Черноморски форум“, която се проведе тази седмица в Бургас.
Директните самолетни полети могат да превърнат област Бургас в предпочитана дестинация през цялата година. По време на конференцията “NextHome Black Sea 2024: Черноморски форум за ваканционни имоти”, която се проведе в морския град стана ясно, че една от целите на Община Бургас е да се погледне към цялата област като единна туристическа дестинация. Така обясно визията си Манол Тодоров, заместник-кмет по въпросите на туризма и спорта в общината.
За да има директни самолетни полети от Бургас до някой голям транспортен хъб в Европа общината е изготвила собствен фонд за подкрепа на авиокомпании, които искат да открият редовни полети до Бургас.
Основен елемент по пътя на превръщането на областта в желана, както за туризъм така и за “home office” за по дълъг период от време е инвестирането, изграждането и управлението на ваканционните имоти.
Затова по време на форума предприемачи, професионалисти в управлението на имоти, архитекти и проектанти, обсъдиха предизвикателствата и възможностите.
Изпълнителния директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели Георги Дучев очерта предизвикателствата пред сектора на ваканционните имоти след кризата Covid и обясни, че на преден план излизат добри предложения за нови комплекси и проекти, предимно от затворен тип.
Причината осъзнаването след пандемията, ваканционният имот всъщност може да бъде и основен дом за няколко месеца, което променя представите и нуждите на семействата. Все по-често по родното Черноморие се наблюдават хора, които остават за по 3-4 месеца във „втория си дом“, за да се насладят на природата, спокойствието и чистия въздух. За целта комплексите вече предлагат редица други услуги за хората, които включват дори дребни битови казуси.
Ваканционният имот – и дом, и офис
Радослав Котларов, изпълнителен директор на „ГБС Инвест“ и управляващ GHome – брандът за жилищно строителство на „Главболгарстрой“ обясни по време на форума:
„Сегментът на ваканционните имоти в сектор Строителство претърпява значителни промени през последните години, под влияние на нови потребителски предпочитания, технологични постижения, променящата се икономическа среда, както и на регионалните геополитически промени.
Инвеститорите, насочващи се към строителство и продажби на пазара на ваканционни имоти, трябва да бъдат адаптирани към новите реалности, за да постигнат устойчив успех на този динамичен пазар“, заяви Котларов по време на дискусията.
През последните години технологиите и зелената визия са ключови и при избора на ваканционен имот.
„Тенденциите в сектора на имоти, предназначени за почивка включват сгради, осигуряващи устойчивост и екологичност, технологично обезпечени „умни“ домове, пространства с възможности за работно място от дистанция, добро местоположение и иновации“, обясни Котларов.
Заради това и нашите проекти все повече се включват зелени строителни практики, енергоспестяващи технологии и екологични материали, а така купувачите показват своята загриженост както за своя спокоен живот, така и за опазването на околната среда, каза още Радослав Котларов.
“Разбира се за инвеститорите основните изисквания са добра туристическа инфраструктура, лесна достъпност и потенциал за растеж и развитие на локацията. Такава даденост има Бургаска област, но е нужна малка подкрепа от общините и държавата, за да може регионът да има единен туристически облик”, допълни Котларов.
Зеленият път към усточиво строителство
„До голяма степен строителството се променя заради различните регулации, наложени както на местно, така и на европейско ниво. Фактор в промяната на концепцията и начина на строителство на жилищните сгради обаче са и променящите се нужди на потребителите. С пълна сила всичко това важи и за ваканционните имоти в градове като Бургас.
Подобна е и ситуацията с новия проект „Лира“, който „Главболгарстрой“ изпълнява. Целта е да се надгради туристическата инфраструктура и удобствата за собствениците в района на комплекса „Свети Тома“. Планира се „Лира“ ще бъде изграден зад ваканционен комплекс, на отстояние над 30 метра, върху терен, собственост на компанията, който в момента се използва за паркинг.
Сградата ще се състои от две самостоятелни тела, с общ брой от 55 апартамента, от които 6 броя еднопространствени (тип студио), 37 двустайни имоти и 12 броя двустайни.
За инвеститорите особено важни са екологичните строителни материали, използването на възобновяеми енергийни източници и новите технологии.
В проекта са заложени висок клас материали – партерното ниво е решено изцяло с каменна облицовка, при типовите и подпокривния етаж е използвана дъсчена обшивка, а топлоизолацията е минерална вата с дебелина 12 см. Ще бъде изпълнена и вентилируема фасадна система.
Планирано е изграждането на подземен паркинг за 76 автомобила, от които 56 паркоместа и 20 гаражни клетки, както и 14 паркоместа на терен.
„Сградата ще бъде компактна, на 4 етажа, свързана с пречиствателната станция с дълбоководно заустване. В проекта са заложени и богато озеленен вътрешен двор, контрол на достъпа, детска площадка, заведение за хранене и велоцентър със сервиз, както и салон за красота“, обясни още изпълнителният директор на ГБС Инвест по време на конференцията. За максимално удобство на всички собственици и посетители на „Свети Тома“ е предвиден допълнителен паркинг, който да обезпечи паркирането в района.
Плановете са строителството да започне в идните седмици, като вече са завършени успешно всички процедури по градоустройство и нормативни изисквания, за да може първата фаза на строителството да бъде изпълнена преди началото на туристическия сезон.
Жилища и имоти > Коментар
Община Бургас – на вълните на възможностите: Устойчиво строителство и смели инвестиции
Как България да се превърне в целогодишна туристическа дестинация? Задачата трябва да се реши по суша, и по въздух. По суша, чрез изграждане на необходимата инфраструктура и ваканционни селища, които да отговарят на променящите се нужди на хората от пандемията до днес, а по въздух – чрез полети до повече точки по българското Черноморие.
Оказва се, че един от ключовите компоненти България да се превърне в целогодишна туристическа дестинация са ваканционните имоти. Именно те са връзката между строителството и успешния туризъм и могат да допринесат за развитието на по-малките населени места около Бургас и курортните градове в областта?
Около това се обединиха участниците в конференцията за ваканционни имоти „NextHome Black Sea 2024: Черноморски форум“, която се проведе тази седмица в Бургас.
Директните самолетни полети могат да превърнат област Бургас в предпочитана дестинация през цялата година. По време на конференцията “NextHome Black Sea 2024: Черноморски форум за ваканционни имоти”, която се проведе в морския град стана ясно, че една от целите на Община Бургас е да се погледне към цялата област като единна туристическа дестинация. Така обясно визията си Манол Тодоров, заместник-кмет по въпросите на туризма и спорта в общината.
За да има директни самолетни полети от Бургас до някой голям транспортен хъб в Европа общината е изготвила собствен фонд за подкрепа на авиокомпании, които искат да открият редовни полети до Бургас.
Основен елемент по пътя на превръщането на областта в желана, както за туризъм така и за “home office” за по дълъг период от време е инвестирането, изграждането и управлението на ваканционните имоти.
Затова по време на форума предприемачи, професионалисти в управлението на имоти, архитекти и проектанти, обсъдиха предизвикателствата и възможностите.
Изпълнителния директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели Георги Дучев очерта предизвикателствата пред сектора на ваканционните имоти след кризата Covid и обясни, че на преден план излизат добри предложения за нови комплекси и проекти, предимно от затворен тип.
Причината осъзнаването след пандемията, ваканционният имот всъщност може да бъде и основен дом за няколко месеца, което променя представите и нуждите на семействата. Все по-често по родното Черноморие се наблюдават хора, които остават за по 3-4 месеца във „втория си дом“, за да се насладят на природата, спокойствието и чистия въздух. За целта комплексите вече предлагат редица други услуги за хората, които включват дори дребни битови казуси.
Ваканционният имот – и дом, и офис
Радослав Котларов, изпълнителен директор на „ГБС Инвест“ и управляващ GHome – брандът за жилищно строителство на „Главболгарстрой“ обясни по време на форума:
„Сегментът на ваканционните имоти в сектор Строителство претърпява значителни промени през последните години, под влияние на нови потребителски предпочитания, технологични постижения, променящата се икономическа среда, както и на регионалните геополитически промени.
Инвеститорите, насочващи се към строителство и продажби на пазара на ваканционни имоти, трябва да бъдат адаптирани към новите реалности, за да постигнат устойчив успех на този динамичен пазар“, заяви Котларов по време на дискусията.
През последните години технологиите и зелената визия са ключови и при избора на ваканционен имот.
„Тенденциите в сектора на имоти, предназначени за почивка включват сгради, осигуряващи устойчивост и екологичност, технологично обезпечени „умни“ домове, пространства с възможности за работно място от дистанция, добро местоположение и иновации“, обясни Котларов.
Заради това и нашите проекти все повече се включват зелени строителни практики, енергоспестяващи технологии и екологични материали, а така купувачите показват своята загриженост както за своя спокоен живот, така и за опазването на околната среда, каза още Радослав Котларов.
“Разбира се за инвеститорите основните изисквания са добра туристическа инфраструктура, лесна достъпност и потенциал за растеж и развитие на локацията. Такава даденост има Бургаска област, но е нужна малка подкрепа от общините и държавата, за да може регионът да има единен туристически облик”, допълни Котларов.
Зеленият път към усточиво строителство
„До голяма степен строителството се променя заради различните регулации, наложени както на местно, така и на европейско ниво. Фактор в промяната на концепцията и начина на строителство на жилищните сгради обаче са и променящите се нужди на потребителите. С пълна сила всичко това важи и за ваканционните имоти в градове като Бургас.
Подобна е и ситуацията с новия проект „Лира“, който „Главболгарстрой“ изпълнява. Целта е да се надгради туристическата инфраструктура и удобствата за собствениците в района на комплекса „Свети Тома“. Планира се „Лира“ ще бъде изграден зад ваканционен комплекс, на отстояние над 30 метра, върху терен, собственост на компанията, който в момента се използва за паркинг.
Сградата ще се състои от две самостоятелни тела, с общ брой от 55 апартамента, от които 6 броя еднопространствени (тип студио), 37 двустайни имоти и 12 броя двустайни.
За инвеститорите особено важни са екологичните строителни материали, използването на възобновяеми енергийни източници и новите технологии.
В проекта са заложени висок клас материали – партерното ниво е решено изцяло с каменна облицовка, при типовите и подпокривния етаж е използвана дъсчена обшивка, а топлоизолацията е минерална вата с дебелина 12 см. Ще бъде изпълнена и вентилируема фасадна система.
Планирано е изграждането на подземен паркинг за 76 автомобила, от които 56 паркоместа и 20 гаражни клетки, както и 14 паркоместа на терен.
„Сградата ще бъде компактна, на 4 етажа, свързана с пречиствателната станция с дълбоководно заустване. В проекта са заложени и богато озеленен вътрешен двор, контрол на достъпа, детска площадка, заведение за хранене и велоцентър със сервиз, както и салон за красота“, обясни още изпълнителният директор на ГБС Инвест по време на конференцията. За максимално удобство на всички собственици и посетители на „Свети Тома“ е предвиден допълнителен паркинг, който да обезпечи паркирането в района.
Плановете са строителството да започне в идните седмици, като вече са завършени успешно всички процедури по градоустройство и нормативни изисквания, за да може първата фаза на строителството да бъде изпълнена преди началото на туристическия сезон.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Климат, Коментар
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
07.28.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни