Бюлетин

Обявена е поръчка за строителен надзор при изграждане на началото на автомагистрала между Русе и Велико Търново

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) обяви обществената поръчка за определяне на изпълнители на строителния надзор при изграждането на първите 75,6 км от автомагистралата Русе-Велико Търново. Това съобщиха от пресцентъра на АПИ.

Тръжната процедура е в две обособени позиции. В първата е осъществяването на строителен надзор при строителството на участъка от Русе до Бяла, а във втората – при изграждане на обходния път на град Бяла. Прогнозната стойност на поръчката е 24 568 500 лева без ДДС. Срокът за подаване на офертите е до 15 август 2022 г.

Участъкът от Русе до Бяла е с дължина 40,24 км. Тази отсечка ще започва на три километра източно от Дунав мост при Русе при пътен възел с път ІІ-21 Русе-Силистра и ще завършва непосредствено след пътния възел с път І-5 при 40-и км по автомагистралното трасе. Прогнозната стойност на поръчката за строителен надзор при изграждането на малко над 40 км е 13 409 775 лева без ДДС.

Обходът на град Бяла е с дължина 35,4 км. Той ще започва при 40-и км, непосредствено след пътния възел с път І-5 при км 40+071 по автомагистралното трасе и ще завършва при 76-и км след пътния възел с път I-3 Гара Бяла-Плевен. Прогнозната стойност на поръчката за упражняване на строителен надзор (от км 40+640 до км 76+040) е 11 158 725 лева без ДДС.

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка – Русе-Бяла, обход на град Бяла и Бяла-Велико Търново.

АПИ е предложила на Управляващия орган на Оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” проектът за изграждане на автомагистрала Русе-Велико Търново да бъде включен за финансиране от бъдещата програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Още от Built.bg:  Пътната агенция пита българите кои участъци се нуждаят от ремонт през 2023 г.

Автомагистралата ще започва на три км източно от Дунав мост при Русе, при пътния възел с път II-21 Русе-Силистра и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока – към Прохода на Републиката и към прохода Шипка. Обществената поръчка се обявява въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който проектният габарит на автомагистралното трасе е Г27, с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може хората от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана.

На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения – 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км, три тунела по лявото платно и два по дясното – в участъка Бяла – Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и девет селскостопански подлеза. Ще се изградят и осем площадки за отдих, разположени двустранно на трасето. След изработване на техническите проекти за трите участъка ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.

Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе-Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, посочват от АПИ.

Още от Built.bg:  Пътната агенция пита българите кои участъци се нуждаят от ремонт през 2023 г.

Изграждането на автомагистралата Русе-Велико Търново е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява връзка между държавите oт Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море. С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешния трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места.

Автомагистрала Русе-Велико Търново ще бъде основната връзка, свързваща моста над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, с път I-4 Коритна-Севлиево-Велико Търново-п. в „Белокопитово“ на магистрала „Хемус“, с път I-3 Гара Бяла-Плевен-Коритна-Ботевград и бъдещия участък от магистрала „Хемус“ край Велико Търново, се посочва в съобщението.

close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Войната в Украйна

Избрано за Вас

Последвайте ни

Най-споделяното от Built.bg

Коментари и анализи

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Инфраструктура

Архитектура

Създателите

Градска среда и Урбанизъм

Бохемски истории

Be Green

Built.bg Podcast

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам