Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Очакват се приходите от пътните такси за 2023 г. да са около 800 млн. лв

Очакваните приходи от пътни такси за 2023 г. са около 770-820 млн. лв., каза директорът на тол системата Георги Темелков. Той добави, че около 2/3 от общите приходи следва да се генерират от тежкотоварния трафик, каквито са практиките в Европейския съюз (ЕС).

От първи януари следващата година е заложено намаление на винетките с около 10%  и увеличение на тол ставките с 50%, добави Темелков по време на кръгла маса на тема „Две години тол система – плюсове и минуси. Ускоряване развитието и изграждането на автомагистралите в България чрез публично-частно партньорство. Необходими промени в политиката на таксуване.“ Дискусията е под патронажа на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

Темелков изрази надежда, че през следващите години тол системата ще достигне приходи от един милиард лева на година, каквито бяха и заявките при нейното създаване.

Идеята на тол системата беше всяка стотинка от нея да бъде използвана за изграждане на пътната мрежа, каза инж. Иво Иванов – председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.  Той допълни, че модернизирането и развитието на пътната инфраструктура през периода 2014-2020 г. е било силно ограничено в бюджета, който е бил в размер на 250 млн. лв.

По анализ на Световната банка, за да достигнем 10% от ремонтите по републиканската пътна мрежа, е нужен бюджет от 1,5 млрд. лв. – за рехабилитация, поддръжка и почистване през зимата, заяви Иванов. По думите му по този начин ще се избяга от рязкото влошаване на компрометираните настилки и ще е възможно поддържането на пътната инфраструктура в едно добро състояние. Към 2020-2022 г. до момента с парите, които са отпуснати, сме достигнали три процента от анализа на Световната банка. Надяваме се 2023-2025 г. при осигурен бюджет от един милиард лева да достигнем тези 10%, допълни той.

Ситуацията в Европа и света много бързо се променя и преминава в много тежка криза, смята  Петър Мутафчиев – председател на УС на Форума за балкански транспорт и инфраструктура. Като основна причина за това той посочи войната в Украйна.

Приоритетите на българската държава също се променят. Инфлацията и нарастването на цените води до сериозни социални сривове, които трябва да бъдат поети от държавата, добави Мутафчиев. Според него правителствата се насочват към социалната политика, а това влияе върху бизнеса.

„Правителствата говорят все повече за отделяне на средства за компенсиране на цените на горивата. Заради войната в Украйна българската държава си поставя за цел да модернизира армията ни. По прогнози, ако всички тези намерения се реализират, дефицитът в бюджета ще е около 11 млрд. лв.“, каза той и допълни, че това поражда въпроса дали ще останат средства да се инвестира в инфраструктура, и по-специално в пътната.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам