Проверките на качеството на пътищата на България не са спрели и няма да спрат, заяви служебният замeстник-министър на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия. Той отговори на депутатски въпрос дали са правени проверки на обекти, изпълнявани по договорите за текущ ремонт и поддръжка (ТРП), и в частност в участъка на магистрала “Тракия” между Чирпан и Стара Загора. Това, че сме избрали един участък, за да се вземат ядки, не означава, че с него ще приключим, заяви Христов, но не даде повече подробности кои ще бъдат следващите проверявани участъци.
В началото на октомври служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков съобщи на съвместна пресконференция с вицепремиера и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев, че при съвместни проверки на МРРБ и МВР на качеството на лот 2 и лот 3 на магистрала “Тракия” към момента са установени загуби от 40 млн. лева в ущърб на държавата. При проверката са взети ядки от съдържанието, вложено в пътното платно, като те са предадени за изследване на Института за пътища и мостове към Агенция “Пътна инфраструктура”. Констатиран е недостиг в количеството на асфалта, ще излязат и проблеми с качеството, коментира тогава министър Шишков. Той уточни, че гаранционните срокове са изтекли и сега държавата ще се наложи да ремонтира тези участъци. Лот 2 на магистралата е в участъка от Стара Загора до Нова Загора, а третият лот е от Нова Загора до Ямбол.

От Института по пътища и мостове са взети над 1500 ядки от различни пътни участъци в страната, каза инж. Иво Иванов – председател на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”, в отговор на същия депутатски въпрос.
В отговор на друг депутатски въпрос – за новите обществени поръчки за ТРП и за какъв срок ще са те, Иванов съобщи, че такива се подготвят и вече няма да са за три, а ще са за четири години. В момента залагаме при текущ ремонт да има елементи на основен, процентното съотношение да не е доста голямо, за да не се стига до там една фирма да прави текущ, друга да прави основен ремонт, а трета да кърпи, коментира той. Иванов уточни, че отделно ще се прави обществена поръчка за маркировка и знаци и отделно – за текущ ремонт.
В момента не са възложени нови дейности по ТРП, а изпълнителите довършват вече подписаните договори, като имат срок до 20 ноември, каза Иванов. Вече има 7-месечни договори за зимното поддържане на пътищата и пътната агенция е в процес на обявяване на нови обществени поръчки за 3-годишните ТРП, допълни той.