Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

От МРРБ уверяват, че проверките на качеството на пътищата ще продължат

Проверките на качеството на пътищата на България не са спрели и няма да спрат, заяви служебният замeстник-министър на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия. Той отговори на депутатски въпрос дали са правени проверки на обекти, изпълнявани по договорите за текущ ремонт и поддръжка (ТРП), и в частност в участъка на магистрала “Тракия” между Чирпан и Стара Загора. Това, че сме избрали един участък, за да се вземат ядки, не означава, че с него ще приключим, заяви Христов, но не даде повече подробности кои ще бъдат следващите проверявани участъци.

В началото на октомври служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков съобщи на съвместна пресконференция с вицепремиера и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев, че при съвместни проверки на МРРБ и МВР на качеството на лот 2 и лот 3 на магистрала “Тракия” към момента са установени загуби от 40 млн. лева в ущърб на държавата. При проверката са взети ядки от съдържанието, вложено в пътното платно, като те са предадени за изследване на Института за пътища и мостове към Агенция “Пътна инфраструктура”. Констатиран е недостиг в количеството на асфалта, ще излязат и проблеми с качеството, коментира тогава министър Шишков. Той уточни, че гаранционните срокове са изтекли и сега държавата ще се наложи да ремонтира тези участъци. Лот 2 на магистралата е в участъка от Стара Загора до Нова Загора, а третият лот е от Нова Загора до Ямбол.

Захари Христов, снимка; БТА

От Института по пътища и мостове са взети над 1500 ядки от различни пътни участъци в страната, каза инж. Иво Иванов – председател на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”,  в отговор на същия депутатски въпрос.

Още от Built.bg:  Приключи рехабилитацията на ПАВЕЦ “Белмекен“

В отговор на друг депутатски въпрос – за новите обществени поръчки за ТРП и за какъв срок ще са те, Иванов съобщи, че такива се подготвят и вече няма да са за три, а ще са за четири години. В момента залагаме при текущ ремонт да има елементи на основен, процентното съотношение да не е доста голямо, за да не се стига до там една фирма да прави текущ, друга да прави основен ремонт, а трета да кърпи, коментира той. Иванов уточни, че отделно ще се прави обществена поръчка за маркировка и знаци и отделно – за текущ ремонт.

В момента не са възложени нови дейности по ТРП, а изпълнителите довършват вече подписаните договори, като имат срок до 20 ноември, каза Иванов. Вече има 7-месечни договори за зимното поддържане на пътищата и пътната агенция е в процес на обявяване на нови обществени поръчки за 3-годишните ТРП, допълни той.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам