Снимка: БТА
Основна функция на Министерството на регионалното развитие е да инвестира средствата на българските данъкоплатци в инфраструктура, която да подобрява начина им на живот. Това е голямата цел, призвание и приоритет пред министерството, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Андрей Цеков по време на отчета за свършеното от правителството през изминалите девет месеца.
В по-тесен контекст приоритетът през следващите девет месеца е насочен към постигане на съществен напредък в развитието на автомагистралната мрежа на страната, заяви министърът.
След като в първите девет месеца успяхме да постигнем напредък по проектната и бюджетна обезпеченост на всички магистрали, основната цел през втория период ще бъде да постигнем допълнителен физически напредък в тяхното изпълнение и до края на 2024 година да отворим за движение нови между 60 и 96 километра автомагистрални участъци, каза Цеков.
Той уточни, че това почива на базата на настоящата проектна готовност и става дума за напълно реални участъци.
До края 2024 г. ще бъде напълно завършена автомагистрала “Европа”, като в рамките на годината ще бъде изграден 15-километровият участък, свързващ София и Сливница, каза министърът. Съществен напредък очакваме да постигнем и по магистралата, свързваща Видин с Ботевград, допълни той. По думите му до края на годината ще бъде въведено в експлоатация и отворено за движение 32-километровото трасе, свързващо Мездра и Ботевград, като се очаква в рамките на годината да бъде завършен и 30-километровият участък, свързващ Видин с пътния възел “Макреш”.
За магистрала “Струма” министърът посочи, че в рамките на тази година е реалистично да бъде завършен оставащият малък участък от 3 километра между Симитли и Крупник, който, по думите му, е бил “заложник на дълго отлаганото решение за трасето на магистрала “Струма”. Сега, когато имаме светлина от Европейската комисия за реализирането на проекта, е възможно да завършим тези три километра в рамките на настоящата година, заяви министърът.
За магистрала “Хемус” министърът съобщи, че е обезпечено бюджетно строителството и през март то се възобновява в участъците от едно до три – връзката до Плевен.
В рамките на 2024 година е напълно реалистично да бъде завършен първият участък на магистралата – около 16 км, между прохода Боаза и пътя за Ловеч и Угърчин, за всички останали участъци от едно до три работата ще стартира в близките дни, каза министърът. За участъците между Плевен и Велико Търново очакваме издаването на разрешение за строеж в рамките на първото полугодие на тази година, което ще позволи през лятото да започне строителството и на тези участъци, каза Цеков.
След като миналата година стартирахме строителството на магистралата между Русе и Бяла, през тази година очакваме да се работи по цялото трасе, както и да обявим поръчка за нейното продължение, каза още министърът.
По темата за общинското развитие министърът напомни за капиталовата програма за инвестиции в общинска инфраструктура на стойност над 4 милиарда лева за тригодишен период.
Става въпрос за 1625 проекта, чието изпълнение и договаряне се администрира от МРРБ, напомни министърът и допълни, че към настоящия момент, в рамките на 40 дни, в министерството са подадени 942 заявления, обработени са 875, изготвени са 565 споразумения за обектите, за които е установена пълна проектна готовност. Цеков съобщи, че в рамките на следващата седмица ще бъдат подписани вече над 400 споразумения с общините.
Считам, че не по-малко важен приоритет е в рамките на следващите 9 месеца да бъде разписана и приета национална законодателна институционална рамка относно програмирането, планирането, управлението и контрола на такъв тип инвестиции със средства на националния бюджет по подобие на правилата, които прилагаме по отношение на инвестициите от фондовете на Европейския съюз, каза още министърът.
Инфраструктура > Коментар
Отчетът на кабинета: Напредък в развитието на автомагистралната мрежа на страната
Снимка: БТА
Основна функция на Министерството на регионалното развитие е да инвестира средствата на българските данъкоплатци в инфраструктура, която да подобрява начина им на живот. Това е голямата цел, призвание и приоритет пред министерството, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Андрей Цеков по време на отчета за свършеното от правителството през изминалите девет месеца.
В по-тесен контекст приоритетът през следващите девет месеца е насочен към постигане на съществен напредък в развитието на автомагистралната мрежа на страната, заяви министърът.
След като в първите девет месеца успяхме да постигнем напредък по проектната и бюджетна обезпеченост на всички магистрали, основната цел през втория период ще бъде да постигнем допълнителен физически напредък в тяхното изпълнение и до края на 2024 година да отворим за движение нови между 60 и 96 километра автомагистрални участъци, каза Цеков.
Той уточни, че това почива на базата на настоящата проектна готовност и става дума за напълно реални участъци.
До края 2024 г. ще бъде напълно завършена автомагистрала “Европа”, като в рамките на годината ще бъде изграден 15-километровият участък, свързващ София и Сливница, каза министърът. Съществен напредък очакваме да постигнем и по магистралата, свързваща Видин с Ботевград, допълни той. По думите му до края на годината ще бъде въведено в експлоатация и отворено за движение 32-километровото трасе, свързващо Мездра и Ботевград, като се очаква в рамките на годината да бъде завършен и 30-километровият участък, свързващ Видин с пътния възел “Макреш”.
За магистрала “Струма” министърът посочи, че в рамките на тази година е реалистично да бъде завършен оставащият малък участък от 3 километра между Симитли и Крупник, който, по думите му, е бил “заложник на дълго отлаганото решение за трасето на магистрала “Струма”. Сега, когато имаме светлина от Европейската комисия за реализирането на проекта, е възможно да завършим тези три километра в рамките на настоящата година, заяви министърът.
За магистрала “Хемус” министърът съобщи, че е обезпечено бюджетно строителството и през март то се възобновява в участъците от едно до три – връзката до Плевен.
В рамките на 2024 година е напълно реалистично да бъде завършен първият участък на магистралата – около 16 км, между прохода Боаза и пътя за Ловеч и Угърчин, за всички останали участъци от едно до три работата ще стартира в близките дни, каза министърът. За участъците между Плевен и Велико Търново очакваме издаването на разрешение за строеж в рамките на първото полугодие на тази година, което ще позволи през лятото да започне строителството и на тези участъци, каза Цеков.
След като миналата година стартирахме строителството на магистралата между Русе и Бяла, през тази година очакваме да се работи по цялото трасе, както и да обявим поръчка за нейното продължение, каза още министърът.
По темата за общинското развитие министърът напомни за капиталовата програма за инвестиции в общинска инфраструктура на стойност над 4 милиарда лева за тригодишен период.
Става въпрос за 1625 проекта, чието изпълнение и договаряне се администрира от МРРБ, напомни министърът и допълни, че към настоящия момент, в рамките на 40 дни, в министерството са подадени 942 заявления, обработени са 875, изготвени са 565 споразумения за обектите, за които е установена пълна проектна готовност. Цеков съобщи, че в рамките на следващата седмица ще бъдат подписани вече над 400 споразумения с общините.
Считам, че не по-малко важен приоритет е в рамките на следващите 9 месеца да бъде разписана и приета национална законодателна институционална рамка относно програмирането, планирането, управлението и контрола на такъв тип инвестиции със средства на националния бюджет по подобие на правилата, които прилагаме по отношение на инвестициите от фондовете на Европейския съюз, каза още министърът.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Инфраструктура, Новини
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
07.29.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни