Снимки: BTA/AP
За пръв път от десет години всички хотели в южноегипетския град Луксор, известен като “най-големия музей на открито в света”, са били напълно заети, пише в. “Ал Ахрам”, цитиран от БТА.
Радостният за туристическия бранш факт от края на миналата седмица е не само резултат от пищната церемония по откриването на обновената Алея на сфинксовете, но и знак за увеличаването на туристическия поток към тази част на страната.
“Това ми напомня за дните на разцвет, когато бяхме заети да превозваме туристи,” казва един от таксиметровите шофьори в Луксор и добавя, че откриването на алеята е благословия за целия град.
Египетският туристически сектор понесе тежки последици заради пандемията. Приходите паднаха от 13 милиарда долара през 2019 година на 4 милиарда през 2020 година. Преди появата на новия коронавирус туризмът в страната на фараоните тъкмо беше започнал да се възстановява след забраните за пътуване, наложени от редица държави заради съображения за сигурност.
От бранша тържественото събитие в Луксор и “Златният парад на фароните” в Кайро през пролетта са част от усилията за популяризиране на Египет като ключова туристическа дестинация. На този фон изгледите за зимния сезон са обещаващи.
Интересът към културния туризъм в Южен Египет се увеличи още преди церемония в Луксор, отбелязва ръководителят на Комитета за маркетинг на културния туризъм Мохамед Отман. По думите му ефектът от събитието се е усетил още с анонсирането му преди няколко месеца, а след това с обявяването на нови археологически открития при реставрирането на Алеята на сфинксовете, с новините за подготовката на храмовете в Луксор и Карнак, за обновяването на градската инфраструктура.
Кампанията е довела до скок на търсенето от 38 процента, а туроператорите са променили програмите, така че да включват допълнителен ден в Луксор за посещение на процесионния път.
“След събитието получих множество запитвания от италиански, френски и испански модни дизайнери за организиране на ревюта на алеята,” разказва Отман и добавя, че това е качествена промяна за туризма в Египет.
Създаването на дестинации, които съчетават отмората и забавлението с културния туризъм е ключово. Пример за това е откриването на нови музеи в областите, където са курортите на Червено море Хургада и Шарм ел Шейх, както и възобновяването на полетите между Шарм ел Шейх и Луксор.
Успешната стратегия за популяризиране на туризма обаче все още е подвластна на развитието на пандемията. Опасенията са, че новият вирусен вариант Омикрон може да спре пътуванията от Европа, която е основен пазар за културен туризъм.