След като Париж забрани след референдум електрическите тротинетки на самообслужване, те можеха да бъдат видени за последен път по улиците на френската столица в четвъртък, предаде Франс прес. Това сложи край на петгодишното им противоречиво присъствие, но велосипедите на самообслужване са готови да поемат щафетата.
От 1 септември Париж се превърна в първата европейска столица, която забрани изцяло тези двуколесни превозни средства на самообслужване. Много парижани гледаха изумено как те се движат на зигзаг между пешеходците, макар и ограничени до 10 километра в час в определени зони, паркираха по средата на тротоарите, а често ставаха причина за инциденти.
Трите оператора – “Лайм” (Lime), “Тиер” (Tier) и “Дот” (Dott) загубиха разрешителното си да заемат обществено пространство след “безпрецедентно” гласуване в началото на април. Около 90 на сто от гласувалите подкрепиха забраната на тротинетките на самообслужване, а едва 7,46 на сто от участвалите в референдума ги подкрепиха.
Самата кметица социалистка на Париж, Ан Идалго агитира да се гласува “срещу”, за да се намалят “неприятностите”.
От 15 август 15 000 тротинетки постепенно бяха изтеглени от употреба и така през последния ден на месеца по улиците на френската столица остана едва шепа от тях, основно в центъра на Париж, за да бъдат изпратени след евентуален ремонт в други градове.
“Шанз Елизе”, Лувъра, “Риволи”, операта – журналист на АФП, обиколил тези знакови за френската столица места, не е срещнал нито един потребител на тротинетка на самообслужване сутринта на 31 август и е забелязал само шест от тези двуколесни превозни средства на централните места, където преди това се радваха на вездесъщо присъствие.
Няколко от предназначените за тротинетките места са били празни или вече са “приютили” велосипедите на трите оператора.
Една трета от флотилията на “Тиер”ще остане в Ил-дьо-Франс в 80 общини около Марн-ла-Вале или Сен-Жермен-ан-Ле, а останалите ще заминат за Германия.
“Дот” ще изпрати своите тротинетки в Белгия или Тел Авив. Зелените тротинетки на “Лайм” ще заминат за Лил, Лондон, Копенхаген и за няколко града в Германия.
“Обърнахме страницата тротинетки за целия район на Ил-дьо-Франс”, заяви пред АФП Ксавие Мирай, директор връзки с обществеността в калифорнийската компания “Лайм”.
“Това ме натъжава, тъй като намирам за много приятно да мога да се разхождам, да завивам наляво и надясно, без стреса да съм блокирана в автомобила”, заяви няколко дни преди влизането в сила на забраната Валери Ринкел, потребителка на услугата.
Друг клиент изрази противоположно мнение: “Смятам, че е по-безопасно да спрем дотук и най-накрая да се върнем към велосипеда или хората да използват обществения транспорт”, каза Анас Елула.
Алтернативи
Операторите залагат на това, че клиентите им ще се насочат към велосипедите на самообслужване, които вече предлагат всички те и това ще им позволи да избегнат поне на първо време съкращения.
“Това е значителна промяна за “Тиер”, но вместо да се подаваме на носталгия, гледаме напред”, заяви Клеман Пет, отговорник за операциите на компанията във Франция, имайки предвид 5000 велосипеда, които все още са на разположение.
“Развитието на велосипедите е в разгара си и е с “много интересни перспективи” потвърди и Мирай от “Лайм”. Компанията предлага 10 000 велосипеда.
Не всички обаче са склонни отново да се качат на велосипед. За туристите “това не е същото, велосипедът е голям и тежък и не е толкова маневрен”, коментира Аманда Ролинс, американска инфлуенсърка със 740 000 последователи в “ТикТок” (TikTok) и голяма любителка на тротинетките.
Някои редовни потребители биха могли да заложат на покупка или на алтернативна оферта за дневен, полудневен или седмичен наем, каквито предлага производителят на мотоциклети, скутери и електрически тротинетки “Волт” (Volt).
“Това съвсем не е самообслужване”, заяви пред АФП Грегори Колио, основател на групата.
Компанията, която лансира идеята преди парижкия референдум, ще предложи “на тези, които са използвали всекидневно тротинетки на самообслужване, както и на туристите”, да ги наемат с оглед на предстоящите Олимпийски игри през 2024 г.
Според Колио забраната за тротинетки на самообслужването значително ще увеличи търсенето им под наем, като компанията му ще разположи от 1000 до 2000 тротинетки, най-вече на “всички ключови места, където е имало значително търсене на тротинетки на самообслужване”.
Градска среда > Коментар
Париж се раздели с тротинетките за самообслужване
След като Париж забрани след референдум електрическите тротинетки на самообслужване, те можеха да бъдат видени за последен път по улиците на френската столица в четвъртък, предаде Франс прес. Това сложи край на петгодишното им противоречиво присъствие, но велосипедите на самообслужване са готови да поемат щафетата.
От 1 септември Париж се превърна в първата европейска столица, която забрани изцяло тези двуколесни превозни средства на самообслужване. Много парижани гледаха изумено как те се движат на зигзаг между пешеходците, макар и ограничени до 10 километра в час в определени зони, паркираха по средата на тротоарите, а често ставаха причина за инциденти.
Трите оператора – “Лайм” (Lime), “Тиер” (Tier) и “Дот” (Dott) загубиха разрешителното си да заемат обществено пространство след “безпрецедентно” гласуване в началото на април. Около 90 на сто от гласувалите подкрепиха забраната на тротинетките на самообслужване, а едва 7,46 на сто от участвалите в референдума ги подкрепиха.
Самата кметица социалистка на Париж, Ан Идалго агитира да се гласува “срещу”, за да се намалят “неприятностите”.
От 15 август 15 000 тротинетки постепенно бяха изтеглени от употреба и така през последния ден на месеца по улиците на френската столица остана едва шепа от тях, основно в центъра на Париж, за да бъдат изпратени след евентуален ремонт в други градове.
“Шанз Елизе”, Лувъра, “Риволи”, операта – журналист на АФП, обиколил тези знакови за френската столица места, не е срещнал нито един потребител на тротинетка на самообслужване сутринта на 31 август и е забелязал само шест от тези двуколесни превозни средства на централните места, където преди това се радваха на вездесъщо присъствие.
Няколко от предназначените за тротинетките места са били празни или вече са “приютили” велосипедите на трите оператора.
Една трета от флотилията на “Тиер”ще остане в Ил-дьо-Франс в 80 общини около Марн-ла-Вале или Сен-Жермен-ан-Ле, а останалите ще заминат за Германия.
“Дот” ще изпрати своите тротинетки в Белгия или Тел Авив. Зелените тротинетки на “Лайм” ще заминат за Лил, Лондон, Копенхаген и за няколко града в Германия.
“Това ме натъжава, тъй като намирам за много приятно да мога да се разхождам, да завивам наляво и надясно, без стреса да съм блокирана в автомобила”, заяви няколко дни преди влизането в сила на забраната Валери Ринкел, потребителка на услугата.
Друг клиент изрази противоположно мнение: “Смятам, че е по-безопасно да спрем дотук и най-накрая да се върнем към велосипеда или хората да използват обществения транспорт”, каза Анас Елула.
Алтернативи
Операторите залагат на това, че клиентите им ще се насочат към велосипедите на самообслужване, които вече предлагат всички те и това ще им позволи да избегнат поне на първо време съкращения.
“Това е значителна промяна за “Тиер”, но вместо да се подаваме на носталгия, гледаме напред”, заяви Клеман Пет, отговорник за операциите на компанията във Франция, имайки предвид 5000 велосипеда, които все още са на разположение.
“Развитието на велосипедите е в разгара си и е с “много интересни перспективи” потвърди и Мирай от “Лайм”. Компанията предлага 10 000 велосипеда.
Не всички обаче са склонни отново да се качат на велосипед. За туристите “това не е същото, велосипедът е голям и тежък и не е толкова маневрен”, коментира Аманда Ролинс, американска инфлуенсърка със 740 000 последователи в “ТикТок” (TikTok) и голяма любителка на тротинетките.
Някои редовни потребители биха могли да заложат на покупка или на алтернативна оферта за дневен, полудневен или седмичен наем, каквито предлага производителят на мотоциклети, скутери и електрически тротинетки “Волт” (Volt).
“Това съвсем не е самообслужване”, заяви пред АФП Грегори Колио, основател на групата.
Компанията, която лансира идеята преди парижкия референдум, ще предложи “на тези, които са използвали всекидневно тротинетки на самообслужване, както и на туристите”, да ги наемат с оглед на предстоящите Олимпийски игри през 2024 г.
Според Колио забраната за тротинетки на самообслужването значително ще увеличи търсенето им под наем, като компанията му ще разположи от 1000 до 2000 тротинетки, най-вече на “всички ключови места, където е имало значително търсене на тротинетки на самообслужване”.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Градска среда, Новини
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Снимка: European Commission Автор: Николай Желязков, кореспондент на БТА в Брюксел Европейската комисия съобщи, че е приела инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус (НЕБ) – инициатива за обвързване на
07.29.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни