След като Париж забрани след референдум електрическите тротинетки на самообслужване, те можеха да бъдат видени за последен път по улиците на френската столица в четвъртък, предаде Франс прес. Това сложи край на петгодишното им противоречиво присъствие, но велосипедите на самообслужване са готови да поемат щафетата.
От 1 септември Париж се превърна в първата европейска столица, която забрани изцяло тези двуколесни превозни средства на самообслужване. Много парижани гледаха изумено как те се движат на зигзаг между пешеходците, макар и ограничени до 10 километра в час в определени зони, паркираха по средата на тротоарите, а често ставаха причина за инциденти.
Трите оператора – “Лайм” (Lime), “Тиер” (Tier) и “Дот” (Dott) загубиха разрешителното си да заемат обществено пространство след “безпрецедентно” гласуване в началото на април. Около 90 на сто от гласувалите подкрепиха забраната на тротинетките на самообслужване, а едва 7,46 на сто от участвалите в референдума ги подкрепиха.
Самата кметица социалистка на Париж, Ан Идалго агитира да се гласува “срещу”, за да се намалят “неприятностите”.
От 15 август 15 000 тротинетки постепенно бяха изтеглени от употреба и така през последния ден на месеца по улиците на френската столица остана едва шепа от тях, основно в центъра на Париж, за да бъдат изпратени след евентуален ремонт в други градове.
“Шанз Елизе”, Лувъра, “Риволи”, операта – журналист на АФП, обиколил тези знакови за френската столица места, не е срещнал нито един потребител на тротинетка на самообслужване сутринта на 31 август и е забелязал само шест от тези двуколесни превозни средства на централните места, където преди това се радваха на вездесъщо присъствие.
Няколко от предназначените за тротинетките места са били празни или вече са “приютили” велосипедите на трите оператора.
Една трета от флотилията на “Тиер”ще остане в Ил-дьо-Франс в 80 общини около Марн-ла-Вале или Сен-Жермен-ан-Ле, а останалите ще заминат за Германия.
“Дот” ще изпрати своите тротинетки в Белгия или Тел Авив. Зелените тротинетки на “Лайм” ще заминат за Лил, Лондон, Копенхаген и за няколко града в Германия.
“Обърнахме страницата тротинетки за целия район на Ил-дьо-Франс”, заяви пред АФП Ксавие Мирай, директор връзки с обществеността в калифорнийската компания “Лайм”.
“Това ме натъжава, тъй като намирам за много приятно да мога да се разхождам, да завивам наляво и надясно, без стреса да съм блокирана в автомобила”, заяви няколко дни преди влизането в сила на забраната Валери Ринкел, потребителка на услугата.
Друг клиент изрази противоположно мнение: “Смятам, че е по-безопасно да спрем дотук и най-накрая да се върнем към велосипеда или хората да използват обществения транспорт”, каза Анас Елула.
Алтернативи
Операторите залагат на това, че клиентите им ще се насочат към велосипедите на самообслужване, които вече предлагат всички те и това ще им позволи да избегнат поне на първо време съкращения.
“Това е значителна промяна за “Тиер”, но вместо да се подаваме на носталгия, гледаме напред”, заяви Клеман Пет, отговорник за операциите на компанията във Франция, имайки предвид 5000 велосипеда, които все още са на разположение.
“Развитието на велосипедите е в разгара си и е с “много интересни перспективи” потвърди и Мирай от “Лайм”. Компанията предлага 10 000 велосипеда.
Не всички обаче са склонни отново да се качат на велосипед. За туристите “това не е същото, велосипедът е голям и тежък и не е толкова маневрен”, коментира Аманда Ролинс, американска инфлуенсърка със 740 000 последователи в “ТикТок” (TikTok) и голяма любителка на тротинетките.
Някои редовни потребители биха могли да заложат на покупка или на алтернативна оферта за дневен, полудневен или седмичен наем, каквито предлага производителят на мотоциклети, скутери и електрически тротинетки “Волт” (Volt).
“Това съвсем не е самообслужване”, заяви пред АФП Грегори Колио, основател на групата.
Компанията, която лансира идеята преди парижкия референдум, ще предложи “на тези, които са използвали всекидневно тротинетки на самообслужване, както и на туристите”, да ги наемат с оглед на предстоящите Олимпийски игри през 2024 г.
Според Колио забраната за тротинетки на самообслужването значително ще увеличи търсенето им под наем, като компанията му ще разположи от 1000 до 2000 тротинетки, най-вече на “всички ключови места, където е имало значително търсене на тротинетки на самообслужване”.
Градска среда > Коментар
Париж се раздели с тротинетките за самообслужване
След като Париж забрани след референдум електрическите тротинетки на самообслужване, те можеха да бъдат видени за последен път по улиците на френската столица в четвъртък, предаде Франс прес. Това сложи край на петгодишното им противоречиво присъствие, но велосипедите на самообслужване са готови да поемат щафетата.
От 1 септември Париж се превърна в първата европейска столица, която забрани изцяло тези двуколесни превозни средства на самообслужване. Много парижани гледаха изумено как те се движат на зигзаг между пешеходците, макар и ограничени до 10 километра в час в определени зони, паркираха по средата на тротоарите, а често ставаха причина за инциденти.
Трите оператора – “Лайм” (Lime), “Тиер” (Tier) и “Дот” (Dott) загубиха разрешителното си да заемат обществено пространство след “безпрецедентно” гласуване в началото на април. Около 90 на сто от гласувалите подкрепиха забраната на тротинетките на самообслужване, а едва 7,46 на сто от участвалите в референдума ги подкрепиха.
Самата кметица социалистка на Париж, Ан Идалго агитира да се гласува “срещу”, за да се намалят “неприятностите”.
От 15 август 15 000 тротинетки постепенно бяха изтеглени от употреба и така през последния ден на месеца по улиците на френската столица остана едва шепа от тях, основно в центъра на Париж, за да бъдат изпратени след евентуален ремонт в други градове.
“Шанз Елизе”, Лувъра, “Риволи”, операта – журналист на АФП, обиколил тези знакови за френската столица места, не е срещнал нито един потребител на тротинетка на самообслужване сутринта на 31 август и е забелязал само шест от тези двуколесни превозни средства на централните места, където преди това се радваха на вездесъщо присъствие.
Няколко от предназначените за тротинетките места са били празни или вече са “приютили” велосипедите на трите оператора.
Една трета от флотилията на “Тиер”ще остане в Ил-дьо-Франс в 80 общини около Марн-ла-Вале или Сен-Жермен-ан-Ле, а останалите ще заминат за Германия.
“Дот” ще изпрати своите тротинетки в Белгия или Тел Авив. Зелените тротинетки на “Лайм” ще заминат за Лил, Лондон, Копенхаген и за няколко града в Германия.
“Това ме натъжава, тъй като намирам за много приятно да мога да се разхождам, да завивам наляво и надясно, без стреса да съм блокирана в автомобила”, заяви няколко дни преди влизането в сила на забраната Валери Ринкел, потребителка на услугата.
Друг клиент изрази противоположно мнение: “Смятам, че е по-безопасно да спрем дотук и най-накрая да се върнем към велосипеда или хората да използват обществения транспорт”, каза Анас Елула.
Алтернативи
Операторите залагат на това, че клиентите им ще се насочат към велосипедите на самообслужване, които вече предлагат всички те и това ще им позволи да избегнат поне на първо време съкращения.
“Това е значителна промяна за “Тиер”, но вместо да се подаваме на носталгия, гледаме напред”, заяви Клеман Пет, отговорник за операциите на компанията във Франция, имайки предвид 5000 велосипеда, които все още са на разположение.
“Развитието на велосипедите е в разгара си и е с “много интересни перспективи” потвърди и Мирай от “Лайм”. Компанията предлага 10 000 велосипеда.
Не всички обаче са склонни отново да се качат на велосипед. За туристите “това не е същото, велосипедът е голям и тежък и не е толкова маневрен”, коментира Аманда Ролинс, американска инфлуенсърка със 740 000 последователи в “ТикТок” (TikTok) и голяма любителка на тротинетките.
Някои редовни потребители биха могли да заложат на покупка или на алтернативна оферта за дневен, полудневен или седмичен наем, каквито предлага производителят на мотоциклети, скутери и електрически тротинетки “Волт” (Volt).
“Това съвсем не е самообслужване”, заяви пред АФП Грегори Колио, основател на групата.
Компанията, която лансира идеята преди парижкия референдум, ще предложи “на тези, които са използвали всекидневно тротинетки на самообслужване, както и на туристите”, да ги наемат с оглед на предстоящите Олимпийски игри през 2024 г.
Според Колио забраната за тротинетки на самообслужването значително ще увеличи търсенето им под наем, като компанията му ще разположи от 1000 до 2000 тротинетки, най-вече на “всички ключови места, където е имало значително търсене на тротинетки на самообслужване”.
Още от Built.bg
Войната в Украйна, Коментар
Възможно ли е изборната победа на Роберт Фицо в Словакия да подкопае подкрепата на Запада за Украйна?
Снимка: AP Бившият премиер Роберт Фицо спечели парламентарните избори в Словакия в събота, с което си осигури възможност да се опита да състави коалиционно правителство. В предизборната си кампания
10.03.2023
Енергетика, Коментар
Недостигът на мед – заплаха за световния енергиен преход
“Дефицит от 5 до 6 милиона тона” в средносрочен план в света, гласят прогнозите. Напрежението, породило се заради несъответствието между търсене и предлагане на мед, поражда безпокойство за успеха
10.01.2023
Коментар, Създателите
Франк Рубио се завърна на Земята
Снимка: AP Астронавтът на НАСА Франк Рубио, който постави рекорд за най-дълго пребиваване на Международната космическа станция (МКС) в рамките на една мисия, се завърна на Земята, усещайки гравитацията
09.30.2023
Създателите
Нобелова награда за спасителите на животи – Каталин Карико и Дрю Уайсман
Атлас отново е върху покрива на Централната гара в Хамбург
Франк Рубио се завърна на Земята
Коментари и анализи
Възможно ли е изборната победа на Роберт Фицо в Словакия да подкопае подкрепата на Запада за Украйна?
Недостигът на мед – заплаха за световния енергиен преход
Франк Рубио се завърна на Земята
Built Анализ: Накъде ни водят знаците по пътя?
Конференция за новата енергийна среда в Югоизточна Европа събра международни експерти във Вашингтон
Евростат: Вносът на енергийни продукти в ЕС продължава да спада през второто тримесечие
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Пуснаха влак стрела по брега на Тайванския проток
След пътя Мездра-Ботевград – ще бъдат ремонтирани и обходните маршрути
Положително е становището на МРРБ за финансиране укрепването на крайбрежното свлачище в квартал “Сарафово” в Бургас
ЕС обсъжда възможността за изграждане на влакова линия с европейско междурелсие между Лвов и Кишинев
Архитектура
Кой е големият победител в конкурса “Български архитектурни награди 2023”
Реставрираха Гърбавият мост в Харманли
Градска среда и Урбанизъм
Built Анализ: Накъде ни водят знаците по пътя?
В сила са новите правила за движение на електрическите тротинетки в София
СОС разглежда близо 4 млн.лв. за инвестиции в общинска инфраструктура
Фандъкова: Разширението на третата линия на метрото трябва да е готово до края 2025 год.
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
В София ще се проведе международен форум за зелените енергийни перспективи пред България
ЕЦБ и МАЕ пледират за ускорение на прехода към нисковъглеродни емисии в Европа
Германия и Великобритания планират по-тясно сътрудничество при производството на “зелен” водород
Войната в Украйна
Възможно ли е изборната победа на Роберт Фицо в Словакия да подкопае подкрепата на Запада за Украйна?
Борел е предложил Украйна да получи до 5 милиарда евро в рамките на европейския механизъм
Украйна отвоюва ключови територии в рамките на военната си контраофанзива
Американският печат: Бронираният влак на Ким Чен – ун пристигна в Русия. Мъск,”Старлннк” и заплахата от ядрена война
Г-20 приключи срещата с балансирана декларация спрямо Москва
Кристалина Георгиева: Войната в Украйна влошава перспективите пред страните от инициативата “Три морета”
Built.bg Podcast
Последвайте ни