“Сименс” (Siemens) въвежда политика на прилагане на т.нар. Green Stay Initiative (GSI) с цел да насърчи устойчивостта при бизнес пътуванията. Компанията ще изисква от партньорските си хотели да предоставят данни за тяхното въздействие върху околната среда, съобщават от там.
Заедно с международната компания за услуги “Хотел резервейшън сървис” (Hotel Reservation Service – HRS), “Сименс” разработи критерии, които картографират въглеродния отпечатък на хотелите и ги правят сравними. Досега не е имало единен глобален стандарт за сравняване на хотелите по отношение на тяхната устойчивост, пише в съобщението.
С тази “зелена” инициатива доставчиците на хотелски услуги на “Сименс” в бъдеще ще предоставят данни за ежедневната си консумация на енергия и вода, както и за ежедневното си производство на отпадъци за нощувка. Процесът на изчисление се базира на стандарти като Протокола за парникови газове (Greenhouse Gas Protocol) и ISO. След това устойчивите хотели се отбелязват и се препоръчват на служителите във вътрешната система за резервации за бизнес пътувания на компанията.
Green Stay Initiative се основава на отворен код, така че да може лесно да се използва и от други компании, създавайки нов пазарен стандарт за устойчиви бизнес пътувания. Преди пандемията служителите на “Сименс” резервираха над два милиона хотелски стаи всяка година като част от бизнес пътувания. В това отношение GSI е важен двигател за постигане на целите за устойчивост на компанията. Повече от половината партньорски хотели на концерна вече са предоставили своите данни.
От следващата година “Сименс” ще избира хотелите според критериите за устойчивост, определени от GSI. В резултат на това хотелите ще бъдат помолени да предоставят данни за своите обекти на годишна база.
До 80 критерия на Green Stay Initiative се използват за измерване на емисиите на CO2 и оценка на ефективността на политиките за устойчивост, енергийното управление и биоразнообразието. Тези критерии отчитат наличието на удобства в хотелите като басейни, климатици и спа зони, както и други фактори като ефективност на ресурсите, рециклиране, транспортни услуги и ресторанти.
По-малко от 18 месеца, след като HRS представи отличената си с награда технология, над 300 хотелски вериги и хиляди обекти в 130 страни вече участват в Green Stay Initiative, посочват от “Сименс”.