За много хора празничният дух с наближаването на Коледа е свързан с посещението на търговски центрове и с пазаруване на всевъзможни нужни и не толкова нужни стоки.
Пазаруват млади и стари, бедни и богати, но има една група купувачи, които с най-голямо настървение посещават моловете през този празничен сезон. Изглежда, че те не се притесняват от нестихващата инфлация, която понижава покупателната способност на парите им.
Поколението “Зет” атакува моловете
Тази потребители са част от поколението “Зет” (Z),според независимия изследователски център “Пю рисърч сентър” (Pew Research Center). Към поколението “Зет” принадлежат родените между 1997 г. и 2012 г., пише Инвестопедия.
“Напливът от представители на поколението “Зет” в много магазини беше една от характерните черти на “Черния петък” през тази година”, отбелязва Кристен Класи-Зумо, анализатор в областта на модната индустрия към компанията за пазарни проучвания Ен Пи Ди (NPD), цитирана от Си Ен Ен.
“По-младите потребители буквално “наводниха” моловете. Те се държаха така, сякаш “Черният петък” е социално събитие. Идваха по-рано, придружени от приятели. Идваха, за да пазаруват”, споделя тя. “Черният петък”, или петъкът след Деня на благодарността, в САЩ традиционно дава началото на пазаруването за Коледните и Новогодишни празници.

Корпорацията “Пи Ар И Ай Ти” (PREIT), която притежава 18 мола в САЩ, потвърждава, че потребителите от поколението “Зет” са “атакували” магазините с пълна сила.
“По време на уикенда за “Черния петък” имаше купувачи от всички възрасти, но със сигурност наблюдавахме силно представяне на младежката аудитория. По наши неофициални данни, някои от най-силните ни продажби са реализирани благодарение на търговски марки, които са сред най-предпочитаните от поколението “Зет”, както и в магазините ни за дамска и мъжка мода”, разказва Джо Корадино, главен изпълнителен директор на “Пи Ар И Ай Ти”.
“Младежите от поколението “Зет” ходят по магазините не само, за да пазаруват. За тях това е възможност да са заедно и да се забавляват в свободното си време”, смята Кристен Класи-Зумо.
Важна е марката, а не цената
Когато става дума за дрехи, които са особена слабост на по-младите потребители, представителите на поколението “Зет” демонстрират известно пренебрежение към цените, но са много придирчиви към марките (бранда) на стоките, които купуват.
Анализатори на потребителските нагласи отдават дължимото на онлайн социалните мрежи, сред които “Тик Ток” (TikTok) и “Инстаграм” (Instagram), за налагането на даден бранд като много желан от младите хора. Това включва скъпата марка спортни облекла “Лулулемън” (Lululemon), при която цената на един дамски клин може да достигне до 120 долара и повече. Любимата скъпа модна марка на потребителите от поколението “Зет” в САЩ е “Арициа” (Aritzia). Те предпочитат и по-евтините вериги от магазини за дрехи, като “Гараж” (Garage) “ПакСън” (Pacsun) и “Еъри” (Aerie), отбелязва Си Ен Ен.
“Промоциите не са притегателна сила за тези купувачи. Един от трима потребители на възраст между 18 и 24 години първо проверява в социалните мрежи какво е “яко” да се носи в момента, преди да започне да пазарува”, споделя пазарният анализатор Класи-Зумо.

“Представителите на това поколение са склонни да черпят вдъхновение и по други начини, включително и чрез посещение на място в самите магазини. И това се видя по време на “Черния петък” през тази година”, отбелязва тя.
Докато по-възрастните потребители са по-чувствителни към цените на стоките, особено на фона на високата инфлация, намаленията и промоциите не са най-важни за тийнейджърите, които се интересуват повече от това кои са марките дрехи, за които се твърди, че е “яко” да носиш в момента.
Но в момент, когато цените са най-високото си равнище от 40 години насам, започват леко да се променят и потребителските нагласи на поколението “Зет”.
“Те ще си купят “задължителните” неща, независимо от цената и може би няма да се охарчат и за стоки, които са в списъка им с вещи, които е “хубаво да имаш”, (но не на всяка цена – бел. ред.)”, отбелязва Кристен Класи-Зумо.
Младите хора не купуват само дрехи
Ако се питате, какво друго, освен дрехи, са купували младите хора в САЩ по време на уикенда около “Черния петък”, то отговорът е: “Козметика и електроника”, казва Брайън Манделбаум, главен изпълнителен директор на консултантската фирма за анализ на потребителските нагласи “Ътейн” (Attain).

“Любимите им търговски вериги са “Бест бай” (Best Buy), “Сефора” (Sephora), “Алта” (Ulta) и “Ти Джей Макс” (TJ Maxx)”, добавя той.
“Потребителите от поколението “Зет” по принцип не са обременени от заплащането на битови сметки, така че не мислят толкова много за инфлация и цени”, смята главният изпълнителен директор на консултантската фирма “Ътейн”.
Къде пазаруват хората на средна възраст в САЩ?
Потребители в САЩ от поколението “Уай” (Y), известно като “Милениум”, които са родени между 1981 г. и 1996 г., пазаруват предимно в търговски обекти за стоки на ниски цени, в магазини за домашни потреби и в универсални магазини, както и онлайн. Сред предпочитаните от тях търговски вериги са “Таргет” (Target), “Колс” (Kohl’s) и “Амазон” (Amazon), отбелязва още Манделбаум.
Американците са купували всякакви стоки, от играчки до електроника, привлечени от значителните намаления през 5-дневния период между Деня на благодарността и най-голямото търговско онлайн събитие в САЩ, известно като “Кибер понеделник”, показват данни от продажбите, предаде Ройтерс.
Рекордните 196,7 милиона души са пазарували през този период, съобщи американската Национална федерация за търговия на дребно през миналата седмица. Продажбите на дребно се повишават с 11 процента, без да са коригирани спрямо инфлацията, сочат данните на “МастърКард спендинг палс” (MasterCard Spending Pulse).
Дали този рекорд ще бъде подобрен при пазаруването за Коледните и Новогодишни празници, предстои да видим.
Коментар
Поколението, което пазарува независимо от цените
За много хора празничният дух с наближаването на Коледа е свързан с посещението на търговски центрове и с пазаруване на всевъзможни нужни и не толкова нужни стоки.
Пазаруват млади и стари, бедни и богати, но има една група купувачи, които с най-голямо настървение посещават моловете през този празничен сезон. Изглежда, че те не се притесняват от нестихващата инфлация, която понижава покупателната способност на парите им.
Поколението “Зет” атакува моловете
Тази потребители са част от поколението “Зет” (Z),според независимия изследователски център “Пю рисърч сентър” (Pew Research Center). Към поколението “Зет” принадлежат родените между 1997 г. и 2012 г., пише Инвестопедия.
“Напливът от представители на поколението “Зет” в много магазини беше една от характерните черти на “Черния петък” през тази година”, отбелязва Кристен Класи-Зумо, анализатор в областта на модната индустрия към компанията за пазарни проучвания Ен Пи Ди (NPD), цитирана от Си Ен Ен.
“По-младите потребители буквално “наводниха” моловете. Те се държаха така, сякаш “Черният петък” е социално събитие. Идваха по-рано, придружени от приятели. Идваха, за да пазаруват”, споделя тя. “Черният петък”, или петъкът след Деня на благодарността, в САЩ традиционно дава началото на пазаруването за Коледните и Новогодишни празници.
Корпорацията “Пи Ар И Ай Ти” (PREIT), която притежава 18 мола в САЩ, потвърждава, че потребителите от поколението “Зет” са “атакували” магазините с пълна сила.
“По време на уикенда за “Черния петък” имаше купувачи от всички възрасти, но със сигурност наблюдавахме силно представяне на младежката аудитория. По наши неофициални данни, някои от най-силните ни продажби са реализирани благодарение на търговски марки, които са сред най-предпочитаните от поколението “Зет”, както и в магазините ни за дамска и мъжка мода”, разказва Джо Корадино, главен изпълнителен директор на “Пи Ар И Ай Ти”.
“Младежите от поколението “Зет” ходят по магазините не само, за да пазаруват. За тях това е възможност да са заедно и да се забавляват в свободното си време”, смята Кристен Класи-Зумо.
Важна е марката, а не цената
Когато става дума за дрехи, които са особена слабост на по-младите потребители, представителите на поколението “Зет” демонстрират известно пренебрежение към цените, но са много придирчиви към марките (бранда) на стоките, които купуват.
Анализатори на потребителските нагласи отдават дължимото на онлайн социалните мрежи, сред които “Тик Ток” (TikTok) и “Инстаграм” (Instagram), за налагането на даден бранд като много желан от младите хора. Това включва скъпата марка спортни облекла “Лулулемън” (Lululemon), при която цената на един дамски клин може да достигне до 120 долара и повече. Любимата скъпа модна марка на потребителите от поколението “Зет” в САЩ е “Арициа” (Aritzia). Те предпочитат и по-евтините вериги от магазини за дрехи, като “Гараж” (Garage) “ПакСън” (Pacsun) и “Еъри” (Aerie), отбелязва Си Ен Ен.
“Промоциите не са притегателна сила за тези купувачи. Един от трима потребители на възраст между 18 и 24 години първо проверява в социалните мрежи какво е “яко” да се носи в момента, преди да започне да пазарува”, споделя пазарният анализатор Класи-Зумо.
“Представителите на това поколение са склонни да черпят вдъхновение и по други начини, включително и чрез посещение на място в самите магазини. И това се видя по време на “Черния петък” през тази година”, отбелязва тя.
Докато по-възрастните потребители са по-чувствителни към цените на стоките, особено на фона на високата инфлация, намаленията и промоциите не са най-важни за тийнейджърите, които се интересуват повече от това кои са марките дрехи, за които се твърди, че е “яко” да носиш в момента.
Но в момент, когато цените са най-високото си равнище от 40 години насам, започват леко да се променят и потребителските нагласи на поколението “Зет”.
“Те ще си купят “задължителните” неща, независимо от цената и може би няма да се охарчат и за стоки, които са в списъка им с вещи, които е “хубаво да имаш”, (но не на всяка цена – бел. ред.)”, отбелязва Кристен Класи-Зумо.
Младите хора не купуват само дрехи
Ако се питате, какво друго, освен дрехи, са купували младите хора в САЩ по време на уикенда около “Черния петък”, то отговорът е: “Козметика и електроника”, казва Брайън Манделбаум, главен изпълнителен директор на консултантската фирма за анализ на потребителските нагласи “Ътейн” (Attain).
“Любимите им търговски вериги са “Бест бай” (Best Buy), “Сефора” (Sephora), “Алта” (Ulta) и “Ти Джей Макс” (TJ Maxx)”, добавя той.
“Потребителите от поколението “Зет” по принцип не са обременени от заплащането на битови сметки, така че не мислят толкова много за инфлация и цени”, смята главният изпълнителен директор на консултантската фирма “Ътейн”.
Къде пазаруват хората на средна възраст в САЩ?
Потребители в САЩ от поколението “Уай” (Y), известно като “Милениум”, които са родени между 1981 г. и 1996 г., пазаруват предимно в търговски обекти за стоки на ниски цени, в магазини за домашни потреби и в универсални магазини, както и онлайн. Сред предпочитаните от тях търговски вериги са “Таргет” (Target), “Колс” (Kohl’s) и “Амазон” (Amazon), отбелязва още Манделбаум.
Американците са купували всякакви стоки, от играчки до електроника, привлечени от значителните намаления през 5-дневния период между Деня на благодарността и най-голямото търговско онлайн събитие в САЩ, известно като “Кибер понеделник”, показват данни от продажбите, предаде Ройтерс.
Рекордните 196,7 милиона души са пазарували през този период, съобщи американската Национална федерация за търговия на дребно през миналата седмица. Продажбите на дребно се повишават с 11 процента, без да са коригирани спрямо инфлацията, сочат данните на “МастърКард спендинг палс” (MasterCard Spending Pulse).
Дали този рекорд ще бъде подобрен при пазаруването за Коледните и Новогодишни празници, предстои да видим.
Още от Built.bg
Коментар, Новини
Германия даде обезпокоителен сигнал за цяла Европа, след като приключи 2022 г. без растеж
Източник: БТА Германия изпрати не особено окуражаващи сигнали към цялата еврозона, след като обяви данни, отчитащи свиване на икономиката през четвъртото тримесечие на 2022 година. Може да се каже,
02.06.2023
Коментар
“Мудис“: България все още може да изпълни целта си за приемане на еврото от 2024 г.
Международната рейтингова агенция „Мудис“(Moody’s) потвърди дългосрочния рейтинг на България в чуждестранна и местна валута Baa1 със стабилна перспектива, съобщиха от Министерството на финансите (МФ). Според „Мудис“ България все още
02.04.2023
Коментар, Новини
Краят на ерата на лесните пари ще донесе много болка
Източник: БТА Епохата на лесните пари приключи, а ефектът тепърва ще се усеща на световните пазари, които обаче се надяват, че “болката” от агресивното покачване на лихвените проценти и
02.03.2023
Създателите
Голямата красота на София
„Бохемска София: Духът на стария град“
Музей “Малкият Париж” показва детайли от градския живот на Букурещ от няколко епохи
Коментари и анализи
Германия даде обезпокоителен сигнал за цяла Европа, след като приключи 2022 г. без растеж
“Мудис“: България все още може да изпълни целта си за приемане на еврото от 2024 г.
Краят на ерата на лесните пари ще донесе много болка
Как ще се отрази европейското ембарго върху руския дизел на световните цени на горивата
Светът разполага с достатъчно редкоземни минерали, за да осъществи зеления преход
Люлин – кварталът, който може да е шестият по големина град у нас
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Шишков: Гласуваните от МС пари са за погасяване на стари задължения на АПИ от 2021
Гроздан Караджов: Изплатени са 300 млн. лв. по незаконните инхаус процедури за магистрали
Шишков: В период от 3 години пътищата в България са поддържани основно с текущи ремонти
ЕK одобри над 183 млн. евро европейско финансиране за участъка между Калотина и София на AM “Европа”
Архитектура
България участва на архитектурното биенале във Венеция с образователен проект
ЮНЕСКО включи обекти в Йемен и Ливан, както и историческият център на Одеса в Списъка на световното наследство
Градска среда и Урбанизъм
Започва вторият етап на ремонта на трасето на трамвай номер 5 в София
Люлин – кварталът, който може да е шестият по големина град у нас
Председателят на СОС предлага да се изгради 27 декара модерен градски парк в София
Камарата на архитектите в България: Пловдивският панаир да бъде обявен за паметник на културата
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Според изследване: дърветата могат да намалят с една трета смъртните случаи от градски горещини
Учени получиха екологичен водород от морска вода без добавянето на химикали
Светът разполага с достатъчно редкоземни минерали, за да осъществи зеления преход
Войната в Украйна
Наградите, които Украйна спечели, борейки се да победи във войната с Русия
ЕК осигурява спешно 250 милиона евро за подобряване на инфраструктурата за внос и износ на стоки от Украйна
Москва иска да свърже АЕЦ “Запорожие” с руската енергийна мрежа
Войната в Украйна извади наяве „логистични проблеми“ между Германия и Франция
60 години след кубинската криза заплахата от ядрена война отново е актуална
ЕС одобри новите санкции срещу Русия
Built.bg Podcast
Последвайте ни