Снимка: AP
Продажбите на електромобили остават силни на глобално ниво, a Китай отчита рекордни месечни продажби през октомври въпреки края на субсидиите. Това сочат данните на компанията за пазарни проучвания “Ро моушън” (Rho Motion), цитирани от Ройтерс.
През 2022 г. Китай сложи край на 11-годишна схема за субсидиране на покупките на електромобили, но някои местни власти продължиха да предлагат помощ или данъчни отстъпки, за да привличат инвестиции, както и субсидии за потребителите.
Продажбите на електромобили в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, са се увеличили с 29 процента от началото на годината до септември. Световният пазар за същия период е отчел растеж от 34 процента.
Последните два месеца на годината са традиционно силни за автомобилните продажби на китайския пазар, според “Ро моушън”.
“Забележителното при данните за октомври е, че търсенето на електромобили в Китай продължава да достига рекордни максимуми, въпреки че субсидиите бяха спрени. . .2023-а ще бъде още една успешна година за Китай по отношение на продажбите на електромобили”, посочват от компанията.
Продажбите на електромобили са нараснали с 26 процента на европейските пазари, където оттеглянето на субсидиите оказва натиск върху търсенето, както се вижда в Германия, където субсидиите за бизнеса изтекоха през септември, отбелязва “Ро моушън”.