Бюлетин

Първите резултати на Meta разочароват със спад на печалбата

“Мета” (Meta), компанията майка на Фейсбук, отчете спад на чистата си печалба за четвъртото тримесечие и стагнация в броя на потребителите на платформите си в края на годината, предаде Франс прес. Агенцията отбелязва, че това е безпрецедентно за гиганта в социалните мрежи.

Към 31 декември потребителите на “Фейсбук”, “Инстаграм”, “Месинджър” и WhatsApp, които са влизали най-малко веднъж дневно в мрежата, са били 2,8 милиарда, а тези, които са влизали най-малко веднъж месечно – 3,6 милиарда. Тези цифри показват лек растеж за една година, но са почти същите като през третото тримесечие. Социалната мрежа “Фейсбук” е изгубила около 1 милион активни всекидневни потребители за три месеца до общо 1,929 милиарда към края на декември.

Финансовият директор на групата Уейн Уайнър обясни този резултат с неблагоприятна база спрямо предходните месеци, когато възобновяването на пандемията от Ковид-19 в Азия е ускорило регистрациите. Според думите му конкурентните платформи изглежда също забавят растежа на компанията, особено сред младежката аудитория.

Марк Зукърбърг спомена конкретно приложения като “ТикТок” (TikTok), които се разрастват много бързо.
Ръководителите на “Мета” многократно са се оплаквали от конкуренцията на “ТикТок” и други мрежи, като в същото време са изправени пред множество разследвания и жалби за злоупотреба с доминиращо положение на пазара.

Оборотът на “Мета” за последното тримесечие е бил 33,67 милиарда долара, колкото очакваха анализаторите, но чистата печалба е едва 10,3 милиарда долара или с 8 процента по-малко от миналата година. Акциите на групата поевтиняха с над 22 процента в електронната сесия след закриването на търговете на Нюйоркската фондова борса вчера.

Снимка: БТА/AP

Това са първите резултати на “Мета”, след като тя обяви промяна на името си в края на октомври. Тогава Марк Зукърбърг съобщи, че иска да се съсредоточи към метавселената, смятана в Силициевата долина за бъдещето на интернет – паралелна вселена, в която публиката ще използва очила за добавена или виртуална реалност, за да общува, да работи или да се забавлява. Изграждането й засега се изразява в инвестиции за десетки милиарди долари в подразделението на “Фейсбук” “Риалити лабс” (Reality Labs).
Вчера ръководителят на “Инстаграм” Адам Мосери съобщи, че потребителите вече могат да създават свой аватар, който да им служи като самоличност в метавселената.

close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Войната в Украйна

Избрано за Вас

Последвайте ни

Най-споделяното от Built.bg

Коментари и анализи

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Инфраструктура

Архитектура

Създателите

Градска среда и Урбанизъм

Бохемски истории

Be Green

Built.bg Podcast

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам