Българската браншова камара “Пътища” обяви, че на 20 април – сряда, от 9.00 ч., организира втори национален протест на пътностроителните фирми на територията на цялата страна. В София хората ще излязат на протест отново на площад “Народно събрание” № 2 до паметника “Цар Освободител”.
Общото събрание на Камарата призовава правителството да вземе незабавни мерки и да изпълни функциите си, като на 20 април, по време на редовно заседание, да осигури разплащане по всички законно сключени договори за текущ ремонт и поддържане. Това е записано в декларация на Камарата, получена днес в БТА.
На 13 април работещите в бранша протестираха в цялата страна.
От браншовата организация обръщат внимание, че с подписването на споразуменията през ноември миналата година държавата е признала дейностите по договорите за законно изпълнени и приети.
“През изминалата седмица станахме свидетели на процеси, протичащи в Народното събрание, които носят риск от необратими последици за републиканската пътна мрежа”, посочват от браншовата организация. От Камарата припомнят, че след близо една година липса на разплащания от страна на държавата към сектор “Пътища” в Народното събрание постъпи проект за решение за предприемане на действия във връзка с констатирана опасност от настъпване на невъзможност за Агенция “Пътна Инфраструктура” да осъществява дейностите по поддържане на републиканската пътна мрежа, който получи подкрепата на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.
“Проектът вчера беше окончателно бламиран в пленарна зала, поставяйки 100 хиляди души заети в пътностроителния бранш в безизходица. Липсата на политическа воля, доведе сектора до колапс, създаден от бездействието на държавните институции”, са категорични от Камарата.
Според членовете на Общото събрание на Камарата критичното състояние на републиканската пътна мрежа се дължи на липсата на решенията на действащото правителство, защото повече от година не са възлагани жизнено необходими ремонтни дейности и настояват за спешното им възлагане.
Състоянието на републиканската пътна мрежа е катастрофално, браншът е пред фалит и ББК “Пътища” няма друга възможност освен да продължи с ефективните национални стачни действия до достигането на решение на всички поставени проблеми, посочват от Камарата