Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Пътното поддържане в задънена улица

Държавата е лишена от пътно поддържане в следващите шест-седем месеца. Това каза заместник-министърът на финансите Андрей Цеков на извънреден брифинг в Министерския съвет, свикан заради казуса с едностранното прекратяване на всички нови обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа от страна на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

От Министерския съвет вчера съобщиха, че причината, посочена от АПИ, е „пропуски в документацията за участие“, предложена от самата агенция. Обществените поръчки бяха обявени през април т.г. с цел да заместят съществуващите договори, по които са установени порочни строителни практики и които са предмет на проверка от компетентните органи.

„С тези действия е накърнен общественият интерес. Липсата на зимно пътно поддържане ще застраши обществения живот и здраве. В резултат на тези действия и бездействия се предпоставя, че пътната поддръжка следва да продължи да се изпълнява по съществуващите договори, които биха представлявали единствената възможност да се осигури зимно и текущо поддържане“, посочи Цеков.

Той припомни, че съществуващите договори страдат от редица пороци, установени от две междуведомствени групи, както и че са обект на проверка от няколко институции.

Андрей Цеков, Ивайло Стайков и Настимир Ананиев, снимка: БТА

„Действията и бездействията на АПИ на практика изчегъртват всеки един опит за оздравяване на държавната политика в областта на пътната инфраструктура“, коментира още заместник-министърът на финансите.

Андрей Цеков смята, че действията на АПИ са основание и за търсена на административна и наказателна отговорност.

Заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Ивайло Стайков посочи, че е разбрал за мотивите на пътната агенция от изнесената информация в интернет и не е присъствал на разговори, водени за това защо се налага прекратяването на процедурите.

Депутатът от „Продължаваме Промяната“ Настимир Ананиев, който е и председател на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, заяви, че комисията предстои да заседава извънредно по темата, за да търси решение на проблема.

„Искаме да се разплатим, но с коректния бизнес. Това са около 20% от заданията, които са проверени. Другите трябва да бъдат проверени от ДНСК. Трябва да се провери по какъв начин се е случвало строителството, защото имаме сигнали, че на места не се е случвало, но се очаква да бъде платено“, каза още Ананиев.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам