Снимка: БТА
Възложил съм одит върху одобрените поръчки за ремонти за 4,7 милиарда лева. Той ще е готов до края на идната седмица. Така министърът на регионалното развитие и благоустройство Андрей Цеков отговори на въпрос на депутатите от ГЕРБ Николай Нанков и Александър Ненков каква ще бъде политиката на МРРБ по отношение поддържането и ремонтите на републиканските пътища.
Николай Нанков каза от трибуната на парламента, че след публикувано журналистическо разследване на “Медиапул” в публичното пространство излиза информация, че предшественикът на Цеков арх. Иван Шишков е сключил договори за над 4 милиарда лева ремонтна дейност малко преди да сдаде поста. Според Нанков през последните две години в МРРБ цари хаос.
Министър Цеков разясни, че рамковите договори за следващите 4 години за пътна поддържа са били публично обявени през февруари 2023 г. Първите действия на възложителя са направени в края на март т.г.
“Всичките осем процедури покриват 27 областни управления. На 15 май 2023 г. са отворени техническите предложения и са оценени участниците за североизточен, северен и централен район и има решение за избор на изпълнител на стойност 963 милиона лева с ДДС за 4 години напред”, каза още министър Цеков.
Още в първите дни на управлението си той забелязал, че в периода от 2 до 7 юни т.г. е започнала необичайна активност, извършени са оценка на техническите предложения, направена е оценка на ценовите предложения, съставени са доклади и са подготвени решения, които са били подписани на 7 юни г.т. “Тоест ден след като се заклех като министър”, уточни Цеков.
Това го е накарало незабавно да отмени подписаните три решения и да постанови одитна проверка на процедурите по изготвените доклади и решения, която да постанови дали те са целесъобразно и законовоно изготвени.
“Резултатите от този одит ще бъдат публично оповестени от мен”, обеща министър Цеков.
Според Николай Нанков наследството, което Цеков поема като министър, не е лесно, защото договорите за основни ремонти, подписани от предшествениците му, са замаскирани като аварийни и са разписани на двойно по-високи цени, за което той е решен да сезира прокуратурата.
“Очебийни са и фактите, че при разкриването на тези ремонтни процедури участват 9 фирми, а на финала само една компания е останала и някакси е успяла да отстрани останалите, която единствена компания се оказва, разбира се, и печелившата”, обясни още Нанков.
Министър Цеков призна, че през последните 2 години неговите предшественици от няколко поредни правителства не са успели да доведат докрай обществените поръчки за по-продължителен период и са подписвали договори за аварийни ремонти.
“Това е поради липсата на кураж и воля от тяхна страна да осигурят максимална конкуренция на участниците в тези процедури”, категоричен е министър Цеков. Според него, ако до края на годината не бъдат подписани договори за текущи ремонти, има риск пътната мрежа на страната да остане без никаква поддръжка.
“Алтернативите пред нас са две – ако има индикация за закононарушения с един участник, защото липсата на конкуренция е индикатор за закононарушение според мен, ще отменим процедурите и тогава ще има ново класиране, ще пуснем поръчки по цена и ще действаме бързо, но отговорът на това ще бъде ясен, след като одитната проверка приключи”, обеща министър Цеков.
По негови думи към момента е наличен достатъчен финансов ресурс за аварийно възстановителни работи и предстоящото зимно поддържане на пътната мрежа на страната.
Инфраструктура > Коментар
Регионалният министър Андрей Цеков възлага одит върху одобрени поръчки за ремонти за 4,7 милиарда лева
Снимка: БТА
Възложил съм одит върху одобрените поръчки за ремонти за 4,7 милиарда лева. Той ще е готов до края на идната седмица. Така министърът на регионалното развитие и благоустройство Андрей Цеков отговори на въпрос на депутатите от ГЕРБ Николай Нанков и Александър Ненков каква ще бъде политиката на МРРБ по отношение поддържането и ремонтите на републиканските пътища.
Николай Нанков каза от трибуната на парламента, че след публикувано журналистическо разследване на “Медиапул” в публичното пространство излиза информация, че предшественикът на Цеков арх. Иван Шишков е сключил договори за над 4 милиарда лева ремонтна дейност малко преди да сдаде поста. Според Нанков през последните две години в МРРБ цари хаос.
Министър Цеков разясни, че рамковите договори за следващите 4 години за пътна поддържа са били публично обявени през февруари 2023 г. Първите действия на възложителя са направени в края на март т.г.
Още в първите дни на управлението си той забелязал, че в периода от 2 до 7 юни т.г. е започнала необичайна активност, извършени са оценка на техническите предложения, направена е оценка на ценовите предложения, съставени са доклади и са подготвени решения, които са били подписани на 7 юни г.т. “Тоест ден след като се заклех като министър”, уточни Цеков.
Това го е накарало незабавно да отмени подписаните три решения и да постанови одитна проверка на процедурите по изготвените доклади и решения, която да постанови дали те са целесъобразно и законовоно изготвени.
“Резултатите от този одит ще бъдат публично оповестени от мен”, обеща министър Цеков.
Според Николай Нанков наследството, което Цеков поема като министър, не е лесно, защото договорите за основни ремонти, подписани от предшествениците му, са замаскирани като аварийни и са разписани на двойно по-високи цени, за което той е решен да сезира прокуратурата.
“Очебийни са и фактите, че при разкриването на тези ремонтни процедури участват 9 фирми, а на финала само една компания е останала и някакси е успяла да отстрани останалите, която единствена компания се оказва, разбира се, и печелившата”, обясни още Нанков.
Министър Цеков призна, че през последните 2 години неговите предшественици от няколко поредни правителства не са успели да доведат докрай обществените поръчки за по-продължителен период и са подписвали договори за аварийни ремонти.
“Това е поради липсата на кураж и воля от тяхна страна да осигурят максимална конкуренция на участниците в тези процедури”, категоричен е министър Цеков. Според него, ако до края на годината не бъдат подписани договори за текущи ремонти, има риск пътната мрежа на страната да остане без никаква поддръжка.
“Алтернативите пред нас са две – ако има индикация за закононарушения с един участник, защото липсата на конкуренция е индикатор за закононарушение според мен, ще отменим процедурите и тогава ще има ново класиране, ще пуснем поръчки по цена и ще действаме бързо, но отговорът на това ще бъде ясен, след като одитната проверка приключи”, обеща министър Цеков.
По негови думи към момента е наличен достатъчен финансов ресурс за аварийно възстановителни работи и предстоящото зимно поддържане на пътната мрежа на страната.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Инфраструктура, Новини
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
07.29.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни