Бюлетин

Регионалният министър иска проверка на реконструкцията на авариралия водопровод във Варна

По случая с авариралия водопровод във Варна служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, в интервю за предаването “Тази сутрин” на БТВ,  заяви, че ще поиска незабавна проверка на цялостната реконструкция на съоръжението, защото може да се окаже, че има проблем и в самия проект, и в качеството на строителството, и в начина, по който са извършени процедурите с подробните устройствени планове, съобщиха от Министерството.

Министърът разкри, че в годините назад някои проекти са правени много бързо, а строителството е било кампанийно.

“При кампанийно строителство и когато е забавено проектирането, обикновено се получават тези проблеми”, обясни министър Шишков и допълни, че в много случаи се издават разрешения за строеж, за да се започне обектът, а после тези проекти често имат нужда от преработка. Подобен е случаят и с ремонта на жълтите павета в столицата.

Снимка: БТА

“Проблемът е, че се е изграждала инфраструктура просто, за да бъде изградена, а не да обслужва хората по начин, по който трябва да ги обслужва”, беше категоричен министърът.

“ВиК – Варна” съобщи, че тежка авария на водопровод е оставила без вода един квартал и три местности край Варна. Течът на водопровода предизвика наводнение по един от основните булеварди във Варна, доведе и до сериозни материални щети на съседни улици. По-рано днес, от пресцентъра на община Варна съобщиха, че кметът на града Иван Портних е свикал извънреден щаб във връзка с ВиК аварията, която е станала на 18 април, малко след 20:00 ч., на ул. “Петър Скорчев”, в близост до Паметника на българо-съветската дружба. По време на заседанието е докладвано, че заради аварията голямо количество вода е възпрепятствало движението по булевард “Васил Левски”.

Още от Built.bg:  Шест становища подкрепят законопроекта за устройството на Черноморското крайбрежие, осем са против

Пътят вече е разчистен, земните маси са отстранени и движението е възстановено. Автобусите на “Градски транспорт” ще се движат без проблеми.  По данни на ВиК водоподаването е пренасочено по стария водопровод и до няколко часа всички абонати в засегнатия от аварията район ще имат вода, обясни Стелияна Денчева, представител на ВиК – Варна. Затворен ще остане подлезът до Спортното училище. Организират се действия по неговото почистване.

“Работим интензивно, така че да оставим бъдеща перспектива и да дадем хоризонт за развитие на инфраструктурата в България за следващите десет години”, каза Шишков в телевизионното си интервю. Той беше категоричен, че не желае да влиза по никакъв начин в договорки с политиците и няма да участва по никакъв начин в редовен кабинет.

Той посочи още, че в голяма част от магистралите след седем – осем години експлоатация се налага те да бъдат ремонтирани. И посочи проверките, които се правят в момента по разпореждане на Прокуратурата. До края на месеца се очакват резултатите от Северната скоростна тангента, където по първоначални данни ще се окажат същите, като при извадените първоначално ядки – с липса на асфалт в рамките на 5-6 сантиметра. Такъв се оказа резултатът от проверката и на магистрала “Хемус”, между Софийския околовръстен път и гара Яна.

Арх. Иван Щишков, снимка: БТА

Министърът съобщи, че в събота с георадар е започнала проверка и на магистрала “Тракия”, в участъка Чирпан – Стара Загора, който беше ремонтиран през 2021-ва година и за който има сигнал за незаконно строителство. Веднага след това започва проверка и на участъка между Драгоман и ГКПП Калотина, на магистрала “Европа”, който предстои да бъде пуснат в експлоатация в края на май месец.

Още от Built.bg:  Асен Василев: В проекта на бюджет за догодина са заложени значителни публични инвестиции

“В нормативните изисквания е заложено, когато се строи една магистрала, трябва да се вземат проби по този начин – и от строителя, и от надзора”, заяви още Шишков.

До 10-15 дни се очаква да започне строителството и на участъка от София до Сливница на магистрала “Европа”, където беше забавен Подробният устройствен план, подчерта министърът и обясни, че отчуждителните процедури за трасето са на финала.

“Това е пример, как държавата в годините назад е игнорирала качествените проекти”, заяви министър Шишков и каза, че се пускат малко инфраструктурни обекти, защото малко е проектирано във времето назад.

До 1 август тази година се очаква да бъде укрепено свлачището преди тунел “Железница” на магистрала “Струма” и да се пусне движението в едната лента от Гърция към София, а след това, в рамките на няколко месеца, да бъде пусната и другата лента.

АМ “Струма”, снимка: БТА

Огромни усилия се полагат и по строителството на магистрала “Хемус”, стана известно от думите на Шишков. След като бе одобрен Подробния устройствен план на деветия участък, вече текат отчуждителните процедури по трасето. За участъци пет и шест се преработват проектите, за да започне строителство и по тях. На четвъртия участък обаче има доста напреднало незаконно строителство, чието продължаване или събаряне е в ръцете на депутатите, които е необходимо да приемат законодателни текстове за търпимост там, стана известно още в интервюто на министъра.

Най-важни за изграждане са пътищата по направлението север-юг, подчерта министърът и припомни, че служебният кабинет успя да пусне в експлоатация 6,5 км от магистрала “Европа” между Драгоман и ГКПП “Калотина”, 7,5 км между Мездра и Ботевград, обхода на Новачене, 16,5 км от магистрала “Хемус” в участъка от Буховци до Белокопитово, 3-километровата отсечка на АМ “Струма” преди Симитли, обходът на Бургас и да подготви проекти за над 100 км трасе.

Още от Built.bg:  Какви мерки предприема МРРБ по обезопасяването на пътищата при подготовката за зимния сезон

Благодарение усилията на екипа на МРРБ по време на служебното правителство бе одобрен и Подробният устройствен план на магистралата Русе – Велико Търново в участъка на град Бяла, което ще даде възможност строителството там да започне през месец септември тази година.

Архитект Шишков отново обясни, че е много важно да се изгради и тунелът под Петрохан, който е най-пряката връзка между Северна и Южна България.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Built.bg Podcast

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам