Бюлетин

Северна Македония започва да изгражда жп линията до България през 2022 година

Николай Кръстев за built.bg

Република Северна Македония отделя специално внимание на изграждането на жп линията до България. За целта в бюджета на страната са предвидени 2,576 млрд. денара.

Според тръжните процедури, най – вероятно, през първото тримесечие на 2022 година ще се избере изпълнител, който да започне изграждането на двата участъка от Куманово до Беляковце и от Беляковце до Крива Паланка (границата с България).

Министърът на транспорта и съобщенията Благой Бочварски уточни, че Северна Македония ще продължи да поддържа и железопътната инфраструктура по Коридор 10.

Бюджетът на Министерството на транспорта и съобщенията на югозарадната ни съседка за 2022 г. е 11,865 млрд. денара, от които 10,885 млрд. денара са предназначени за изпълнение на капиталови проекти. С него се предвижда постигане на високо ниво на реализация на капиталови инвестиции в частта от пътната мрежа, железопътната мрежа, газификация и комунална инфраструктура.

Цели 91,7 на сто от средствата са предназначени за капиталови проекти, коментира още македонския транспортен министър. Той вече уточни, че Северна Македония е амбицирана да завърши магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година. На пресконференция в Скопие Бочварски каза, Северна Македония си поставя силен акцентвърху завършването на магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а
изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година .

Република Севена Македония  планира и изграждането на магистралния участък Прилеп – Битоля по Коридор 10, който е по направлението север-юг каза още Бочварски. Транспортния министър вече уточни, че в бюджета на министерството за следващата година, са предвидени 275 милиона денара за довършване на двата магистрални газопровода от Неготино през Прилеп до Битоля.

Още от Built.bg:  Еврокомисарят Елиза Ферейра: България ще има достъп до 17 млрд. евро по линия на Европейския фонд за регионално развитие

Иначе целият проект за изграждането на железопътната линия от Скопие до границата с България струва 600 милиона евро. Цялата сума е осигурена, след като Северна Македония получи международна подкрепа. Според много оценки на експерти това е сложен проект, който предвижда изграждането на 32 тунела и 91 моста. Граничният пункт между двете държави трябва да бъде преместен в тунел.

Въпреки че до българската страна има много по – малка част за изграждане, все още финализирането остава на пауза. Железопътната линията завършва на три километри от границиата на България със Северна Македония и се намира в близост до село Гюешево.

Изграждането на линията по дължината на Коридор 8 е спряно  от година и половина, тъй като международният изпълнител от Германия се оттегли от проекта. На фона на всички неизвестни – вече 30 години плановете за железопътна линия до България се обсъждат като неотложен ангажимент, в посока свързването на двете държави.

close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Войната в Украйна

Избрано за Вас

Последвайте ни

Най-споделяното от Built.bg

Коментари и анализи

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Инфраструктура

Архитектура

Създателите

Градска среда и Урбанизъм

Бохемски истории

Be Green

Built.bg Podcast

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам