Николай Кръстев за built.bg
Република Северна Македония отделя специално внимание на изграждането на жп линията до България. За целта в бюджета на страната са предвидени 2,576 млрд. денара.
Според тръжните процедури, най – вероятно, през първото тримесечие на 2022 година ще се избере изпълнител, който да започне изграждането на двата участъка от Куманово до Беляковце и от Беляковце до Крива Паланка (границата с България).
Министърът на транспорта и съобщенията Благой Бочварски уточни, че Северна Македония ще продължи да поддържа и железопътната инфраструктура по Коридор 10.
Бюджетът на Министерството на транспорта и съобщенията на югозарадната ни съседка за 2022 г. е 11,865 млрд. денара, от които 10,885 млрд. денара са предназначени за изпълнение на капиталови проекти. С него се предвижда постигане на високо ниво на реализация на капиталови инвестиции в частта от пътната мрежа, железопътната мрежа, газификация и комунална инфраструктура.
Цели 91,7 на сто от средствата са предназначени за капиталови проекти, коментира още македонския транспортен министър. Той вече уточни, че Северна Македония е амбицирана да завърши магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година. На пресконференция в Скопие Бочварски каза, Северна Македония си поставя силен акцентвърху завършването на магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а
изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година .
Република Севена Македония планира и изграждането на магистралния участък Прилеп – Битоля по Коридор 10, който е по направлението север-юг каза още Бочварски. Транспортния министър вече уточни, че в бюджета на министерството за следващата година, са предвидени 275 милиона денара за довършване на двата магистрални газопровода от Неготино през Прилеп до Битоля.
Иначе целият проект за изграждането на железопътната линия от Скопие до границата с България струва 600 милиона евро. Цялата сума е осигурена, след като Северна Македония получи международна подкрепа. Според много оценки на експерти това е сложен проект, който предвижда изграждането на 32 тунела и 91 моста. Граничният пункт между двете държави трябва да бъде преместен в тунел.
Въпреки че до българската страна има много по – малка част за изграждане, все още финализирането остава на пауза. Железопътната линията завършва на три километри от границиата на България със Северна Македония и се намира в близост до село Гюешево.
Изграждането на линията по дължината на Коридор 8 е спряно от година и половина, тъй като международният изпълнител от Германия се оттегли от проекта. На фона на всички неизвестни – вече 30 години плановете за железопътна линия до България се обсъждат като неотложен ангажимент, в посока свързването на двете държави.
Коментар
Северна Македония започва да изгражда жп линията до България през 2022 година
Николай Кръстев за built.bg
Република Северна Македония отделя специално внимание на изграждането на жп линията до България. За целта в бюджета на страната са предвидени 2,576 млрд. денара.
Според тръжните процедури, най – вероятно, през първото тримесечие на 2022 година ще се избере изпълнител, който да започне изграждането на двата участъка от Куманово до Беляковце и от Беляковце до Крива Паланка (границата с България).
Министърът на транспорта и съобщенията Благой Бочварски уточни, че Северна Македония ще продължи да поддържа и железопътната инфраструктура по Коридор 10.
Бюджетът на Министерството на транспорта и съобщенията на югозарадната ни съседка за 2022 г. е 11,865 млрд. денара, от които 10,885 млрд. денара са предназначени за изпълнение на капиталови проекти. С него се предвижда постигане на високо ниво на реализация на капиталови инвестиции в частта от пътната мрежа, железопътната мрежа, газификация и комунална инфраструктура.
Цели 91,7 на сто от средствата са предназначени за капиталови проекти, коментира още македонския транспортен министър. Той вече уточни, че Северна Македония е амбицирана да завърши магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година. На пресконференция в Скопие Бочварски каза, Северна Македония си поставя силен акцентвърху завършването на магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а
изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година .
Република Севена Македония планира и изграждането на магистралния участък Прилеп – Битоля по Коридор 10, който е по направлението север-юг каза още Бочварски. Транспортния министър вече уточни, че в бюджета на министерството за следващата година, са предвидени 275 милиона денара за довършване на двата магистрални газопровода от Неготино през Прилеп до Битоля.
Иначе целият проект за изграждането на железопътната линия от Скопие до границата с България струва 600 милиона евро. Цялата сума е осигурена, след като Северна Македония получи международна подкрепа. Според много оценки на експерти това е сложен проект, който предвижда изграждането на 32 тунела и 91 моста. Граничният пункт между двете държави трябва да бъде преместен в тунел.
Въпреки че до българската страна има много по – малка част за изграждане, все още финализирането остава на пауза. Железопътната линията завършва на три километри от границиата на България със Северна Македония и се намира в близост до село Гюешево.
Изграждането на линията по дължината на Коридор 8 е спряно от година и половина, тъй като международният изпълнител от Германия се оттегли от проекта. На фона на всички неизвестни – вече 30 години плановете за железопътна линия до България се обсъждат като неотложен ангажимент, в посока свързването на двете държави.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Климат, Коментар
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
07.28.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни