Николай Кръстев за built.bg
Република Северна Македония отделя специално внимание на изграждането на жп линията до България. За целта в бюджета на страната са предвидени 2,576 млрд. денара.
Според тръжните процедури, най – вероятно, през първото тримесечие на 2022 година ще се избере изпълнител, който да започне изграждането на двата участъка от Куманово до Беляковце и от Беляковце до Крива Паланка (границата с България).
Министърът на транспорта и съобщенията Благой Бочварски уточни, че Северна Македония ще продължи да поддържа и железопътната инфраструктура по Коридор 10.
Бюджетът на Министерството на транспорта и съобщенията на югозарадната ни съседка за 2022 г. е 11,865 млрд. денара, от които 10,885 млрд. денара са предназначени за изпълнение на капиталови проекти. С него се предвижда постигане на високо ниво на реализация на капиталови инвестиции в частта от пътната мрежа, железопътната мрежа, газификация и комунална инфраструктура.
Цели 91,7 на сто от средствата са предназначени за капиталови проекти, коментира още македонския транспортен министър. Той вече уточни, че Северна Македония е амбицирана да завърши магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година. На пресконференция в Скопие Бочварски каза, Северна Македония си поставя силен акцентвърху завършването на магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а
изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година .
Република Севена Македония планира и изграждането на магистралния участък Прилеп – Битоля по Коридор 10, който е по направлението север-юг каза още Бочварски. Транспортния министър вече уточни, че в бюджета на министерството за следващата година, са предвидени 275 милиона денара за довършване на двата магистрални газопровода от Неготино през Прилеп до Битоля.
Иначе целият проект за изграждането на железопътната линия от Скопие до границата с България струва 600 милиона евро. Цялата сума е осигурена, след като Северна Македония получи международна подкрепа. Според много оценки на експерти това е сложен проект, който предвижда изграждането на 32 тунела и 91 моста. Граничният пункт между двете държави трябва да бъде преместен в тунел.
Въпреки че до българската страна има много по – малка част за изграждане, все още финализирането остава на пауза. Железопътната линията завършва на три километри от границиата на България със Северна Македония и се намира в близост до село Гюешево.
Изграждането на линията по дължината на Коридор 8 е спряно от година и половина, тъй като международният изпълнител от Германия се оттегли от проекта. На фона на всички неизвестни – вече 30 години плановете за железопътна линия до България се обсъждат като неотложен ангажимент, в посока свързването на двете държави.
Коментар
Северна Македония започва да изгражда жп линията до България през 2022 година
Николай Кръстев за built.bg
Република Северна Македония отделя специално внимание на изграждането на жп линията до България. За целта в бюджета на страната са предвидени 2,576 млрд. денара.
Според тръжните процедури, най – вероятно, през първото тримесечие на 2022 година ще се избере изпълнител, който да започне изграждането на двата участъка от Куманово до Беляковце и от Беляковце до Крива Паланка (границата с България).
Министърът на транспорта и съобщенията Благой Бочварски уточни, че Северна Македония ще продължи да поддържа и железопътната инфраструктура по Коридор 10.
Бюджетът на Министерството на транспорта и съобщенията на югозарадната ни съседка за 2022 г. е 11,865 млрд. денара, от които 10,885 млрд. денара са предназначени за изпълнение на капиталови проекти. С него се предвижда постигане на високо ниво на реализация на капиталови инвестиции в частта от пътната мрежа, железопътната мрежа, газификация и комунална инфраструктура.
Цели 91,7 на сто от средствата са предназначени за капиталови проекти, коментира още македонския транспортен министър. Той вече уточни, че Северна Македония е амбицирана да завърши магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година. На пресконференция в Скопие Бочварски каза, Северна Македония си поставя силен акцентвърху завършването на магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а
изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година .
Република Севена Македония планира и изграждането на магистралния участък Прилеп – Битоля по Коридор 10, който е по направлението север-юг каза още Бочварски. Транспортния министър вече уточни, че в бюджета на министерството за следващата година, са предвидени 275 милиона денара за довършване на двата магистрални газопровода от Неготино през Прилеп до Битоля.
Иначе целият проект за изграждането на железопътната линия от Скопие до границата с България струва 600 милиона евро. Цялата сума е осигурена, след като Северна Македония получи международна подкрепа. Според много оценки на експерти това е сложен проект, който предвижда изграждането на 32 тунела и 91 моста. Граничният пункт между двете държави трябва да бъде преместен в тунел.
Въпреки че до българската страна има много по – малка част за изграждане, все още финализирането остава на пауза. Железопътната линията завършва на три километри от границиата на България със Северна Македония и се намира в близост до село Гюешево.
Изграждането на линията по дължината на Коридор 8 е спряно от година и половина, тъй като международният изпълнител от Германия се оттегли от проекта. На фона на всички неизвестни – вече 30 години плановете за железопътна линия до България се обсъждат като неотложен ангажимент, в посока свързването на двете държави.
Още от Built.bg
Коментар
Защо това лято се превръща в изпитание за пътуващите със самолет?
Хиляди отменени полети поради стачки на служителите на някои авиокомпании, дълги опашки от пътници на основните летища в Европа поради липсата на достатъчно персонал – всичко това създава истински
06.25.2022
Коментар, Новини
Западната преса коментира падането на кабинета “Петков”
Българското правителство, избрано с труд през 2021 г., падна на 22 юни след вот на недоверие, гласуван от опозицията. За страната се очертава период на нестабилност, пише в коментар
06.23.2022
икономика, Коментар
Какво следва след свиването на руските газови доставки за Европа?
Какво се случи? Русия намали миналата седмица доставките на газ за пет страни от ЕС, включително Германия – най-голямата икономика в 27-членния блок, която е и силно зависима от
06.22.2022
Войната в Украйна
Повече от 150 културни обекта са повредени или унищожени по време на войната в Украйна
Хиляди милионери се опитват да напуснат Русия, по данни на британското разузнаване
Зеленски: Русия е хвърлила око на “обширна зона от Варшава до София”
Макрон, Олаф Шолц и Марио Драги пристигнаха в Киев
Никой не знае колко ще продължи войната, каза Зеленски
Руският “Макдоналдс” – “Вкусно – и точка”
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Последвайте ни
Най-споделяното от Built.bg
Коментари и анализи
Защо това лято се превръща в изпитание за пътуващите със самолет?
Западната преса коментира падането на кабинета “Петков”
Какво следва след свиването на руските газови доставки за Европа?
Асошиейтед прес: Българският премиер призова за подкрепа преди вота на недоверие
Историята на вота на недоверие в съвременната българска политика
Ремонтът на Дунав мост може да започне най-рано през октомври
Инфраструктура
Бангладеш откри най-дългия си мост
Второкласните пътища ще се таксуват с тол такса от 1 юли
Постигнато е разбирателство за облекчаване на трафика между България и Румъния
АМ “Струма”: Ще спре ли скоростта на икономиката ни, ако строежът и бъде отложен
Архитектура
Арх. Дора Иванова: Дейностите по стабилизирането на стенните мозайки на паметника Бузлуджа са успешни
Българските стадиони в Африка
Създателите
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Поглед в миналото: Как са изглеждали морските ни курорти?
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Градска среда и Урбанизъм
АДФИ установи нарушения в обществената поръчка на Столична община за уличното осветление
Възстановяват къпалнята “Мария Луиза” в Борисовата градина
Заем от Европейската инвестиционна банка на стойност 50 млн. евро предстои да одобри Столичният общински съвет
Oбщинският съветник Борис Бонев днес внася в СОС доклад за развитие на градското земеделие
Бохемски истории
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
“Бохемски истории”: Как беше построена сграда на Народното събрание
Бохемски истории: Княжеската гробница
Бохемски истории: Народната книгохранителница
Be Green
Българска иновация за компресиране на отпадъци намалява въглеродния отпечатък на компаниите
България с най-голям ръст на въглеродните емисии от изкопаеми горива в ЕС през 2021 година
Съветът на ЕС препоръчва България да намали зависимостта от изкопаемите горива и да повиши свързаността си със съседните газопреносни мрежи
Built.bg Podcast
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Йото, който гледаше Чернобил” и ненаучените тежки уроци от миналото