Николай Кръстев за built.bg
Република Северна Македония отделя специално внимание на изграждането на жп линията до България. За целта в бюджета на страната са предвидени 2,576 млрд. денара.
Според тръжните процедури, най – вероятно, през първото тримесечие на 2022 година ще се избере изпълнител, който да започне изграждането на двата участъка от Куманово до Беляковце и от Беляковце до Крива Паланка (границата с България).
Министърът на транспорта и съобщенията Благой Бочварски уточни, че Северна Македония ще продължи да поддържа и железопътната инфраструктура по Коридор 10.
Бюджетът на Министерството на транспорта и съобщенията на югозарадната ни съседка за 2022 г. е 11,865 млрд. денара, от които 10,885 млрд. денара са предназначени за изпълнение на капиталови проекти. С него се предвижда постигане на високо ниво на реализация на капиталови инвестиции в частта от пътната мрежа, железопътната мрежа, газификация и комунална инфраструктура.
Цели 91,7 на сто от средствата са предназначени за капиталови проекти, коментира още македонския транспортен министър. Той вече уточни, че Северна Македония е амбицирана да завърши магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година. На пресконференция в Скопие Бочварски каза, Северна Македония си поставя силен акцентвърху завършването на магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а
изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година .
Република Севена Македония планира и изграждането на магистралния участък Прилеп – Битоля по Коридор 10, който е по направлението север-юг каза още Бочварски. Транспортния министър вече уточни, че в бюджета на министерството за следващата година, са предвидени 275 милиона денара за довършване на двата магистрални газопровода от Неготино през Прилеп до Битоля.
Иначе целият проект за изграждането на железопътната линия от Скопие до границата с България струва 600 милиона евро. Цялата сума е осигурена, след като Северна Македония получи международна подкрепа. Според много оценки на експерти това е сложен проект, който предвижда изграждането на 32 тунела и 91 моста. Граничният пункт между двете държави трябва да бъде преместен в тунел.
Въпреки че до българската страна има много по – малка част за изграждане, все още финализирането остава на пауза. Железопътната линията завършва на три километри от границиата на България със Северна Македония и се намира в близост до село Гюешево.
Изграждането на линията по дължината на Коридор 8 е спряно от година и половина, тъй като международният изпълнител от Германия се оттегли от проекта. На фона на всички неизвестни – вече 30 години плановете за железопътна линия до България се обсъждат като неотложен ангажимент, в посока свързването на двете държави.
Коментар
Северна Македония започва да изгражда жп линията до България през 2022 година
Николай Кръстев за built.bg
Република Северна Македония отделя специално внимание на изграждането на жп линията до България. За целта в бюджета на страната са предвидени 2,576 млрд. денара.
Според тръжните процедури, най – вероятно, през първото тримесечие на 2022 година ще се избере изпълнител, който да започне изграждането на двата участъка от Куманово до Беляковце и от Беляковце до Крива Паланка (границата с България).
Министърът на транспорта и съобщенията Благой Бочварски уточни, че Северна Македония ще продължи да поддържа и железопътната инфраструктура по Коридор 10.
Бюджетът на Министерството на транспорта и съобщенията на югозарадната ни съседка за 2022 г. е 11,865 млрд. денара, от които 10,885 млрд. денара са предназначени за изпълнение на капиталови проекти. С него се предвижда постигане на високо ниво на реализация на капиталови инвестиции в частта от пътната мрежа, железопътната мрежа, газификация и комунална инфраструктура.
Цели 91,7 на сто от средствата са предназначени за капиталови проекти, коментира още македонския транспортен министър. Той вече уточни, че Северна Македония е амбицирана да завърши магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година. На пресконференция в Скопие Бочварски каза, Северна Македония си поставя силен акцентвърху завършването на магистралните участъци по международните Коридори 8 и 10, а
изграждането на магистралните газопроводи остава приоритет за следващата година .
Република Севена Македония планира и изграждането на магистралния участък Прилеп – Битоля по Коридор 10, който е по направлението север-юг каза още Бочварски. Транспортния министър вече уточни, че в бюджета на министерството за следващата година, са предвидени 275 милиона денара за довършване на двата магистрални газопровода от Неготино през Прилеп до Битоля.
Иначе целият проект за изграждането на железопътната линия от Скопие до границата с България струва 600 милиона евро. Цялата сума е осигурена, след като Северна Македония получи международна подкрепа. Според много оценки на експерти това е сложен проект, който предвижда изграждането на 32 тунела и 91 моста. Граничният пункт между двете държави трябва да бъде преместен в тунел.
Въпреки че до българската страна има много по – малка част за изграждане, все още финализирането остава на пауза. Железопътната линията завършва на три километри от границиата на България със Северна Македония и се намира в близост до село Гюешево.
Изграждането на линията по дължината на Коридор 8 е спряно от година и половина, тъй като международният изпълнител от Германия се оттегли от проекта. На фона на всички неизвестни – вече 30 години плановете за железопътна линия до България се обсъждат като неотложен ангажимент, в посока свързването на двете държави.
Още от Built.bg
Градска среда, Коментар
Люлин – кварталът, който може да е шестият по големина град у нас
Автор: Екип Built.bg Снимка: Alphaadversativum Квартал Люлин в София е различен. Има множество шеги за живеещите „от другата страната на тунела“, а районът се слави със свои правила и порядки.
01.28.2023
Инфраструктура, Коментар
Весела Лечева: Държавата е длъжник по отношение на спортната инфраструктура
Министърът на младежта и спорта Весела Лечева съобщи какви са били приоритетите й като служебен министър в края на мандата в предаването „Тази сутрин“ на bTV. „Започнахме с ревизия
01.26.2023
Коментар
Президентът Румен Радев наложи вето на промени в Закона за енергетиката
Държавният глава Румен Радев подписа указ, с който връща за ново обсъждане Закона за изменение и допълнение на Закона за енергетиката, приет от 48-ото Народно събрание на 12 януари
01.25.2023
Създателите
Голямата красота на София
„Бохемска София: Духът на стария град“
Музей “Малкият Париж” показва детайли от градския живот на Букурещ от няколко епохи
Коментари и анализи
Люлин – кварталът, който може да е шестият по големина град у нас
Весела Лечева: Държавата е длъжник по отношение на спортната инфраструктура
Президентът Румен Радев наложи вето на промени в Закона за енергетиката
Къде отива руският петрол след европейското ембарго
Голямата красота на София
Водещите тенденции в света на роботиката през 2023 г.
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Министър Шишков: Държавата предостави над 20 млн. лв. за възстановяване на инфраструктурата в Община Карлово
Фандъкова: След 4 години мрежата на метрото на София ще бъде 61 километра
Весела Лечева: Държавата е длъжник по отношение на спортната инфраструктура
Предложението на МС за статута на търпимост за незаконни обекти на инженерната инфраструктура не беше прието
Архитектура
ЮНЕСКО включи обекти в Йемен и Ливан, както и историческият център на Одеса в Списъка на световното наследство
Учени разкриха тайната на древноримския бетон
Градска среда и Урбанизъм
Люлин – кварталът, който може да е шестият по големина град у нас
Председателят на СОС предлага да се изгради 27 декара модерен градски парк в София
Камарата на архитектите в България: Пловдивският панаир да бъде обявен за паметник на културата
Нов изпълнител ще има 180 дни да довърши сградата на Международния младежки център в Бургас
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Представиха подновени участъци от пътна инфраструктура и туристически маршрути в Национален парк „Пирин“
Облекчиха процедурите за изграждане на фотоволтаици и слънчеви колектори в еднофамилни къщи и вили
София обяви поръчка за изготвяне на документация по процедура „За по-чист въздух!“
Войната в Украйна
Наградите, които Украйна спечели, борейки се да победи във войната с Русия
ЕК осигурява спешно 250 милиона евро за подобряване на инфраструктурата за внос и износ на стоки от Украйна
Москва иска да свърже АЕЦ “Запорожие” с руската енергийна мрежа
Войната в Украйна извади наяве „логистични проблеми“ между Германия и Франция
60 години след кубинската криза заплахата от ядрена война отново е актуална
ЕС одобри новите санкции срещу Русия
Built.bg Podcast
Последвайте ни