Ревизията на наддоговорените дейности за 2021 г. по договорите за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа продължава. Дейностите се проверяват от междуведомствена работна група, в която участват съветник на министър-председателя, заместник-министри на регионалното развитие и благоустройството и на финансите, както и експерти от двете ведомства, информира МРРБ.
Работната група анализира месечните, допълнителните и извънредните задания, възлагани по договорите за поддържане на републиканските пътища. Други задачи са да се извърши ценови анализ на тези задания, както и да се установи точният размер на дължимите суми. Работната група трябва да установи още дали са приети със сертификати дейности, които не отговарят на заданията, и дали не са възлагани дейности, които не са предмет на договорите за поддръжка.
В сключените през октомври и ноември 2021 г. споразумения с пътноподдържащите фирми падежът на задълженията по договорите изтича през юни и юли 2022 г. Тоест сроковете за разплащане по тези допълнителните споразумения изтичат в средата на годината.
Плащанията ще се осъществят след осигуряване на средства на МРРБ, респективно на Агенция „Пътна инфраструктура“, с нарочно решение на Министерския съвет. В проектобюджета на АПИ за 2022 г. не са заложени средства за изплащане на натрупаните задължения по договори с надхвърлени стойности, защото не е уточнен точният размер на сумите.
Срокът за работа на междуведомствената група изтича в началото на май месец тази година. Дотогава работната група ще излиза с междинни месечни доклади, на базата на които безспорните неразплатени дейности по договорите ще бъдат веднага разплащани. За останалите суми държавата ще проведе преговори с всяка конкретна фирма за всяка конкретна дейност.
Една от първите работни срещи на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов след встъпването му в длъжност беше именно с представители на Браншова камара „Пътища“. Както и досега, министър Караджов е готов за активен диалог с бранша във всякакъв формат. Разрешаването и на този наследен проблем е приоритетна задача за екипа на МРРБ.
В предаването “Лице в лице” по bTV вицепремиерът и финансов министър Асен Василев обясни, че фирма, която прави ремонт над 10 пъти над стойността и без разрешение за строеж, трябва да си понесе отговорността. На въпрос дали са виновни фирмите, строили пътища на завишени цени по договори с предишните управляващи, Василев отговори: “Разбира се, те са страна по договора”. Според вицепремиера, ако тези фирми откажат да работят по държавни поръчки, ще се намерят такива от Европа.
Коментар
Ревизията на наддоговорените текущи ремонти на пътища продължава
Ревизията на наддоговорените дейности за 2021 г. по договорите за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа продължава. Дейностите се проверяват от междуведомствена работна група, в която участват съветник на министър-председателя, заместник-министри на регионалното развитие и благоустройството и на финансите, както и експерти от двете ведомства, информира МРРБ.
Работната група анализира месечните, допълнителните и извънредните задания, възлагани по договорите за поддържане на републиканските пътища. Други задачи са да се извърши ценови анализ на тези задания, както и да се установи точният размер на дължимите суми. Работната група трябва да установи още дали са приети със сертификати дейности, които не отговарят на заданията, и дали не са възлагани дейности, които не са предмет на договорите за поддръжка.
В сключените през октомври и ноември 2021 г. споразумения с пътноподдържащите фирми падежът на задълженията по договорите изтича през юни и юли 2022 г. Тоест сроковете за разплащане по тези допълнителните споразумения изтичат в средата на годината.
Плащанията ще се осъществят след осигуряване на средства на МРРБ, респективно на Агенция „Пътна инфраструктура“, с нарочно решение на Министерския съвет. В проектобюджета на АПИ за 2022 г. не са заложени средства за изплащане на натрупаните задължения по договори с надхвърлени стойности, защото не е уточнен точният размер на сумите.
Срокът за работа на междуведомствената група изтича в началото на май месец тази година. Дотогава работната група ще излиза с междинни месечни доклади, на базата на които безспорните неразплатени дейности по договорите ще бъдат веднага разплащани. За останалите суми държавата ще проведе преговори с всяка конкретна фирма за всяка конкретна дейност.
Една от първите работни срещи на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов след встъпването му в длъжност беше именно с представители на Браншова камара „Пътища“. Както и досега, министър Караджов е готов за активен диалог с бранша във всякакъв формат. Разрешаването и на този наследен проблем е приоритетна задача за екипа на МРРБ.
В предаването “Лице в лице” по bTV вицепремиерът и финансов министър Асен Василев обясни, че фирма, която прави ремонт над 10 пъти над стойността и без разрешение за строеж, трябва да си понесе отговорността. На въпрос дали са виновни фирмите, строили пътища на завишени цени по договори с предишните управляващи, Василев отговори: “Разбира се, те са страна по договора”. Според вицепремиера, ако тези фирми откажат да работят по държавни поръчки, ще се намерят такива от Европа.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Изследователите от GATE с иновативни решения за градската среда
Снимка: GATE Надеждният изкуствен интелект може да донесе много ползи, като например по-добро здравеопазване, по-безопасен и чист транспорт, по-ефективно производство, по-евтина и устойчива енергия. Той подпомага намирането на решения
06.03.2023
Зелена среда, Коментар
Built Анализ: Заради нулевите цени на тока – собственици на фотоволтаици ги изключват, за да намалят загубите
Миналата седмица Независимата българска енергийна борса регистрира истински прецедент – два поредни дни с нулеви цени на променливата компонента от електроенергията. При първия това се случи в рамките на
06.03.2023
Коментар, Новини
Превръща ли се Нидерландия в приоритетен партньор на Китай в ЕС
Източник: БТА През последните месеци Пекин активизира дипломатическите си контакти с Европейския съюз, след като от страна на Вашингтон се надигнаха гласове, призоваващи за „разделяне“ на ЕС от Китай.
05.29.2023
Създателите
Пробив: Кръвен тест открива над 50 вида рак
Изследователите от GATE с иновативни решения за градската среда
Как ще изглежда бъдещата американска база на Луната?
Коментари и анализи
Изследователите от GATE с иновативни решения за градската среда
Built Анализ: Заради нулевите цени на тока – собственици на фотоволтаици ги изключват, за да намалят загубите
Превръща ли се Нидерландия в приоритетен партньор на Китай в ЕС
“Новите пътища на коприната”: Италия върви по тънко въже
Европейски нюзрум: По-малкото с по-голяма тежест във външната политика: виси ли единодушието на косъм?
“Колиърс”: Забавянето на пазара на бизнес имоти в Европа, Близкия изток и Африка продължава
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Андрей Цеков: Ще продължа линията на министър Шишков
Иван Шишков пред bTV: Сред неотложните задачи е магистрала „Струма“
Шишков: Пътният възел „Кресна“ по никакъв начин не предопределя трасето през дефилето на АМ „Струма”
Асен Меджидиев: Детската болница трябва да бъде изградена до две години и половина
Архитектура
Зала „Арена Шумен“ е отличена с бронз на международния конкурс за дизайн в град Комо
Панорамен асансьор беше открит в Колизея
Градска среда и Урбанизъм
В плевенския парк “Кайлъка” ще бъде възстановена емблематична скулптурна композиция
Флоренция гони “Еърбиенби” от историческия си център
Откриха новия планетариум в Бургас
Нощна София огря в 23 различни точки
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Фандъкова: До 2030 г. София трябва да постигне климатична неутралност
Built Анализ: Заради нулевите цени на тока – собственици на фотоволтаици ги изключват, за да намалят загубите
Строителни материали втора ръка – възможно ли е?
Войната в Украйна
Украйна обвини Русия за разрушената стена на язовира „Нова Каховка“, предупреждава за сериозни наводнения
Зеленски пред в. “Уолстрийт джърнъл”: Украйна е готова да започне контранастъплението си
Запорожката АЕЦ бе изключена, вероятната причина е руски обстрел
Зеленски подчерта силата на европейското сближаване на срещата на Съвета на Европа
Сирил Рамапоса: Русия и Украйна са се съгласили да приемат африканска мисия за обсъждане на потенциален мирен план
ЕС очаква от Китай да повлияе на Русия за прекратяване на войната в Украйна
Built.bg Podcast
Последвайте ни