Ревизията на наддоговорените дейности за 2021 г. по договорите за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа продължава. Дейностите се проверяват от междуведомствена работна група, в която участват съветник на министър-председателя, заместник-министри на регионалното развитие и благоустройството и на финансите, както и експерти от двете ведомства, информира МРРБ.
Работната група анализира месечните, допълнителните и извънредните задания, възлагани по договорите за поддържане на републиканските пътища. Други задачи са да се извърши ценови анализ на тези задания, както и да се установи точният размер на дължимите суми. Работната група трябва да установи още дали са приети със сертификати дейности, които не отговарят на заданията, и дали не са възлагани дейности, които не са предмет на договорите за поддръжка.
В сключените през октомври и ноември 2021 г. споразумения с пътноподдържащите фирми падежът на задълженията по договорите изтича през юни и юли 2022 г. Тоест сроковете за разплащане по тези допълнителните споразумения изтичат в средата на годината.
Плащанията ще се осъществят след осигуряване на средства на МРРБ, респективно на Агенция „Пътна инфраструктура“, с нарочно решение на Министерския съвет. В проектобюджета на АПИ за 2022 г. не са заложени средства за изплащане на натрупаните задължения по договори с надхвърлени стойности, защото не е уточнен точният размер на сумите.
Срокът за работа на междуведомствената група изтича в началото на май месец тази година. Дотогава работната група ще излиза с междинни месечни доклади, на базата на които безспорните неразплатени дейности по договорите ще бъдат веднага разплащани. За останалите суми държавата ще проведе преговори с всяка конкретна фирма за всяка конкретна дейност.
Една от първите работни срещи на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов след встъпването му в длъжност беше именно с представители на Браншова камара „Пътища“. Както и досега, министър Караджов е готов за активен диалог с бранша във всякакъв формат. Разрешаването и на този наследен проблем е приоритетна задача за екипа на МРРБ.
В предаването “Лице в лице” по bTV вицепремиерът и финансов министър Асен Василев обясни, че фирма, която прави ремонт над 10 пъти над стойността и без разрешение за строеж, трябва да си понесе отговорността. На въпрос дали са виновни фирмите, строили пътища на завишени цени по договори с предишните управляващи, Василев отговори: “Разбира се, те са страна по договора”. Според вицепремиера, ако тези фирми откажат да работят по държавни поръчки, ще се намерят такива от Европа.
Коментар
Ревизията на наддоговорените текущи ремонти на пътища продължава
Ревизията на наддоговорените дейности за 2021 г. по договорите за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа продължава. Дейностите се проверяват от междуведомствена работна група, в която участват съветник на министър-председателя, заместник-министри на регионалното развитие и благоустройството и на финансите, както и експерти от двете ведомства, информира МРРБ.
Работната група анализира месечните, допълнителните и извънредните задания, възлагани по договорите за поддържане на републиканските пътища. Други задачи са да се извърши ценови анализ на тези задания, както и да се установи точният размер на дължимите суми. Работната група трябва да установи още дали са приети със сертификати дейности, които не отговарят на заданията, и дали не са възлагани дейности, които не са предмет на договорите за поддръжка.
В сключените през октомври и ноември 2021 г. споразумения с пътноподдържащите фирми падежът на задълженията по договорите изтича през юни и юли 2022 г. Тоест сроковете за разплащане по тези допълнителните споразумения изтичат в средата на годината.
Плащанията ще се осъществят след осигуряване на средства на МРРБ, респективно на Агенция „Пътна инфраструктура“, с нарочно решение на Министерския съвет. В проектобюджета на АПИ за 2022 г. не са заложени средства за изплащане на натрупаните задължения по договори с надхвърлени стойности, защото не е уточнен точният размер на сумите.
Срокът за работа на междуведомствената група изтича в началото на май месец тази година. Дотогава работната група ще излиза с междинни месечни доклади, на базата на които безспорните неразплатени дейности по договорите ще бъдат веднага разплащани. За останалите суми държавата ще проведе преговори с всяка конкретна фирма за всяка конкретна дейност.
Една от първите работни срещи на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов след встъпването му в длъжност беше именно с представители на Браншова камара „Пътища“. Както и досега, министър Караджов е готов за активен диалог с бранша във всякакъв формат. Разрешаването и на този наследен проблем е приоритетна задача за екипа на МРРБ.
В предаването “Лице в лице” по bTV вицепремиерът и финансов министър Асен Василев обясни, че фирма, която прави ремонт над 10 пъти над стойността и без разрешение за строеж, трябва да си понесе отговорността. На въпрос дали са виновни фирмите, строили пътища на завишени цени по договори с предишните управляващи, Василев отговори: “Разбира се, те са страна по договора”. Според вицепремиера, ако тези фирми откажат да работят по държавни поръчки, ще се намерят такива от Европа.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Климат, Коментар
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
07.28.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни