Ревизията на наддоговорените дейности за 2021 г. по договорите за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа продължава. Дейностите се проверяват от междуведомствена работна група, в която участват съветник на министър-председателя, заместник-министри на регионалното развитие и благоустройството и на финансите, както и експерти от двете ведомства, информира МРРБ.
Работната група анализира месечните, допълнителните и извънредните задания, възлагани по договорите за поддържане на републиканските пътища. Други задачи са да се извърши ценови анализ на тези задания, както и да се установи точният размер на дължимите суми. Работната група трябва да установи още дали са приети със сертификати дейности, които не отговарят на заданията, и дали не са възлагани дейности, които не са предмет на договорите за поддръжка.
В сключените през октомври и ноември 2021 г. споразумения с пътноподдържащите фирми падежът на задълженията по договорите изтича през юни и юли 2022 г. Тоест сроковете за разплащане по тези допълнителните споразумения изтичат в средата на годината.
Плащанията ще се осъществят след осигуряване на средства на МРРБ, респективно на Агенция „Пътна инфраструктура“, с нарочно решение на Министерския съвет. В проектобюджета на АПИ за 2022 г. не са заложени средства за изплащане на натрупаните задължения по договори с надхвърлени стойности, защото не е уточнен точният размер на сумите.
Срокът за работа на междуведомствената група изтича в началото на май месец тази година. Дотогава работната група ще излиза с междинни месечни доклади, на базата на които безспорните неразплатени дейности по договорите ще бъдат веднага разплащани. За останалите суми държавата ще проведе преговори с всяка конкретна фирма за всяка конкретна дейност.
Една от първите работни срещи на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов след встъпването му в длъжност беше именно с представители на Браншова камара „Пътища“. Както и досега, министър Караджов е готов за активен диалог с бранша във всякакъв формат. Разрешаването и на този наследен проблем е приоритетна задача за екипа на МРРБ.
В предаването “Лице в лице” по bTV вицепремиерът и финансов министър Асен Василев обясни, че фирма, която прави ремонт над 10 пъти над стойността и без разрешение за строеж, трябва да си понесе отговорността. На въпрос дали са виновни фирмите, строили пътища на завишени цени по договори с предишните управляващи, Василев отговори: “Разбира се, те са страна по договора”. Според вицепремиера, ако тези фирми откажат да работят по държавни поръчки, ще се намерят такива от Европа.
Коментар
Ревизията на наддоговорените текущи ремонти на пътища продължава
Ревизията на наддоговорените дейности за 2021 г. по договорите за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа продължава. Дейностите се проверяват от междуведомствена работна група, в която участват съветник на министър-председателя, заместник-министри на регионалното развитие и благоустройството и на финансите, както и експерти от двете ведомства, информира МРРБ.
Работната група анализира месечните, допълнителните и извънредните задания, възлагани по договорите за поддържане на републиканските пътища. Други задачи са да се извърши ценови анализ на тези задания, както и да се установи точният размер на дължимите суми. Работната група трябва да установи още дали са приети със сертификати дейности, които не отговарят на заданията, и дали не са възлагани дейности, които не са предмет на договорите за поддръжка.
В сключените през октомври и ноември 2021 г. споразумения с пътноподдържащите фирми падежът на задълженията по договорите изтича през юни и юли 2022 г. Тоест сроковете за разплащане по тези допълнителните споразумения изтичат в средата на годината.
Плащанията ще се осъществят след осигуряване на средства на МРРБ, респективно на Агенция „Пътна инфраструктура“, с нарочно решение на Министерския съвет. В проектобюджета на АПИ за 2022 г. не са заложени средства за изплащане на натрупаните задължения по договори с надхвърлени стойности, защото не е уточнен точният размер на сумите.
Срокът за работа на междуведомствената група изтича в началото на май месец тази година. Дотогава работната група ще излиза с междинни месечни доклади, на базата на които безспорните неразплатени дейности по договорите ще бъдат веднага разплащани. За останалите суми държавата ще проведе преговори с всяка конкретна фирма за всяка конкретна дейност.
Една от първите работни срещи на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов след встъпването му в длъжност беше именно с представители на Браншова камара „Пътища“. Както и досега, министър Караджов е готов за активен диалог с бранша във всякакъв формат. Разрешаването и на този наследен проблем е приоритетна задача за екипа на МРРБ.
В предаването “Лице в лице” по bTV вицепремиерът и финансов министър Асен Василев обясни, че фирма, която прави ремонт над 10 пъти над стойността и без разрешение за строеж, трябва да си понесе отговорността. На въпрос дали са виновни фирмите, строили пътища на завишени цени по договори с предишните управляващи, Василев отговори: “Разбира се, те са страна по договора”. Според вицепремиера, ако тези фирми откажат да работят по държавни поръчки, ще се намерят такива от Европа.
Още от Built.bg
Коментар, Новини
Западната преса коментира падането на кабинета “Петков”
Българското правителство, избрано с труд през 2021 г., падна на 22 юни след вот на недоверие, гласуван от опозицията. За страната се очертава период на нестабилност, пише в коментар
06.23.2022
икономика, Коментар
Какво следва след свиването на руските газови доставки за Европа?
Какво се случи? Русия намали миналата седмица доставките на газ за пет страни от ЕС, включително Германия – най-голямата икономика в 27-членния блок, която е и силно зависима от
06.22.2022
Коментар, Новини
Асошиейтед прес: Българският премиер призова за подкрепа преди вота на недоверие
Българските депутати дебатираха вчера вота на недоверие срещу правителството на малцинството преди днешното гласуването, което може да доведе до сваляне на премиера центрист Кирил Петков, избран само преди месеци
06.22.2022
Войната в Украйна
Повече от 150 културни обекта са повредени или унищожени по време на войната в Украйна
Хиляди милионери се опитват да напуснат Русия, по данни на британското разузнаване
Зеленски: Русия е хвърлила око на “обширна зона от Варшава до София”
Макрон, Олаф Шолц и Марио Драги пристигнаха в Киев
Никой не знае колко ще продължи войната, каза Зеленски
Руският “Макдоналдс” – “Вкусно – и точка”
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Последвайте ни
Най-споделяното от Built.bg
Коментари и анализи
Западната преса коментира падането на кабинета “Петков”
Какво следва след свиването на руските газови доставки за Европа?
Асошиейтед прес: Българският премиер призова за подкрепа преди вота на недоверие
Историята на вота на недоверие в съвременната българска политика
Ремонтът на Дунав мост може да започне най-рано през октомври
Експерти обсъдиха инфлационните процеси по време на Софийски икономически форум III
Инфраструктура
Второкласните пътища ще се таксуват с тол такса от 1 юли
Постигнато е разбирателство за облекчаване на трафика между България и Румъния
АМ “Струма”: Ще спре ли скоростта на икономиката ни, ако строежът и бъде отложен
Ремонтът на Дунав мост може да започне най-рано през октомври
Архитектура
Арх. Дора Иванова: Дейностите по стабилизирането на стенните мозайки на паметника Бузлуджа са успешни
Българските стадиони в Африка
Създателите
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
“Бохемски истории”: Как беше построена сграда на Народното събрание
Бохемски истории: Княжеската гробница
Градска среда и Урбанизъм
АДФИ установи нарушения в обществената поръчка на Столична община за уличното осветление
Възстановяват къпалнята “Мария Луиза” в Борисовата градина
Заем от Европейската инвестиционна банка на стойност 50 млн. евро предстои да одобри Столичният общински съвет
Oбщинският съветник Борис Бонев днес внася в СОС доклад за развитие на градското земеделие
Бохемски истории
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
“Бохемски истории”: Как беше построена сграда на Народното събрание
Бохемски истории: Княжеската гробница
Бохемски истории: Народната книгохранителница
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
Be Green
Българска иновация за компресиране на отпадъци намалява въглеродния отпечатък на компаниите
България с най-голям ръст на въглеродните емисии от изкопаеми горива в ЕС през 2021 година
Съветът на ЕС препоръчва България да намали зависимостта от изкопаемите горива и да повиши свързаността си със съседните газопреносни мрежи
Built.bg Podcast
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Йото, който гледаше Чернобил” и ненаучените тежки уроци от миналото