Държавата трябва да започне да създава и по-други условия за инвестиране в голямата инфраструктура и особено в магистралите. Това заяви по време на форум служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.
Важно е да се направи нова стратегия не само като иновации в технологията на строителството, а и да се намери друг икономически механизъм за развитието на инженерната инфраструктура, за да може съвместно строителният бранш и държавата да имат по-голямо поле за изява и възможност за строителство, и да има краен по-качествен продукт, допълни Шишков. В тази връзка той акцентира върху потенциала на строителния бранш в България.
Трябва да се намери по-различна форма на инвестиции между държавата и частния бранш, а защо не и между общините и бранша, базирани на ясна правна основа, допълни министърът.
Той каза това на конференция на тема “Предизвикателствата и възможностите в сферата на строителството – ролята на иновациите, новите технологии и уменията”, организирана от Камарата на строителите в България (КСБ) и в. “Строител”.
Тези дни, в телевизионно интервю, министър Шишков каза, че е необходимо е да бъде обмислен нов икономически механизъм, по който се изграждат пътищата у нас. Една от възможностите е част от магистралите да бъдат строени на концесия, каза министърът. Той посочи като възможни проекти, които могат да бъдат изградени на концесия, тунела под Петрохан и магистрала “Рила” – връзката между Ихтиман – Самоков – Дупница и продължението към границата със Северна Македония.