Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

СОС реши: До 25 км/ч се ограничава скоростта за електрическите тротинетки в София

Столичният общински съвет (СОС) реши водачите на индивидуално електрическо превозно средство (електрическа тротинетка) да нямат право да развиват повече от 25 км/ч. в София. Това стана след гласуване на промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община.

Движението с електрическа тротинетка трябва да става по изградената велосипедна инфраструктура, а при липсата на такава – възможно най-близо до дясната граница на платното за движение. Минималната възраст за водача на електрическа тротинетка е 16 години – по велосипедни инфраструктури и пътища, по които разрешената скорост е до 50 км/ч., и 14 години – само по велосипедни алеи. Водачите на този вид превозни средства под 18 години задължително ще трябва да носят каска. Забранява се превозването на други лица, както и движението по тротоари и други места за пешеходци. Не се допуска и употребата на мобилен телефон по време на управлението на тротинетките. За нарушителите са предвидени глоби. В тъмните часове на денонощието и при намалена видимост водачът трябва да е с включени светлини и да има светлоотразителни елементи върху видимата част от облеклото си.

Пътната безопасност е основната цел на промените, каза председателят на СОС Георги Георгиев, който е и един от вносителите на доклада. Регулираме собствениците на тротинетките под наем да въведат ограничения, каквито има в други европейски държави, обясни той.

Снимка: БТА

Безразборното паркиране трябва да се ограничи, затова движението в парковете ще е в “червена зона”, като това ще бъде обозначено на GPS системата на приложенията за тротинетки, обясни Георгиев. Промяна има и в частта за подаване на сигнали за нарушения, посочи той и допълни, че това не е революция, но с тези действия ще се изчисти и подреди градът. В самите приложения ще има секция за подаване на сигнали със снимки, за да може да улесним регулиращите органи за контрола, обясни Георгиев и допълни, че за движението по пътищата контролът ще се осъществява от полицията.

Още от Built.bg:  ЕП ще обяви около полунощ първата прогноза за разпределението на мандатите

Предвидили сме глоби за фирмите, които отдават тротинетки под наем, обясни Георгиев. Компаниите софтуерно ще трябва да въведат ограниченията, които общинският съвет прие, така че занапред автоматично да се ограничава скоростта благодарение на геолокацията на тротинетката, обясни той. По думите му, при влизане в парк максималната скорост трябва да бъде 5 км/ч., така че да не може да се кара, а да се бута тротинетката. Това е и най-важната промяна, защото със софтуерното ограничение, каквото тези компании прилагат и в други места в Европа, ние ще успеем ефективно да приложим правилата, а при нарушения от компаниите, те ще бъдат санкционирани. За компаниите, които не са ограничили софтуерно системи си, глобата ще бъде от 500 до 1000 лв. Компаниите ще имат задължението по-бързо да съберат безпризорно разхвърляните тротинетки, посочи Георгиев.

В паркове, градини и пешеходни площади ще бъдат обособени от общината в едномесечен срок места, на които да бъдат паркирани тротинетките, каза Георгиев.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам