Абсолютно справедливи са исканията на работещите в Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) за по-високи заплати, коментира пред журналисти в парламента служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков. Поводът е обявеният за днес от Синдикат “Пътно дело” към Конфедерацията на независимите синдикати в България протест на тунел “Витиня” на работещите в АПИ и нейните подразделения в страната. Хората настояват за увеличение на заплатите с 30 на сто, заплащане на извънредния труд и подобряване на условията на работа.
Министърът увери, че се работи по въпроса вече около месец и половина, както и че исканията са абсолютно основателни. АПИ и Агенцията по кадастъра са част от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, заплатите там са изключително ниски, потвърди Шишков. Има дисбаланс в рамките на тази година, работи се в тази посока, говоря с министъра на финансите, надявам се съвсем скоро да бъде решен проблемът, обясни той. По думите му в АПИ работят много и трябва да бъде намерен механизъм за по-добро заплащане там.
В момента активно се завършат тунелите на “Витиня” и се надявам, имам уверението, до 20 декември да бъде пуснато цялото движение, каза още министърът. Той уточни, че такова е било уверението на държавното дружество “Автомагистрали”, което строи. Има да се слагат мантинели в момента, следим времето какво ще бъде, надявам се в този участък автомагистрала “Хемус” да бъде завършена, подчерта Иван Шишков.
Той посочи още, че ние сме “магистрално бедни” – има построени около 800 км. магистрали, в момента са ни необходими поне две хил. км т.е. има около 1200 км да бъдат изградени. Лошото е, коментира министърът, че за две трети от тях няма и проекти. И добави, че, ако сега и веднага не бъде проектирано всичко, ще означава след четири години този разговор отново ще бъде воден.
Министър Шишков зави още, че в Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) се очаква да има дирекция, която да се занимава с основните ремонти по републиканската пътна мрежа (РПМ).
В АПИ няма дирекция, която да се занимава единствено с основните ремонти. Агенцията от републиканския бюджет възлага основно и само текущи ремонти, за част от които бе установено, че имат елементи на основни.
Той допълни, че вече е възложил на Агенцията да предложи промяна в структурата на АПИ за създаването на отдел, който да се занимава с основни ремонти. Необходимостта от нова структура министърът обвърза и с предстоящото обявяване на конкурси за поддържане на РПМ, които ще бъдат отделни – за текущи, и за основни. Той изрази надежда до една седмица конкурсите да бъдат обявени на страницата на АПИ. Забавянето на обявяването им е било сред причините за последната смяна на председателя на пътната агенция, каза министърът.
От МРРБ съобщиха на 9 декември, че по преценка на министър Шишков, считано от понеделник, 12-ти декември, се освобождава от длъжност председателят на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” Иво Иванов и за председател на УС на АПИ се назначава Венцислав Ангелов.