Снимка: АПИ
Фирмите, които извършват ремонт на трасето между граничния пункт “Калотина” и Драгоман от автомагистрала “Европа”, ще бъдат глобени заради лошата организация на движение в участъка, съобщиха от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Регионалната дирекция за национален строителен контрол им изпрати покани за съставяне на актове по реда на Закона за административните нарушения и наказания. Санкцията, която може да им бъде наложена по закон, е между 1000 лв. и 5000 лв.
Вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов разпореди проверката на участъка, след като получи десетки сигнали от граждани за безобразния начин, по който е организирано движението, посочват от ведомството.
Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол инж. Лиляна Петрова и експерти от РДНСК Софийска област незабавно извършиха проверка на 11 януари т.г.
Инспекторите са установили редица сериозни пропуски по цялото трасе. В по-голямата част от пътя са констатирани сериозни пропуски по временната организация на движението – липсват ограничителни табели, светлинната сигнализация е недостатъчна, като светлинна сигнализация има единствено в началото и края на трасето.
Светлинна сигнализация и указателни знаци липсват и при прехвърляне на движението “от ляво в дясно” или “от дясно в ляво”, а поставените ограничителни табели са недостатъчни. Констатирано е, че липсват знаци за вход или изход към съществуващите пътища по трасето. Проверяващите са установили още, че на места пътните знаци са поставени на земята, облегнати на стойка, ограничителните табели и знаците са замърсени, а временната маркировка е в лошо състояние.
Агенция “Пътна инфраструктура” също е започнала проверка, а резултатите трябва да са готови до края на тази седмица. АПИ проверява проекта за временна организация и планира да санкционира фирмите за нарушаването му.
Преди седмица по време на заседание вицепремиерът пусна видеозапис, който показва кадри от строителството на магистрала “Европа” – пътя от София до Калотина (границата със Сърбия). Липса на табели, изпоцапани и липсващи знаци и светлоотразители, лежерни мрежи, “предпазващи” трафика от изкопи и бездни – се виждаха от кадрите на журналистката Екатерина Генова в клипа.
Тогава от АПИ се оправдаха, че са давали предписания на изпълнителя – “Щрабаг”, но в договора не били предвидени санкции за лоша “временна организация на движението”. “Той строи като башибозук, а ние нищо не можем да направим”, възмути се министър Караджов. Днес той се извини на всички български и чуждестранни граждани, които са били принудени да пътуват по опасното трасе.