Водещи компании от редица сектори ограничиха дейността си, замразиха инвестиции или се отказаха от бизнеса си в Русия през изминалата седмица след вълната от санкции, наложени на Москва заради инвазията в Украйна.
Макар да се очаква в много случаи това да им струва милиарди, освен че трябва да спазят санкционните ограничения, компаниите все по-ясно осъзнават щетите, които репутацията им би могла да понесе, ако продължат обичайния си бизнес със страната, превърнала се в “търговски парий”. Някои от тях посочват като основание за оттеглянето собствените си стандарти за корпоративна отговорност, както и съпричастност към страданията на хората в Украйна, където войната вече взе множество цивилни жертви, а над 1 милион души са принудени да напуснат домовете си.
Големият петрол
Засега санкциите не са обхванали енергийния сектор, в който Русия е сред водещите световни играчи. Въпреки това някои от ключовите имена в бранша бяха сред първите, които се оттеглиха. Би Пи (BP), най-големият чуждестранен инвеститор в Русия, застана начело на вълнaта, като се отказа от дела си в руския петролен концерн “Роснефт” след три десетилетия работа в богатата на суровини страна. “Роснефт” е източник на близо половината от петролните и газови запаси на Би Пи и допринася за една трета от производството на групата.
Отказът на западния концерн от 19,75-процентовия му дял в руския гигант може да му струва до 25 млрд. долара, изчисляват експерти. Ден по-късно конкурентната “Шел” (Shell) се отказа от всичките си руски дейности, включително от огромния проект за завод за втечнен природен газ “Сахалин 2”, в който има дял от 27,5 процента в сътрудничество с “Газпром”. Последваха френската “ТоталЕнержи” (TotalEnergies), норвежката “Екуинор” (Equinor) и американската “ЕксънМобил” (Exxon Mobil), която също участваше в разработването на Сахалин като база за производство на втечнен природен газ с една от най-големите преки инвестиции в Русия.
Автомобилостроене
Показателни за намеренията на световните автомобилостроители спрямо руския им бизнес, са плановете на “Мерцедес-Бенц груп” (Mercedes-Benz Group) и “Фолксваген” (Volkswagen) да спрат производството си в Русия и износа за руския пазар. Сходни решения взеха и “Дженерал мотърс” (GM), “Форд” (Ford), “Рено” (Renault), Бе Ем Ве (BMW) и “Волво” (AB Volvo).
Производителят на култовите американски мотоциклети “Харли-Дейвидсън” (Harley-Davidson) също спря дейността си в Русия, както и доставките за страната въпреки рекламата, осигурявана му по-рано от руския президент – Владимир Путин бе сниман как кара мотор на компанията, а през 2010 г. дори се присъедини с тяхна машина към рокерски събор в Украйна.
В икономическата блокада се включиха и японските автомобилни гиганти “Тойота” (Toyota), която планира да спре завода си в Санкт Петербург и доставките на коли, “Мазда” (Mazda), “Хонда” (Honda) и “Муцубиши” (Mitsubishi). Те посочват като основания за решенията си логистични трудности, но действията им засилват ефекта от международния бойкот на 11-ата по големина икономика в света.
В резултат, руският автомобилен пазар е на границата на колапса, пишат руски медии. Заради обезценяването на рублата и прекратяването на доставките търговците са принудени да вдигат цените и дори сравнително нискобюджетни модели могат да струват близо 2 млн. рубли (около 16 130 долара по курса от 4 март – бел. ред.), след като през изминалата година цените вече се повишиха с една трета заради комбинацията от инфлация, поскъпване на енергоносителите, промени в програмите за автокредитиране, и най-вече заради световната криза с полупроводниците.
Авиация
Санкциите, изолиращи руския авиационен сектор, са подобни на действащите спрямо Иран и Северна Корея, но ще имат много по-голямо въздействие предвид по-големия размер на руския пазар и силната му зависимост от западни доставчици през последните години, отбелязват експерти. Русия имаше дял от около 6 процента от капацитета на световния авиотрафик през 2021 г. спрямо около 4 процента през 2019 година, изчислява консултантската компания за авиоиндустрията Ай Би Ей (IBA). Този растеж се дължеше до голяма степен на силното представяне на вътрешния пазар в периода на пандемията, който миналата година надмина предпандемичните равнища.
Самолетостроителните концерни “Еърбъс” (Airbus) и “Боинг” (Boeing) обявиха, че отменят доставките на части за Русия и услугите си за авиокомпании в страната, като същевременно по данни на Ройтерс имат поръчани общо 62 самолета от руски авиопревозвачи. Най-голямата в света компания за лизинг на самолети – “ЕърКеп” (AerCap Holdings), обяви, че спира лизинговите операции с руски авиолинии, а лидерът в сектора за авиационна поддръжка “Луфтханза техник” (Lufthansa Technik) според медийни информации е спрял услугите си за руски авиолинии.
“Тъй като резервните части са ограничени, очакваме самолетите, които са на пистите в Русия, да бъдат “опоскани”, за да се поддържа в действие останалата част от флотилията”, посочва експертът Питър Уолтър от Ай Би Ей.
Банки
Срещу седем ключови руски банки бе използвано “финансовото ядрено оръжие” – изключване от системата за международни плащания SWIFT, а компаниите за обслужване на банкови карти “Виза” (Visa), “Мастъркард”(Mastercard) и “Американ експрес” (American Express) блокираха руски банки от платежните си мрежи заради наложените санкции. Русия има собствена система за картови плащания – “Мир” и дружеството оператор увери, че собствениците на карти от трите големи международни доставчика ще могат да продължат да плащат с тях стоки и услуги, включително в онлайн магазини. Недостъпни обаче стават трансакциите чрез приложенията “ЕпълПей” (Apple Pay) и “ГугълПей” (Google Pay), както и плащанията към чужбина.
Към началото на кризата в Украйна европейски банки имаха експозиции от близо 100 млрд. долара към Русия, според най-новите данни на Банката за международни разплащания (Bank for International Settlements). Това е много повече от интересите на всеки друг регион към руския банков пазар и почти изцяло това са банки от еврозоната, начело с френската “Сосиете женерал” (Societe Generale), италианската “УниКредит”(UniCredit) и австрийската “Райфайзен банк интернешънъл” (Raiffeisen Bank International), отбелязва специализираното издание “Юромъни”.
Тези банки са изправени пред трудния избор дали да вложат още пари и да рекапитализират подразделенията си в Русия или да се оттеглят, като и двата варианта ще им струват много.
Източници, цитирани от Ройтерс, съобщиха, че “Райфайзен” обсъжда възможността да напусне Русия, както и Украйна, ако нуждата от пари кеш и капитал в тези страни се засили още повече. Групата работи на руския пазар от разпадането на СССР и руското й подразделение е десетата по големина банка в страната по размер на активите, като същевременно допринася за една трета от чистата печалба на групата. Говорител на банката обаче отрече тя да планира да напусне руския пазар.
Същевременно Ейч Ес Би Си (HSBC) свива дейността си в страната, датската “Нордеа” (Nordea) се оттегля от всичките си руски инвестиции и планира постепенно да напусне руския пазар, дубайската “Машрекбанк” (Mashreqbank) спря кредитите за руски банки, а нидерландската Ай Ен Джи (ING) замрази всякакви нови сделки с руски компании, най-вече по отпускане на нови кредити.
Технологии
Технологичният сектор, начело с големите играчи, ограничи достъпа на руски медии до редица онлайн платформи и блокира достъпа на руски клиенти до популярни продукти и услуги, демонстрирайки колко зависим е съвременният начин на живот от решенията, предлагани от шепа компании. Гигантите “Епъл”(Apple), “Майкрософт” (Microsoft) и “Самсунг” (Samsung) спряха продажбите на продуктите си. “Епъл” освен това ограничи използването на платежната услуга “ЕпълПей”, а приложенията на руски държавни медии като Ар Ти (RT) и “Спутник” вече не могат да се свалят от магазина “ЕпълСтор” (AppleStore) извън Русия.
Подобна политика спрямо приложенията на руски медии обяви и “Гугъл” (Google), която след това спря и продажбите на реклами в Русия, включително в “ЮТюб” (YouTube). За територията на Русия вече е недостъпна и платежната услуга “ПейПал” (PayPal). Производителят на чипове “Интел” (Intel) обяви, че спира всички доставки за Русия и Беларус, след като всичките си руски бизнес операции блокираха “Оракъл”(Oracle) и САП (SAP). “Дел” (Dell) също замрази продажбите на свои продукти. Доставките си за Русия спряха и телекомуникационни гиганти като “Ериксон” (Ericsson) и “Нокиа” (Nokia).
Развлечения и мода
Някои от най-големите холивудски студиа като “Дисни” (Disney), “Сони” (Sony Pictures Entertainment ) и “Юнивърсъл” (Universal) спряха разпространението на нови филми, стрийминг платформата “Нетфликс”(Netflix) сложи на пауза бъдещи проекти и нови придобивания, а музикалната услуга “Спотифай” (Spotify) затвори за неопределено време офисите си в Русия.
Светът на видеогейминга също се присъедини – полската “Си Ди проджект” (CD Project), която е зад популярните заглавия “Сайбърпънк 2077” и “Вещерът”, обяви, че спира продажбите на свои игри за Русия и Беларус, както и всички продажби през платформата си за разпространение Джи Оу Джи (GOG) в двете страни, макар от тях да са дошли близо 9 процента от продажбите на групата през последните 12 месеца.
От руски партньорства се изтеглиха или ограничиха бъдещите си продажби водещи компании за спортно облекло като “Адидас” (Adidas), “Найки” (Nike) и “Пума” (Puma), а веригата за бърза мода Ейч енд Ем (H&M) временно спря всичките си продажби в Русия. Вчера във вълната се включиха и представители на света на висшата мода в лицето на “Ермес” (Hermes), “Шанел” (Chanel) и “Луи Вюитон” (Louis Vuitton), които затвориха руските си магазини.
От Русия се изтеглиха още редица имена, емблематични за съвременния начин на живот. Платформата за краткосрочно наемане на жилища “Еърбиенби” (Airbnb) спря всичките си услуги за Русия и Беларус и блокира резервациите за потребители от двете страни. Пред магазините на мебелната верига Икеа (Ikea) се извиха огромни опашки преди затварянето им, а кулинарният гид “Мишлен” (Michelin), който едва миналата година навлезе триумфално на руския пазар с пътеводител за най-добрите ресторанти на Москва, обяви, че спира да дава препоръки за руската гастрономия.
Автор: Елена Савова/ БТА
Коментар
Световният бизнес къса връзките с Русия
Водещи компании от редица сектори ограничиха дейността си, замразиха инвестиции или се отказаха от бизнеса си в Русия през изминалата седмица след вълната от санкции, наложени на Москва заради инвазията в Украйна.
Макар да се очаква в много случаи това да им струва милиарди, освен че трябва да спазят санкционните ограничения, компаниите все по-ясно осъзнават щетите, които репутацията им би могла да понесе, ако продължат обичайния си бизнес със страната, превърнала се в “търговски парий”. Някои от тях посочват като основание за оттеглянето собствените си стандарти за корпоративна отговорност, както и съпричастност към страданията на хората в Украйна, където войната вече взе множество цивилни жертви, а над 1 милион души са принудени да напуснат домовете си.
Големият петрол
Засега санкциите не са обхванали енергийния сектор, в който Русия е сред водещите световни играчи. Въпреки това някои от ключовите имена в бранша бяха сред първите, които се оттеглиха. Би Пи (BP), най-големият чуждестранен инвеститор в Русия, застана начело на вълнaта, като се отказа от дела си в руския петролен концерн “Роснефт” след три десетилетия работа в богатата на суровини страна. “Роснефт” е източник на близо половината от петролните и газови запаси на Би Пи и допринася за една трета от производството на групата.
Отказът на западния концерн от 19,75-процентовия му дял в руския гигант може да му струва до 25 млрд. долара, изчисляват експерти. Ден по-късно конкурентната “Шел” (Shell) се отказа от всичките си руски дейности, включително от огромния проект за завод за втечнен природен газ “Сахалин 2”, в който има дял от 27,5 процента в сътрудничество с “Газпром”. Последваха френската “ТоталЕнержи” (TotalEnergies), норвежката “Екуинор” (Equinor) и американската “ЕксънМобил” (Exxon Mobil), която също участваше в разработването на Сахалин като база за производство на втечнен природен газ с една от най-големите преки инвестиции в Русия.
Автомобилостроене
Показателни за намеренията на световните автомобилостроители спрямо руския им бизнес, са плановете на “Мерцедес-Бенц груп” (Mercedes-Benz Group) и “Фолксваген” (Volkswagen) да спрат производството си в Русия и износа за руския пазар. Сходни решения взеха и “Дженерал мотърс” (GM), “Форд” (Ford), “Рено” (Renault), Бе Ем Ве (BMW) и “Волво” (AB Volvo).
Производителят на култовите американски мотоциклети “Харли-Дейвидсън” (Harley-Davidson) също спря дейността си в Русия, както и доставките за страната въпреки рекламата, осигурявана му по-рано от руския президент – Владимир Путин бе сниман как кара мотор на компанията, а през 2010 г. дори се присъедини с тяхна машина към рокерски събор в Украйна.
В икономическата блокада се включиха и японските автомобилни гиганти “Тойота” (Toyota), която планира да спре завода си в Санкт Петербург и доставките на коли, “Мазда” (Mazda), “Хонда” (Honda) и “Муцубиши” (Mitsubishi). Те посочват като основания за решенията си логистични трудности, но действията им засилват ефекта от международния бойкот на 11-ата по големина икономика в света.
В резултат, руският автомобилен пазар е на границата на колапса, пишат руски медии. Заради обезценяването на рублата и прекратяването на доставките търговците са принудени да вдигат цените и дори сравнително нискобюджетни модели могат да струват близо 2 млн. рубли (около 16 130 долара по курса от 4 март – бел. ред.), след като през изминалата година цените вече се повишиха с една трета заради комбинацията от инфлация, поскъпване на енергоносителите, промени в програмите за автокредитиране, и най-вече заради световната криза с полупроводниците.
Авиация
Санкциите, изолиращи руския авиационен сектор, са подобни на действащите спрямо Иран и Северна Корея, но ще имат много по-голямо въздействие предвид по-големия размер на руския пазар и силната му зависимост от западни доставчици през последните години, отбелязват експерти. Русия имаше дял от около 6 процента от капацитета на световния авиотрафик през 2021 г. спрямо около 4 процента през 2019 година, изчислява консултантската компания за авиоиндустрията Ай Би Ей (IBA). Този растеж се дължеше до голяма степен на силното представяне на вътрешния пазар в периода на пандемията, който миналата година надмина предпандемичните равнища.
Самолетостроителните концерни “Еърбъс” (Airbus) и “Боинг” (Boeing) обявиха, че отменят доставките на части за Русия и услугите си за авиокомпании в страната, като същевременно по данни на Ройтерс имат поръчани общо 62 самолета от руски авиопревозвачи. Най-голямата в света компания за лизинг на самолети – “ЕърКеп” (AerCap Holdings), обяви, че спира лизинговите операции с руски авиолинии, а лидерът в сектора за авиационна поддръжка “Луфтханза техник” (Lufthansa Technik) според медийни информации е спрял услугите си за руски авиолинии.
“Тъй като резервните части са ограничени, очакваме самолетите, които са на пистите в Русия, да бъдат “опоскани”, за да се поддържа в действие останалата част от флотилията”, посочва експертът Питър Уолтър от Ай Би Ей.
Банки
Срещу седем ключови руски банки бе използвано “финансовото ядрено оръжие” – изключване от системата за международни плащания SWIFT, а компаниите за обслужване на банкови карти “Виза” (Visa), “Мастъркард”(Mastercard) и “Американ експрес” (American Express) блокираха руски банки от платежните си мрежи заради наложените санкции. Русия има собствена система за картови плащания – “Мир” и дружеството оператор увери, че собствениците на карти от трите големи международни доставчика ще могат да продължат да плащат с тях стоки и услуги, включително в онлайн магазини. Недостъпни обаче стават трансакциите чрез приложенията “ЕпълПей” (Apple Pay) и “ГугълПей” (Google Pay), както и плащанията към чужбина.
Към началото на кризата в Украйна европейски банки имаха експозиции от близо 100 млрд. долара към Русия, според най-новите данни на Банката за международни разплащания (Bank for International Settlements). Това е много повече от интересите на всеки друг регион към руския банков пазар и почти изцяло това са банки от еврозоната, начело с френската “Сосиете женерал” (Societe Generale), италианската “УниКредит”(UniCredit) и австрийската “Райфайзен банк интернешънъл” (Raiffeisen Bank International), отбелязва специализираното издание “Юромъни”.
Тези банки са изправени пред трудния избор дали да вложат още пари и да рекапитализират подразделенията си в Русия или да се оттеглят, като и двата варианта ще им струват много.
Източници, цитирани от Ройтерс, съобщиха, че “Райфайзен” обсъжда възможността да напусне Русия, както и Украйна, ако нуждата от пари кеш и капитал в тези страни се засили още повече. Групата работи на руския пазар от разпадането на СССР и руското й подразделение е десетата по големина банка в страната по размер на активите, като същевременно допринася за една трета от чистата печалба на групата. Говорител на банката обаче отрече тя да планира да напусне руския пазар.
Същевременно Ейч Ес Би Си (HSBC) свива дейността си в страната, датската “Нордеа” (Nordea) се оттегля от всичките си руски инвестиции и планира постепенно да напусне руския пазар, дубайската “Машрекбанк” (Mashreqbank) спря кредитите за руски банки, а нидерландската Ай Ен Джи (ING) замрази всякакви нови сделки с руски компании, най-вече по отпускане на нови кредити.
Технологии
Технологичният сектор, начело с големите играчи, ограничи достъпа на руски медии до редица онлайн платформи и блокира достъпа на руски клиенти до популярни продукти и услуги, демонстрирайки колко зависим е съвременният начин на живот от решенията, предлагани от шепа компании. Гигантите “Епъл”(Apple), “Майкрософт” (Microsoft) и “Самсунг” (Samsung) спряха продажбите на продуктите си. “Епъл” освен това ограничи използването на платежната услуга “ЕпълПей”, а приложенията на руски държавни медии като Ар Ти (RT) и “Спутник” вече не могат да се свалят от магазина “ЕпълСтор” (AppleStore) извън Русия.
Подобна политика спрямо приложенията на руски медии обяви и “Гугъл” (Google), която след това спря и продажбите на реклами в Русия, включително в “ЮТюб” (YouTube). За територията на Русия вече е недостъпна и платежната услуга “ПейПал” (PayPal). Производителят на чипове “Интел” (Intel) обяви, че спира всички доставки за Русия и Беларус, след като всичките си руски бизнес операции блокираха “Оракъл”(Oracle) и САП (SAP). “Дел” (Dell) също замрази продажбите на свои продукти. Доставките си за Русия спряха и телекомуникационни гиганти като “Ериксон” (Ericsson) и “Нокиа” (Nokia).
Развлечения и мода
Някои от най-големите холивудски студиа като “Дисни” (Disney), “Сони” (Sony Pictures Entertainment ) и “Юнивърсъл” (Universal) спряха разпространението на нови филми, стрийминг платформата “Нетфликс”(Netflix) сложи на пауза бъдещи проекти и нови придобивания, а музикалната услуга “Спотифай” (Spotify) затвори за неопределено време офисите си в Русия.
Светът на видеогейминга също се присъедини – полската “Си Ди проджект” (CD Project), която е зад популярните заглавия “Сайбърпънк 2077” и “Вещерът”, обяви, че спира продажбите на свои игри за Русия и Беларус, както и всички продажби през платформата си за разпространение Джи Оу Джи (GOG) в двете страни, макар от тях да са дошли близо 9 процента от продажбите на групата през последните 12 месеца.
От руски партньорства се изтеглиха или ограничиха бъдещите си продажби водещи компании за спортно облекло като “Адидас” (Adidas), “Найки” (Nike) и “Пума” (Puma), а веригата за бърза мода Ейч енд Ем (H&M) временно спря всичките си продажби в Русия. Вчера във вълната се включиха и представители на света на висшата мода в лицето на “Ермес” (Hermes), “Шанел” (Chanel) и “Луи Вюитон” (Louis Vuitton), които затвориха руските си магазини.
От Русия се изтеглиха още редица имена, емблематични за съвременния начин на живот. Платформата за краткосрочно наемане на жилища “Еърбиенби” (Airbnb) спря всичките си услуги за Русия и Беларус и блокира резервациите за потребители от двете страни. Пред магазините на мебелната верига Икеа (Ikea) се извиха огромни опашки преди затварянето им, а кулинарният гид “Мишлен” (Michelin), който едва миналата година навлезе триумфално на руския пазар с пътеводител за най-добрите ресторанти на Москва, обяви, че спира да дава препоръки за руската гастрономия.
Автор: Елена Савова/ БТА
Още от Built.bg
Коментар, Новини
Западният печат коментира започващото посещение на Зеленски в Ню Йорк и Вашингтон и войната в Украйна
Президентът на Украйна Володимир Зеленски бе посрещнат като герой при първото му пътуване до САЩ след пълномащабната инвазия на Русия, което стана веднага след две последователни военни настъпления, показващи
09.19.2023
Европа, Коментар
Франс прес: Фон дер Лайен иска уталожване на безпокойството от Зеления пакт и напредък с разширяването на ЕС
Снимка: AP Автори: Антоан Полез и Жулиен Жиро/Франс Прес Девет месеца преди изборите за Европейски парламент, председателката на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен защити днес като справедлив и
09.13.2023
Коментар, Новини
Западната преса коментира обявеното вчера от Маккарти решение за започване на разследване за импийчмънт на Байдън
Снимка: AP Председателят на Камарата на представителите на САЩ Кевин Маккарти вчера нареди на комисиите на Камарата да започнат разследване за импийчмънт по въпроса дали, наред с други неща,
09.13.2023
Създателите
Версаче игра шах с Клаудия Шифър в Милано
“Морски ток”: Българско изобретение може да намали сметките ни
Стари военни машини се превръщат в подводни атракции, за да се съхранят кораловите рифове в Египет
Коментари и анализи
Западният печат коментира започващото посещение на Зеленски в Ню Йорк и Вашингтон и войната в Украйна
Франс прес: Фон дер Лайен иска уталожване на безпокойството от Зеления пакт и напредък с разширяването на ЕС
Западната преса коментира обявеното вчера от Маккарти решение за започване на разследване за импийчмънт на Байдън
Американският печат: Бронираният влак на Ким Чен – ун пристигна в Русия. Мъск,”Старлннк” и заплахата от ядрена война
Коментарите в пресата след срещата на Г-20 в Делхи
Г-20 приключи срещата с балансирана декларация спрямо Москва
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Министерството на транспорта: Започнаха реални действия за строителството на Дунав мост 3
България и Румъния ще работят съвместно по проучването за изграждане на втори мост над река Дунав
Андрей Цеков: Започва разширяването на 20 първокласни пътни участъка до габарита на скоростни пътища
Андрей Цеков: Има системен проблем в държавата при планирането на поддръжката и изграждането на пътищата
Архитектура
Реставрираха Гърбавият мост в Харманли
Най-старият фар по Българското Черноморие отваря врати за посетители
Градска среда и Урбанизъм
В сила са новите правила за движение на електрическите тротинетки в София
СОС разглежда близо 4 млн.лв. за инвестиции в общинска инфраструктура
Фандъкова: Разширението на третата линия на метрото трябва да е готово до края 2025 год.
Общо 120 нови автобуса ще бъдат доставени за градския транспорт на София до 2028 г.
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Започна изграждането на хибридна ВЕИ централа с батерии край Ямбол
Грийнпийс: България е инвестирала 3 пъти повече в магистрали, отколкото в железопътни линии за период от 26 год.
Какви са забележките към предложенията за промени на Закона за енергията от възобновяеми източници
Войната в Украйна
Украйна отвоюва ключови територии в рамките на военната си контраофанзива
Американският печат: Бронираният влак на Ким Чен – ун пристигна в Русия. Мъск,”Старлннк” и заплахата от ядрена война
Г-20 приключи срещата с балансирана декларация спрямо Москва
Кристалина Георгиева: Войната в Украйна влошава перспективите пред страните от инициативата “Три морета”
Столтенберг пред ЕП: Черно море е много важно за НАТО, следим обстановката внимателно
Коментарите след решението на Зеленски да смени министъра на отбраната на Украйна
Built.bg Podcast
Последвайте ни