Седмица, след като приключи пренареждането на част от жълтите павета по централния софийски булевард “Цар Освободител”, в отсечката отново се планира ремонт. Движението в участъка беше пуснато на 19 септември. В момента част от настилката вече е разместена, а фугите са зейнали.
Проблемен е участък в близост до кръстовището при сградата на Българската академия на науките (БАН). За дефектите първо съобщиха от организацията “Спаси София” с публикации в страницата си във Фейсбук.
От Столичната община обясниха, че и “техните екипи” са констатирали разместванията, а те били в малки участъци от ремонтираното пътно платно. Повторното им пренареждане няма да доведе до затваряне на цялата отсечка и цялостно спиране на движението. Ще се работи само по проблемните участъци.
Пред bTV представител на фирмата изпълнител заяви:
Преди кръстовището колите набиват едни спирачки, които правят приплъзване. Технологията все пак е автентична от 1904 год, тогава се е редяло на пясък. Оказа се, че на този интензивен пясък не е подходяща.
От Столична община заявиха, че възлагат на изпълнителя да пренаредят паважа за тяхна сметка.
Обектът е част от основният ремонт на карето между бул. “Цар Освободител”, ул. “Московска”, бул. “В. Левски” и ул. “Г. С. Раковски”, който е в процес на изпълнение и не е приет от Столична община.
Стойността на договора за ремонт на целия участък е 16 млн. лева без ДДС. От Общината уверяват, че повторното пренареждане няма да доведе до цялостно спиране на движението.
Въпреки това, очевидно несполучливото пренареждане на паветата в центъра на Столицата донесе вълна от недоволство в социалните медии. Редица граждани качиха снимки, на които се виждат огромни разстояния между паветата, дупки и неравности. От Спаси София също изразиха мнение, че Общината трябва да поеме отговорност, тъй като жълтите павета са едно от автентичните белези на София.