Автор: Built.bg
Темата за изолациите на сградите стана особено популярна в последните 10-15 години. Въпреки повечето информираност и огромен избор от изолационни решения, все още много често нещата се правят на парче, а важни фактори се пропускат. Такъв пример са топлинните мостове, за които малко хора знаят.
Термомостът е определена зона от сградата, която е част от конструктивните елементи, които пък са в контакт с външната среда. Т.е. това са точките, където евентуално студ и влага могат да влязат в дома ни и да нарушат комфорта ни. Ако там топлоизолацията е нарушена, точно от тези зони ще губим топлина от вътрешността на сградата.

Много често дори да сме направили топлинна изолация на жилището си, загубата на топлина продължава, а сметките не намаляват. Обикновено причината е, че тези топлинни мостове не са прекъснати, т.е. външните влияния продължават да се отразяват на климата вътре в помещенията минавайки по тях.
Попитахме експертите в бранша какви са най-ефективните практики и къде е най-добре да се прилагат? „Термомост“ е компанията, която представлява у нас Schock – германска фирма с над 50 годишен опит на пазара, която е измислила детайли за прекъсване на топлинните мостове.

Те споделят, че при новото строителство се обръща повече внимание на този конструктивен проблем, но при старите сгради това е неглижирано.
„В България има сгради, изпълнени по най-високите световни стандарти, но и такива изпълнени с компромисни решения, които не покриват минималните изисквания по националните наредби и стандарти. Поради спецификата на етажната собственост у нас е трудно да се направи качествено топлоизолиране на старите сгради. Има обаче енергийно ефективни решения за саниране на съществуващи сгради“, обясниха за Built.bg от компанията.
Колкото по-голяма е разликата в температурите между външната среда и вътрешността на жилището, толкова по-бързо се осъществява загуба на топлинна енергия. Топлината от вътрешното помещение преминава по топлинния мост и се губи. И обратното – отвън навътре влиза студен въздух, има сгради и помещения, където това буквално се усеща на допир и зони от помещенията, където винаги е по-студено например.
Друг сериозен проблем е, че най-често там се образува неприятният конденз в помещенията, който е резултат от високата влажност на въздуха. Това пък води след себе си други неприятни последици – мухъл и плесен по тавана на стаите, дори отлепване на части от мазилката и шпакловката.

Тези зони с термомостове могат да бъдат няколко. Целта на специалистите е да ги открият и прекъснат. „Термомост“ разказват за своя метод това да стане. Те монтират иновативен конструктивен детайл, изработен от стомана и топлоизолационен материал EPS, който се помества в плочата на сградата, точно на границата между помещението и балкона – критична точка за появата на термомост.
По този начин точката на конденз остава извън конструкцията и се предотвратяват негативните ефекти. Реално така директната връзка между конструкцията на сградата и външната среда е напълно прекъсната.
Купуването на ново строителство не гарантира, че няма да се сблъскате с тези проблеми. Специалистите в бранша признават, че все по-често им се случва да правят изолация на изолацията – вече санирани сгради, които обаче не са направени качествено или точно в критичните зони проблемите си стоят на дневен ред. Все пак споделят, че в последните 10 години темата за енергийната ефективност е много актуална и се търсят по-активно решения за енергоспестяване.
От „Термомост“ обръщат внимание, че в българското общество понякога се прави компромис с качеството за сметка на цената. „Имайки предвид, че недвижимият имот е инвестиция поне за следващите 30-50 години, никога не трябва да правим компромис с качеството, казват от компанията.
И още няколко съвета – изолация отвътре на помещенията не може да свърши ефективна работа. Винаги, когато е възможно, изолацията трябва да бъде външна.

Разбира се вътрешната изолация има някакви ползи, но никога резултатът не е цялостен и пълен. Задържане на топлината в помещенията и намаляване на сметките се постига само, когато успешно са изолирани външните стени и конструкцията от студения въздух отвън.
При външна изолация обаче често има зони, които създават проблеми и е трудно да бъдат изолирано – например балконите и лоджиите, които имат специална геометрия и дизайн. Обикновено санирането им е трудно и резултатът не е особено естетически издържан.
А именно там, както стана ясно са потенциалните пропуски. Затова експертите препоръчват точно на тези места прилагането на метода за прекъсване на термомостовете.
Това е и което те очакват като бъдеща тенденция у нас – да се обръща все повече внимание на микроклимата и комфорта на обитание в сгради. „Очакваме прекъсването на топлинните мостове в конструкции да стане стандарт, така както в Германия и Австрия вече 40 години“, споделят от „Термомост“.
Коментар > Създателите
Tоплинен мост в дома ни? Защо не
Автор: Built.bg
Темата за изолациите на сградите стана особено популярна в последните 10-15 години. Въпреки повечето информираност и огромен избор от изолационни решения, все още много често нещата се правят на парче, а важни фактори се пропускат. Такъв пример са топлинните мостове, за които малко хора знаят.
Термомостът е определена зона от сградата, която е част от конструктивните елементи, които пък са в контакт с външната среда. Т.е. това са точките, където евентуално студ и влага могат да влязат в дома ни и да нарушат комфорта ни. Ако там топлоизолацията е нарушена, точно от тези зони ще губим топлина от вътрешността на сградата.
Много често дори да сме направили топлинна изолация на жилището си, загубата на топлина продължава, а сметките не намаляват. Обикновено причината е, че тези топлинни мостове не са прекъснати, т.е. външните влияния продължават да се отразяват на климата вътре в помещенията минавайки по тях.
Попитахме експертите в бранша какви са най-ефективните практики и къде е най-добре да се прилагат? „Термомост“ е компанията, която представлява у нас Schock – германска фирма с над 50 годишен опит на пазара, която е измислила детайли за прекъсване на топлинните мостове.
Те споделят, че при новото строителство се обръща повече внимание на този конструктивен проблем, но при старите сгради това е неглижирано.
„В България има сгради, изпълнени по най-високите световни стандарти, но и такива изпълнени с компромисни решения, които не покриват минималните изисквания по националните наредби и стандарти. Поради спецификата на етажната собственост у нас е трудно да се направи качествено топлоизолиране на старите сгради. Има обаче енергийно ефективни решения за саниране на съществуващи сгради“, обясниха за Built.bg от компанията.
Колкото по-голяма е разликата в температурите между външната среда и вътрешността на жилището, толкова по-бързо се осъществява загуба на топлинна енергия. Топлината от вътрешното помещение преминава по топлинния мост и се губи. И обратното – отвън навътре влиза студен въздух, има сгради и помещения, където това буквално се усеща на допир и зони от помещенията, където винаги е по-студено например.
Друг сериозен проблем е, че най-често там се образува неприятният конденз в помещенията, който е резултат от високата влажност на въздуха. Това пък води след себе си други неприятни последици – мухъл и плесен по тавана на стаите, дори отлепване на части от мазилката и шпакловката.
Тези зони с термомостове могат да бъдат няколко. Целта на специалистите е да ги открият и прекъснат. „Термомост“ разказват за своя метод това да стане. Те монтират иновативен конструктивен детайл, изработен от стомана и топлоизолационен материал EPS, който се помества в плочата на сградата, точно на границата между помещението и балкона – критична точка за появата на термомост.
По този начин точката на конденз остава извън конструкцията и се предотвратяват негативните ефекти. Реално така директната връзка между конструкцията на сградата и външната среда е напълно прекъсната.
Купуването на ново строителство не гарантира, че няма да се сблъскате с тези проблеми. Специалистите в бранша признават, че все по-често им се случва да правят изолация на изолацията – вече санирани сгради, които обаче не са направени качествено или точно в критичните зони проблемите си стоят на дневен ред. Все пак споделят, че в последните 10 години темата за енергийната ефективност е много актуална и се търсят по-активно решения за енергоспестяване.
От „Термомост“ обръщат внимание, че в българското общество понякога се прави компромис с качеството за сметка на цената. „Имайки предвид, че недвижимият имот е инвестиция поне за следващите 30-50 години, никога не трябва да правим компромис с качеството, казват от компанията.
И още няколко съвета – изолация отвътре на помещенията не може да свърши ефективна работа. Винаги, когато е възможно, изолацията трябва да бъде външна.
Разбира се вътрешната изолация има някакви ползи, но никога резултатът не е цялостен и пълен. Задържане на топлината в помещенията и намаляване на сметките се постига само, когато успешно са изолирани външните стени и конструкцията от студения въздух отвън.
При външна изолация обаче често има зони, които създават проблеми и е трудно да бъдат изолирано – например балконите и лоджиите, които имат специална геометрия и дизайн. Обикновено санирането им е трудно и резултатът не е особено естетически издържан.
А именно там, както стана ясно са потенциалните пропуски. Затова експертите препоръчват точно на тези места прилагането на метода за прекъсване на термомостовете.
Това е и което те очакват като бъдеща тенденция у нас – да се обръща все повече внимание на микроклимата и комфорта на обитание в сгради. „Очакваме прекъсването на топлинните мостове в конструкции да стане стандарт, така както в Германия и Австрия вече 40 години“, споделят от „Термомост“.
Още от Built.bg
Коментар
“Новите пътища на коприната”: Италия върви по тънко въже
Водещите световни икономики искат да се конкурират с китайския проект “Нови пътища на коприната” или “Един пояс, един път”. С тази цел на провелата се миналата седмица среща на
05.28.2023
Коментар
Европейски нюзрум: По-малкото с по-голяма тежест във външната политика: виси ли единодушието на косъм?
Група от десет страни членки на ЕС, започна нов опит за реформиране на подхода на блока към вземането на решения в областта на външната политика и политиката на сигурност
05.27.2023
Коментар
“Колиърс”: Забавянето на пазара на бизнес имоти в Европа, Близкия изток и Африка продължава
През първото тримесечие инвестициите в бизнес имоти спаднаха рязко на повечето пазари в региона ЕМЕА – Европа, Близкия изток и Африка, продължавайки тенденцията от края на 2022 г. Въпреки
05.26.2023
Създателите
Как ще изглежда бъдещата американска база на Луната?
Реставрацията на видинската Синагога приключва през септември
Възстановяват автентичния вид на уникалното старопиталище на Пенчо Семов в Габрово
Коментари и анализи
“Новите пътища на коприната”: Италия върви по тънко въже
Европейски нюзрум: По-малкото с по-голяма тежест във външната политика: виси ли единодушието на косъм?
“Колиърс”: Забавянето на пазара на бизнес имоти в Европа, Близкия изток и Африка продължава
И токът у нас днес струва… 0 лева
Built Анализ: Очаква ни рекордна година в туризма
Г-7: Среща, фокусирана върху санкциите срещу Русия и борбата с практиките на Китай за “икономическа принуда”
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Откриха зала “Арена Бургас”
Шишков ще възложи проучване за изграждането на скоростен път или магистрала от ГКПП “Маказа“ до магистрала „Марица“
Иван Шишков няма притеснения за изпълнението на проектите по оперативна програма “Региони в растеж”
Йорданка Фандъкова: За некачествени ремонти не плащаме
Архитектура
Промяна на британската колониална архитектура: Новата сграда на индийския парламент
арх. Владимир Милков: Няма промени в цените на услугите, предлагани от българските проектанти
Градска среда и Урбанизъм
Откриха новия планетариум в Бургас
Нощна София огря в 23 различни точки
В три столични квартала гражданите ще могат да ползват обществен транспорт по заявка
ТПС: Еврейската общност в град Хеброн е на прага да положи основите на 31 нови жилищни сгради в квартал “Езекия”
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Планираните от ЕС ограничения за автомобилните емисии се сблъскват с отпор от осем страни членки
Представят проучване на над 2000 сгради в София за производство на електричество от възобновяеми източници
Започна реконструкцията и модернизацията и доизграждане на СГПСОВ „Кубратово“
Войната в Украйна
Запорожката АЕЦ бе изключена, вероятната причина е руски обстрел
Зеленски подчерта силата на европейското сближаване на срещата на Съвета на Европа
Сирил Рамапоса: Русия и Украйна са се съгласили да приемат африканска мисия за обсъждане на потенциален мирен план
ЕС очаква от Китай да повлияе на Русия за прекратяване на войната в Украйна
Зеленски пристигна на изненадващо посещение в Париж
Борел: Русия вече загуби войната, Украйна още не е спечелила
Built.bg Podcast
Последвайте ни