Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Три институции ще си партнират при модернизацията на пътната мрежа от Бургас до границата с Турция

Три институции си партнират по пилотна инициатива за подобряване на мрежовата транспортна свързаност в Югоизточния регион на страната с финансиране от управляваната от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) Оперативна програма “Региони в растеж” 2014 г. – 2020 г., съобщават от ведомството.

Изпълнението на пилотния проект ще подобри свързаността на второстепенната и третостепенната пътна мрежа на Бургас с Трансевропейската транспортна мрежа. Населението, особено в пограничните села, ще получи подкрепа чрез изпълнение на мерките по контрол и превенция на засиления миграционен натиск от Турция и защита на външната граница на Европейския съюз, уточняват от МРРБ.

Над 42,3 млн. лв. ще бъдат усвоени  и изразходени за проектиране и строителство на пътища от агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ), Община Бургас и Югоизточно държавно предприятие-Сливен. Правителството измени мярката “Регионални пътища” по приоритетна ос 7 “Регионална пътна инфраструктура” на програмата, за да се пристъпи към изпълнение на мащабния проект, който ще  кандидатства за финансиране и от Програма “Развитие на регионите” 2021 г. – 2027 г. За целта екипът на АПИ ще направи проектно проучване за основен ремонт и уширение на общо 112 км от второкласния път Бургас – Маринка – Созопол – Приморско – Царево – Малко Търново – граница с Република Турция. Община Бургас ще обнови съществуващите общински пътища по направлението.

Снимка: БТА

Югоизточно държавно предприятие-Сливен ще използва европейските средства за основни и текущи ремонти, за строителство и реконструкция на горски пътища в Странджа и за обслужване на инженерното възпрепятстващо съоръжение по българо-турската  граница. По този начин ще се подпомогнат и държавните контролни органи за защита и охрана на държавната граница, които ще имат по-добър и безопасен достъп в сравнение със сегашните горски пътища, пише още в съобщението.

Още от Built.bg:  След дебата с Тръмп: Ще оцелее ли кандидатурата на Байдън за втори мандат?

Чрез ОПРР 2014-2020 МРРБ инвестира в пътищата от първи, втори и трети клас, включително и в пограничните райони, които дават възможност за развитие на регионалния икономически потенциал, като на второстепенни и третостепенни пътни възли с TEN-T мрежата. Подобряването на третокласните пътища, които представляват две-трети от републиканската пътна мрежа,  ще доведе до повишаване на безопасността по трасетата,  развитие на туризма и достъпа до административните, здравните, образователните и културните центрове по места. В момента второкласните и третокласни пътища са пригодени за натоварване само до 10 тона/ос и не отговарят на Европейските изисквания, което е една от причините за по-голямо натоварване на пътищата от по-висок клас, уточняват от МРРБ.

Изменените Насоки за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-7.001 “Регионални пътища” по приоритетна ос 7 “Регионална пътна инфраструктура” на ОПРР 2014-2020 са качени на интернет страницата на МРРБ.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам