Бюлетин

Турция продължава с реализацията на големите инфраструктурни проекти

Макар и засегната от най-сериозната икономическа криза за последните 24 години и рекордно високата инфлация от над 83 процента, Турция продължава с реализацията на големите инфраструктурни проекти, както и на много други т. нар. мегапроекти.

От началото на годината бяха открити редица нови пътища и мостове в страната. По всичко личи, че властите продължават да изпълняват планираните си цели на фона на предстоящата 2023 г., когато ще се чества 100-годишнината от основаването на Република Турция и в страната ще се проведат парламентарни и президентски избори.

Правителството на управляващата Партия на справедливостта и развитието (ПСР), подкрепата за което в последно време намаля главно заради понижаването на стандарта на живот на обикновените турци, е най-популярно и в страната, и в чужбина с амбициозните си планове за подобряване на инфраструктурата в Турция. Голяма част от плановете на проислямистката партия вече са реализирани – изграден бе трети мост над Босфора, построен бе жп-тунелът “Мармарай”, преминаващ под Босфора, а през март т. г. бе открит и първият мост през пролива Дарданели – “Чанаккале 1915” (четвъртият мост, свързващ европейския и азиатския бряг на Турция).

Ердоган пред моста “Чанаккале 1915”

Вчера – на 11 октомври, в страната бяха открити поредните изключително важни инфраструктурни съоръжения – пътят Айваджък-Кючуккую и тунелите “Асос” и “Троя”, които са в окръг Чанаккале, Северозападна Турция. Дължината на тунела “Асос” е 1700 метра, а на “Троя” 4017 метра. Те се намират на ключово важния път, по който пътуват турци и чуждестранни туристи от Чанаккале за егейските курорти. Пътят свързва град Чанаккале с Измир и с Балъкесир. Изграждането му започна през 2016 г.

Още от Built.bg:  Шишков: Оградата на границата с Турция не е ограда, административно тя е одобрена като съоръжение

Президентът Реджеп Тайип Ердоган, който участва в откриването на тунелите и новия път чрез телеконферентна връзка, обяви, че с пускането им в експлоатация пътуването в района, което досега отнемаше 50 минути, ще продължава само пет минути. Президентът изтъкна значението на новата инфраструктура, като посочи, че реализацията й е много важна за трафика по оста от север на юг и добави, че отсега нататък значително ще бъде облекчен трафикът в региона Мармара. Ердоган каза още, че при реализацията на проектите строителите са действали изключително внимателно, за да не бъдат нанесени щети на красивата планина Каз.

Снимка: FB

Той посочи, че от намаляването на времето за пътуване, използването на по-малко гориво и съответно намаляването на вредните емисии от автомобилите годишно ще се спестяват 133 милиона турски лири.

Започваме изграждането на визията ни за 2053 г., каза още турският лидер.

На откриването на съоръженията вчера присъстваха министърът на транспорта и инфраструктурата Адил Караисмаилоглу, валията на Чанаккале Илхами Акташ, валията на Балъкесир Хасан Шълдaк, депутати, председатели на партии, много граждани. Министърът на транспорта и инфраструктурата, който първи премина през тунелите с автомобила си, заяви, че “благодарение на реализацията на тунелите “Асос” и “Троя” е бил сложeн край на един от “големите кошмари” за повечето шофьори – преминаването през десетки остри завои през планината Каз.

С откриването на тунелите ще се стига по-лесно и до красивия район Асос, обичан от много местни и чуждестранни туристи.

Реализацията на новите инфраструктурни проекти е водеща тема на турския печат днес. “Произведение, което отива на 100-годишнината на Турция” (“Сабах”), “Пътуването за очакваната ваканция вече е по-кратко” (“Хюриет”), “Пътят, който отнемаше 50 минути, вече отнема само пет минути” (“Йени шафак”). Това са някои от заглавията на водещите турски издания по темата.

Още от Built.bg:  Шишков: Оградата на границата с Турция не е ограда, административно тя е одобрена като съоръжение

По-комфортното пътуване към популярните егейски курорти тепърва предстои да бъде оценено от турските граждани и хората от цяла Европа.

close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Войната в Украйна

Избрано за Вас

Последвайте ни

Най-споделяното от Built.bg

Коментари и анализи

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Инфраструктура

Архитектура

Създателите

Градска среда и Урбанизъм

Бохемски истории

Be Green

Built.bg Podcast

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам