Турция продължава с реализацията на големите инфраструктурни проекти
Макар и засегната от най-сериозната икономическа криза за последните 24 години и рекордно високата инфлация от над 83 процента, Турция продължава с реализацията на големите инфраструктурни проекти, както и на много други т. нар. мегапроекти.
От началото на годината бяха открити редица нови пътища и мостове в страната. По всичко личи, че властите продължават да изпълняват планираните си цели на фона на предстоящата 2023 г., когато ще се чества 100-годишнината от основаването на Република Турция и в страната ще се проведат парламентарни и президентски избори.
Правителството на управляващата Партия на справедливостта и развитието (ПСР), подкрепата за което в последно време намаля главно заради понижаването на стандарта на живот на обикновените турци, е най-популярно и в страната, и в чужбина с амбициозните си планове за подобряване на инфраструктурата в Турция. Голяма част от плановете на проислямистката партия вече са реализирани – изграден бе трети мост над Босфора, построен бе жп-тунелът “Мармарай”, преминаващ под Босфора, а през март т. г. бе открит и първият мост през пролива Дарданели – “Чанаккале 1915” (четвъртият мост, свързващ европейския и азиатския бряг на Турция).
Вчера – на 11 октомври, в страната бяха открити поредните изключително важни инфраструктурни съоръжения – пътят Айваджък-Кючуккую и тунелите “Асос” и “Троя”, които са в окръг Чанаккале, Северозападна Турция. Дължината на тунела “Асос” е 1700 метра, а на “Троя” 4017 метра. Те се намират на ключово важния път, по който пътуват турци и чуждестранни туристи от Чанаккале за егейските курорти. Пътят свързва град Чанаккале с Измир и с Балъкесир. Изграждането му започна през 2016 г.
Президентът Реджеп Тайип Ердоган, който участва в откриването на тунелите и новия път чрез телеконферентна връзка, обяви, че с пускането им в експлоатация пътуването в района, което досега отнемаше 50 минути, ще продължава само пет минути. Президентът изтъкна значението на новата инфраструктура, като посочи, че реализацията й е много важна за трафика по оста от север на юг и добави, че отсега нататък значително ще бъде облекчен трафикът в региона Мармара. Ердоган каза още, че при реализацията на проектите строителите са действали изключително внимателно, за да не бъдат нанесени щети на красивата планина Каз.
Той посочи, че от намаляването на времето за пътуване, използването на по-малко гориво и съответно намаляването на вредните емисии от автомобилите годишно ще се спестяват 133 милиона турски лири.
Започваме изграждането на визията ни за 2053 г., каза още турският лидер.
На откриването на съоръженията вчера присъстваха министърът на транспорта и инфраструктурата Адил Караисмаилоглу, валията на Чанаккале Илхами Акташ, валията на Балъкесир Хасан Шълдaк, депутати, председатели на партии, много граждани. Министърът на транспорта и инфраструктурата, който първи премина през тунелите с автомобила си, заяви, че “благодарение на реализацията на тунелите “Асос” и “Троя” е бил сложeн край на един от “големите кошмари” за повечето шофьори – преминаването през десетки остри завои през планината Каз.
С откриването на тунелите ще се стига по-лесно и до красивия район Асос, обичан от много местни и чуждестранни туристи.
Реализацията на новите инфраструктурни проекти е водеща тема на турския печат днес. “Произведение, което отива на 100-годишнината на Турция” (“Сабах”), “Пътуването за очакваната ваканция вече е по-кратко” (“Хюриет”), “Пътят, който отнемаше 50 минути, вече отнема само пет минути” (“Йени шафак”). Това са някои от заглавията на водещите турски издания по темата.
По-комфортното пътуване към популярните егейски курорти тепърва предстои да бъде оценено от турските граждани и хората от цяла Европа.
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
В Built.bg използваме бисквитки или подобни инструменти, за да подобрим тяхното представяне и вашето преживяване. Ние спазваме законите и не предоставяме вашите данни на трети страни, в пълен синхрон със задълженията ни по GDPR регламента на ЕС.
Built.bg не използва маркери или аналогични проследяващи технологии. В никакъв случай не използваме „бисквитки“ за събиране, обработване, разпространение или записване на лични данни.
Кликвайки "Приемам", Вие се съгласявате с нашите условия. Може обаче да контролирате или откажете използването на "бисквитките" - с клик върху бутона "Настройки".
Built.bg използва бисквитки, за да подобри вашето изживяване, докато навигирате в уебсайта. Бисквитките, които са категоризирани според необходимостта, се съхраняват във вашия браузър, тъй като са от съществено значение за работата на основните функционалности на уебсайта. Ние използваме и бисквитки на трети страни, които ни помагат да анализираме и разберем как използвате този уебсайт. Тези бисквитки ще се съхраняват във вашия браузър само с вашето съгласие. Освен това имате възможност да се откажете от тези бисквитки, което може да повлияе на вашето преживяване в Built.bg
Задължителните бисквитки са абсолютно необходими за правилното функциониране на уебсайта. Тези бисквитки осигуряват анонимно основни функции и функции за сигурност на уебсайта.
Cookie
Duration
Description
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
Функционалните бисквитки помагат да се изпълняват определени функции като споделяне на съдържанието на уебсайта в платформи за социални медии, събиране на отзиви и други функции на трети страни.
Бисквитките за ефективност се използват за разбиране и анализ на ключовите показатели за ефективност на уебсайта, което помага за предоставянето на по-добро потребителско изживяване за посетителите.
Аналитичните бисквитки се използват, за да се разбере как посетителите взаимодействат с уебсайта. Тези бисквитки помагат за предоставяне на информация за показателите брой посетители, степен на отпадане, източник на трафик и т.н.
Рекламните бисквитки се използват, за да предоставят на посетителите подходящи реклами и маркетингови кампании. Тези бисквитки проследяват посетителите в уебсайтове и събират информация, за да предоставят персонализирани реклами. Ние не използваме реклами от Гугъл, така че в момента тази функция не е активна и не съществува на този сайт.
Инфраструктура > Коментар
Турция продължава с реализацията на големите инфраструктурни проекти
Макар и засегната от най-сериозната икономическа криза за последните 24 години и рекордно високата инфлация от над 83 процента, Турция продължава с реализацията на големите инфраструктурни проекти, както и на много други т. нар. мегапроекти.
От началото на годината бяха открити редица нови пътища и мостове в страната. По всичко личи, че властите продължават да изпълняват планираните си цели на фона на предстоящата 2023 г., когато ще се чества 100-годишнината от основаването на Република Турция и в страната ще се проведат парламентарни и президентски избори.
Правителството на управляващата Партия на справедливостта и развитието (ПСР), подкрепата за което в последно време намаля главно заради понижаването на стандарта на живот на обикновените турци, е най-популярно и в страната, и в чужбина с амбициозните си планове за подобряване на инфраструктурата в Турция. Голяма част от плановете на проислямистката партия вече са реализирани – изграден бе трети мост над Босфора, построен бе жп-тунелът “Мармарай”, преминаващ под Босфора, а през март т. г. бе открит и първият мост през пролива Дарданели – “Чанаккале 1915” (четвъртият мост, свързващ европейския и азиатския бряг на Турция).
Вчера – на 11 октомври, в страната бяха открити поредните изключително важни инфраструктурни съоръжения – пътят Айваджък-Кючуккую и тунелите “Асос” и “Троя”, които са в окръг Чанаккале, Северозападна Турция. Дължината на тунела “Асос” е 1700 метра, а на “Троя” 4017 метра. Те се намират на ключово важния път, по който пътуват турци и чуждестранни туристи от Чанаккале за егейските курорти. Пътят свързва град Чанаккале с Измир и с Балъкесир. Изграждането му започна през 2016 г.
Президентът Реджеп Тайип Ердоган, който участва в откриването на тунелите и новия път чрез телеконферентна връзка, обяви, че с пускането им в експлоатация пътуването в района, което досега отнемаше 50 минути, ще продължава само пет минути. Президентът изтъкна значението на новата инфраструктура, като посочи, че реализацията й е много важна за трафика по оста от север на юг и добави, че отсега нататък значително ще бъде облекчен трафикът в региона Мармара. Ердоган каза още, че при реализацията на проектите строителите са действали изключително внимателно, за да не бъдат нанесени щети на красивата планина Каз.
Той посочи, че от намаляването на времето за пътуване, използването на по-малко гориво и съответно намаляването на вредните емисии от автомобилите годишно ще се спестяват 133 милиона турски лири.
Започваме изграждането на визията ни за 2053 г., каза още турският лидер.
На откриването на съоръженията вчера присъстваха министърът на транспорта и инфраструктурата Адил Караисмаилоглу, валията на Чанаккале Илхами Акташ, валията на Балъкесир Хасан Шълдaк, депутати, председатели на партии, много граждани. Министърът на транспорта и инфраструктурата, който първи премина през тунелите с автомобила си, заяви, че “благодарение на реализацията на тунелите “Асос” и “Троя” е бил сложeн край на един от “големите кошмари” за повечето шофьори – преминаването през десетки остри завои през планината Каз.
С откриването на тунелите ще се стига по-лесно и до красивия район Асос, обичан от много местни и чуждестранни туристи.
Реализацията на новите инфраструктурни проекти е водеща тема на турския печат днес. “Произведение, което отива на 100-годишнината на Турция” (“Сабах”), “Пътуването за очакваната ваканция вече е по-кратко” (“Хюриет”), “Пътят, който отнемаше 50 минути, вече отнема само пет минути” (“Йени шафак”). Това са някои от заглавията на водещите турски издания по темата.
По-комфортното пътуване към популярните егейски курорти тепърва предстои да бъде оценено от турските граждани и хората от цяла Европа.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Инфраструктура, Новини
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
07.29.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни