В испанския град Ла Коруня се сблъскват два контрастиращи бизнес модела – удовлетворяване на нарастващите изисквания за по-голяма устойчивост на модната индустрия от една страна и постоянната нужда да се стимулират продажбите от друга, предаде Ройтерс, цитиран от БТА.
В този дъждовен и ветровит град, разположен на скалистия бряг на Атлантическия океан, се намира, колкото и невероятно да звучи, централата на собственика на “Зара” – Zara (“Сара” на испански език) “Индитекс” (Inditex) – най-големият търговец на дребно на бърза мода.
В него има и малки бутици, предлагащи високо качество, устойчиви продукти, смятани за алтернатива на бързата и достъпна мода, която е в основата на годишните продажби на “Индитекс”, възлизащи на 28 милиарда евро (30 милиарда долара).
Мащабното производство на облекла от “Зара” и други компании е една от причините, заради които ЕС се ангажира да преобърне тенденцията за “свръхпроизводство и свръхпотребление на облекло”. Брюксел цели до 2030 г. всички облекла, които се продават в границите на Съюза, да са “с дълъг жизнен цикъл, както и да бъдат рециклируеми”.
ЕС се очаква да обяви най-важните си предложения за отрасъла в края на март, каза пред Ройтерс в края на февруари еврокомисарят на околната среда, океаните и рибарството Виргиниюс Синкявичюс.
ЕК иска да гарантира, че компаниите ще произвеждат само толкова продукти, от колкото се нуждаят за да осъществят продажбите си. Изпълнителният орган на ЕС ще спре да налага ограничения, като за сметка на това ще поиска от компаниите да се стремят към устойчивост, коментира Синкявичюс.
Около 5,8 милиона тона текстилни продукти се изхвърлят всяка година в ЕС , което се равнява на 11 килограма на човек. На този фон “Индитекс” е имал 565 027 тона дрехи на пазара през 2021 г., което е повече от отчетените 528 797 тона през 2018 г., според годишния доклад на компанията.
Понастоящем “Индитекс” не дава индикации за забавяне на производството. Компанията обаче променя някои процеси в опита да намали влиянието върху околната среда, като същевременно се придържа към стратегията си за редовна нова гама продукти.
В основата на този план е използването на рециклирани материали и намаляване на употребата на вода, енергия и суровини. Така “Индитекс” е отговорила на въпросите на Ройтерс, изпратени по електронната поща.
“Вярваме, че въпросът не е колко се произвежда, а как”, твърди още испанският гигант в търговията на дребно.
Половината от дрехите на “Индитекс” през 2021 г. са били произведени по по-устойчив начин – например чрез използването на органичен памук или влакна, които не представляват риск за застрашените гори спрямо 9 на сто през 2018 г., съобщи компанията в годишния си доклад.
Целта на “Индитекс” е да достигне при производството си нулеви нетни емисии до 2040 г., като стратегия е била одобрена от Инициативата за научно обосновани цели (SBTi), орган, който следи за политиките за устойчивост на компаниите.
В същото време някои от по-малките бутици в Ла Коруня са управлявани от бивши дизайнери или сътрудници по продажбите на “Индитекс”, които са напуснали, за да се занимават със собствен бизнес, конкурирайки се с основателя на комапняита Амансио Ортега, който е отворил първия магазин на “Зара” в Ла Коруня през 1975 г.
Сред тях са 37-годишният Хорхе Тоба и 31-годишната Анита Монтеро. Те са пуснали марката за детско облекло “Кампаменто” (Campamento) през 2018 г., произвеждайки само две колекции годишно, по поръчка, повечето от които са от органични влакна.
Те не добавят нови продукти в средата на сезона и таксуват онлайн купувачите с цел да се насърчи връщането им за преработка, като така според тях насърчават добросъвестното пазаруване.
“Това е една много замърсяваща околната среда индустрия, така че се опитваме да оставим по-малко следи”, заявява Монтеро от склад в центъра на града, откъдето управлява дейността си.
От своя страна “Индитекс” работи с над 100 стартъпа, специализирани в рециклирането на влакна.
Те обаче произвеждат едва 1 на сто от текстила, необходим за производството на 109 милиона тона облекло годишно, които пуска световната модна индустрия, което е капка в морето, според работещите в сектора.
Коментар
В дома на “Зара” бързата и бавната мода се сблъскват помежду си
В испанския град Ла Коруня се сблъскват два контрастиращи бизнес модела – удовлетворяване на нарастващите изисквания за по-голяма устойчивост на модната индустрия от една страна и постоянната нужда да се стимулират продажбите от друга, предаде Ройтерс, цитиран от БТА.
В този дъждовен и ветровит град, разположен на скалистия бряг на Атлантическия океан, се намира, колкото и невероятно да звучи, централата на собственика на “Зара” – Zara (“Сара” на испански език) “Индитекс” (Inditex) – най-големият търговец на дребно на бърза мода.
В него има и малки бутици, предлагащи високо качество, устойчиви продукти, смятани за алтернатива на бързата и достъпна мода, която е в основата на годишните продажби на “Индитекс”, възлизащи на 28 милиарда евро (30 милиарда долара).
Мащабното производство на облекла от “Зара” и други компании е една от причините, заради които ЕС се ангажира да преобърне тенденцията за “свръхпроизводство и свръхпотребление на облекло”. Брюксел цели до 2030 г. всички облекла, които се продават в границите на Съюза, да са “с дълъг жизнен цикъл, както и да бъдат рециклируеми”.
ЕС се очаква да обяви най-важните си предложения за отрасъла в края на март, каза пред Ройтерс в края на февруари еврокомисарят на околната среда, океаните и рибарството Виргиниюс Синкявичюс.
ЕК иска да гарантира, че компаниите ще произвеждат само толкова продукти, от колкото се нуждаят за да осъществят продажбите си. Изпълнителният орган на ЕС ще спре да налага ограничения, като за сметка на това ще поиска от компаниите да се стремят към устойчивост, коментира Синкявичюс.
Около 5,8 милиона тона текстилни продукти се изхвърлят всяка година в ЕС , което се равнява на 11 килограма на човек. На този фон “Индитекс” е имал 565 027 тона дрехи на пазара през 2021 г., което е повече от отчетените 528 797 тона през 2018 г., според годишния доклад на компанията.
Понастоящем “Индитекс” не дава индикации за забавяне на производството. Компанията обаче променя някои процеси в опита да намали влиянието върху околната среда, като същевременно се придържа към стратегията си за редовна нова гама продукти.
В основата на този план е използването на рециклирани материали и намаляване на употребата на вода, енергия и суровини. Така “Индитекс” е отговорила на въпросите на Ройтерс, изпратени по електронната поща.
“Вярваме, че въпросът не е колко се произвежда, а как”, твърди още испанският гигант в търговията на дребно.
Половината от дрехите на “Индитекс” през 2021 г. са били произведени по по-устойчив начин – например чрез използването на органичен памук или влакна, които не представляват риск за застрашените гори спрямо 9 на сто през 2018 г., съобщи компанията в годишния си доклад.
Целта на “Индитекс” е да достигне при производството си нулеви нетни емисии до 2040 г., като стратегия е била одобрена от Инициативата за научно обосновани цели (SBTi), орган, който следи за политиките за устойчивост на компаниите.
В същото време някои от по-малките бутици в Ла Коруня са управлявани от бивши дизайнери или сътрудници по продажбите на “Индитекс”, които са напуснали, за да се занимават със собствен бизнес, конкурирайки се с основателя на комапняита Амансио Ортега, който е отворил първия магазин на “Зара” в Ла Коруня през 1975 г.
Сред тях са 37-годишният Хорхе Тоба и 31-годишната Анита Монтеро. Те са пуснали марката за детско облекло “Кампаменто” (Campamento) през 2018 г., произвеждайки само две колекции годишно, по поръчка, повечето от които са от органични влакна.
Те не добавят нови продукти в средата на сезона и таксуват онлайн купувачите с цел да се насърчи връщането им за преработка, като така според тях насърчават добросъвестното пазаруване.
“Това е една много замърсяваща околната среда индустрия, така че се опитваме да оставим по-малко следи”, заявява Монтеро от склад в центъра на града, откъдето управлява дейността си.
От своя страна “Индитекс” работи с над 100 стартъпа, специализирани в рециклирането на влакна.
Те обаче произвеждат едва 1 на сто от текстила, необходим за производството на 109 милиона тона облекло годишно, които пуска световната модна индустрия, което е капка в морето, според работещите в сектора.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Климат, Коментар
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
07.28.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни