В испанския град Ла Коруня се сблъскват два контрастиращи бизнес модела – удовлетворяване на нарастващите изисквания за по-голяма устойчивост на модната индустрия от една страна и постоянната нужда да се стимулират продажбите от друга, предаде Ройтерс, цитиран от БТА.
В този дъждовен и ветровит град, разположен на скалистия бряг на Атлантическия океан, се намира, колкото и невероятно да звучи, централата на собственика на “Зара” – Zara (“Сара” на испански език) “Индитекс” (Inditex) – най-големият търговец на дребно на бърза мода.
В него има и малки бутици, предлагащи високо качество, устойчиви продукти, смятани за алтернатива на бързата и достъпна мода, която е в основата на годишните продажби на “Индитекс”, възлизащи на 28 милиарда евро (30 милиарда долара).
Мащабното производство на облекла от “Зара” и други компании е една от причините, заради които ЕС се ангажира да преобърне тенденцията за “свръхпроизводство и свръхпотребление на облекло”. Брюксел цели до 2030 г. всички облекла, които се продават в границите на Съюза, да са “с дълъг жизнен цикъл, както и да бъдат рециклируеми”.
ЕС се очаква да обяви най-важните си предложения за отрасъла в края на март, каза пред Ройтерс в края на февруари еврокомисарят на околната среда, океаните и рибарството Виргиниюс Синкявичюс.
ЕК иска да гарантира, че компаниите ще произвеждат само толкова продукти, от колкото се нуждаят за да осъществят продажбите си. Изпълнителният орган на ЕС ще спре да налага ограничения, като за сметка на това ще поиска от компаниите да се стремят към устойчивост, коментира Синкявичюс.
Около 5,8 милиона тона текстилни продукти се изхвърлят всяка година в ЕС , което се равнява на 11 килограма на човек. На този фон “Индитекс” е имал 565 027 тона дрехи на пазара през 2021 г., което е повече от отчетените 528 797 тона през 2018 г., според годишния доклад на компанията.
Понастоящем “Индитекс” не дава индикации за забавяне на производството. Компанията обаче променя някои процеси в опита да намали влиянието върху околната среда, като същевременно се придържа към стратегията си за редовна нова гама продукти.
В основата на този план е използването на рециклирани материали и намаляване на употребата на вода, енергия и суровини. Така “Индитекс” е отговорила на въпросите на Ройтерс, изпратени по електронната поща.
“Вярваме, че въпросът не е колко се произвежда, а как”, твърди още испанският гигант в търговията на дребно.
Половината от дрехите на “Индитекс” през 2021 г. са били произведени по по-устойчив начин – например чрез използването на органичен памук или влакна, които не представляват риск за застрашените гори спрямо 9 на сто през 2018 г., съобщи компанията в годишния си доклад.
Целта на “Индитекс” е да достигне при производството си нулеви нетни емисии до 2040 г., като стратегия е била одобрена от Инициативата за научно обосновани цели (SBTi), орган, който следи за политиките за устойчивост на компаниите.
В същото време някои от по-малките бутици в Ла Коруня са управлявани от бивши дизайнери или сътрудници по продажбите на “Индитекс”, които са напуснали, за да се занимават със собствен бизнес, конкурирайки се с основателя на комапняита Амансио Ортега, който е отворил първия магазин на “Зара” в Ла Коруня през 1975 г.
Сред тях са 37-годишният Хорхе Тоба и 31-годишната Анита Монтеро. Те са пуснали марката за детско облекло “Кампаменто” (Campamento) през 2018 г., произвеждайки само две колекции годишно, по поръчка, повечето от които са от органични влакна.
Те не добавят нови продукти в средата на сезона и таксуват онлайн купувачите с цел да се насърчи връщането им за преработка, като така според тях насърчават добросъвестното пазаруване.
“Това е една много замърсяваща околната среда индустрия, така че се опитваме да оставим по-малко следи”, заявява Монтеро от склад в центъра на града, откъдето управлява дейността си.
От своя страна “Индитекс” работи с над 100 стартъпа, специализирани в рециклирането на влакна.
Те обаче произвеждат едва 1 на сто от текстила, необходим за производството на 109 милиона тона облекло годишно, които пуска световната модна индустрия, което е капка в морето, според работещите в сектора.
Коментар
В дома на “Зара” бързата и бавната мода се сблъскват помежду си
В испанския град Ла Коруня се сблъскват два контрастиращи бизнес модела – удовлетворяване на нарастващите изисквания за по-голяма устойчивост на модната индустрия от една страна и постоянната нужда да се стимулират продажбите от друга, предаде Ройтерс, цитиран от БТА.
В този дъждовен и ветровит град, разположен на скалистия бряг на Атлантическия океан, се намира, колкото и невероятно да звучи, централата на собственика на “Зара” – Zara (“Сара” на испански език) “Индитекс” (Inditex) – най-големият търговец на дребно на бърза мода.
В него има и малки бутици, предлагащи високо качество, устойчиви продукти, смятани за алтернатива на бързата и достъпна мода, която е в основата на годишните продажби на “Индитекс”, възлизащи на 28 милиарда евро (30 милиарда долара).
Мащабното производство на облекла от “Зара” и други компании е една от причините, заради които ЕС се ангажира да преобърне тенденцията за “свръхпроизводство и свръхпотребление на облекло”. Брюксел цели до 2030 г. всички облекла, които се продават в границите на Съюза, да са “с дълъг жизнен цикъл, както и да бъдат рециклируеми”.
ЕС се очаква да обяви най-важните си предложения за отрасъла в края на март, каза пред Ройтерс в края на февруари еврокомисарят на околната среда, океаните и рибарството Виргиниюс Синкявичюс.
ЕК иска да гарантира, че компаниите ще произвеждат само толкова продукти, от колкото се нуждаят за да осъществят продажбите си. Изпълнителният орган на ЕС ще спре да налага ограничения, като за сметка на това ще поиска от компаниите да се стремят към устойчивост, коментира Синкявичюс.
Около 5,8 милиона тона текстилни продукти се изхвърлят всяка година в ЕС , което се равнява на 11 килограма на човек. На този фон “Индитекс” е имал 565 027 тона дрехи на пазара през 2021 г., което е повече от отчетените 528 797 тона през 2018 г., според годишния доклад на компанията.
Понастоящем “Индитекс” не дава индикации за забавяне на производството. Компанията обаче променя някои процеси в опита да намали влиянието върху околната среда, като същевременно се придържа към стратегията си за редовна нова гама продукти.
В основата на този план е използването на рециклирани материали и намаляване на употребата на вода, енергия и суровини. Така “Индитекс” е отговорила на въпросите на Ройтерс, изпратени по електронната поща.
“Вярваме, че въпросът не е колко се произвежда, а как”, твърди още испанският гигант в търговията на дребно.
Половината от дрехите на “Индитекс” през 2021 г. са били произведени по по-устойчив начин – например чрез използването на органичен памук или влакна, които не представляват риск за застрашените гори спрямо 9 на сто през 2018 г., съобщи компанията в годишния си доклад.
Целта на “Индитекс” е да достигне при производството си нулеви нетни емисии до 2040 г., като стратегия е била одобрена от Инициативата за научно обосновани цели (SBTi), орган, който следи за политиките за устойчивост на компаниите.
В същото време някои от по-малките бутици в Ла Коруня са управлявани от бивши дизайнери или сътрудници по продажбите на “Индитекс”, които са напуснали, за да се занимават със собствен бизнес, конкурирайки се с основателя на комапняита Амансио Ортега, който е отворил първия магазин на “Зара” в Ла Коруня през 1975 г.
Сред тях са 37-годишният Хорхе Тоба и 31-годишната Анита Монтеро. Те са пуснали марката за детско облекло “Кампаменто” (Campamento) през 2018 г., произвеждайки само две колекции годишно, по поръчка, повечето от които са от органични влакна.
Те не добавят нови продукти в средата на сезона и таксуват онлайн купувачите с цел да се насърчи връщането им за преработка, като така според тях насърчават добросъвестното пазаруване.
“Това е една много замърсяваща околната среда индустрия, така че се опитваме да оставим по-малко следи”, заявява Монтеро от склад в центъра на града, откъдето управлява дейността си.
От своя страна “Индитекс” работи с над 100 стартъпа, специализирани в рециклирането на влакна.
Те обаче произвеждат едва 1 на сто от текстила, необходим за производството на 109 милиона тона облекло годишно, които пуска световната модна индустрия, което е капка в морето, според работещите в сектора.
Още от Built.bg
икономика, Коментар
Съкращения по време на криза
Най-високата от десетилетия инфлация и последиците от войната в Украйна принудиха компаниите в цяла Европа през последните месеци да започнат да съкращават персонал или да замразят наемането на нови
03.25.2023
Коментар
Данъкът за свръхбогатите отблизо
“С голямата власт идват големите отговорности”, твърди чичо Бен от култовата поредица “Спайдърмен”. В този дух 130 евродепутати поискаха миналата седмица свръхбогатите да бъдат обложени с данък. Защо се
03.25.2023
Коментар, Новини
Пет ключови момента от срещата Путин-Си
Източник: БТА Китайският лидер Си Цзинпин и руският президент Владимир Путин завършиха вчера двудневните си разговори с топли думи за приятелството между Китай и Русия и съвместни критики към
03.22.2023
Създателите
Хотелът с много имена
Дамите, които променят средата
Жените в мъжкия свят на строителството
Коментари и анализи
Съкращения по време на криза
Данъкът за свръхбогатите отблизо
Пет ключови момента от срещата Путин-Си
Какво коментират британският и американският печат след началото на визитата на китайския президент в Русия
Eксперти: Сътресенията в банковия сектор може да принудят УФР да забави повишаването на лихвите
Европейските цени на газа спаднаха до минимум от 18 месеца
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
До месец ще започне изграждането на пробива между булевардите “Черни връх” и “Симеоновско шосе”
Шишков: Изграждането на тунела под Петрохан и магистрала “Рила” може да стане на концесия
Шишков очаква първата половина от лот 1 на магистрала “Европа” да бъде пусната за Великден
Обявиха бъдещия граничен пункт „Струмяни – Берово“ за обект от национално значение
Архитектура
Рафаел Виньоли остави своя отпечатък върху градския пейзаж в съвременния свят
Дизайнерът Пол Смит преобрази парижкия музей “Пикасо”
Градска среда и Урбанизъм
Фандъкова: Глоба от сто хиляди лева е наложена за увреждане на едно паве
Затворен МОЛ в Бургас може да се превърне в център на нова жилищна зона
Първите 14 от общо 29 нови трамвайни мотриси бяха представени в София
Решават съдбата на Паметника на Съветската армия
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Как ИКЕА намали с 12 на сто общия климатичен отпечатък на бранда за 2022 година
Правителството одобри промени в Закона за енергията от възобновяеми източници
Бизнес форум “Заедно за по-малко CO2 емисии” започва в София днес
Войната в Украйна
Китай призова за мирни преговори между Русия и Украйна в план за прекратяване на конфликта
Антониу Гутериш: Войната не е решението. Войната е проблемът
Една години война в Украйна
Байдън ще се срещне с източните съюзници на НАТО след ядреното предупреждение на Путин
Войната в Украйна е предизвикала стотици тежки екологични проблеми
Наградите, които Украйна спечели, борейки се да победи във войната с Русия
Built.bg Podcast
Последвайте ни