Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

ВАС реши да бъде прекратена новата организация на движение по “Витоша“, “Патриарх Евтимий“ и “Проф. Фритьоф Нансен”

Столичната община да прекрати новата организация на движение по бул.“Витоша“, бул.“Патриарх Евтимий“ и ул.“Проф. Фритьоф Нансен”, постанови окончателно Върховният административен съд (ВАС), съобщиха от пресцентъра на институцията.

ВАС остави в сила разпореждане на Административен съд София–град, в което се посочва, че трябва да бъдат безусловно прекратени действията, извършвани от длъжностни лица от Столичната община, разпоредени от заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов, по въвеждане на нова постоянна организация на движението в София по бул. “Витоша“, бул.“Патриарх Евтимий“ и ул.“Проф. Фритьоф Нансен”, чрез разчертаване на нова пътна маркировка, поставяне на пътни знаци, преградителни съоръжения и т.н.

Не е налице законова норма или административен акт, въз основа на който се извършват фактическите действия, поради което същите са лишени от основание и правилно съдът е разпоредил тяхното прекратяване, отбелязват върховните магистрати в мотивите си.

От ВАС отбелязват, че към момента на извършваните фактически действия по новата организация на движението, периодът на действие на Генералния план на Столичната община е изтекъл, следователно няма действащ план.

От ГЕРБ-СДС и БСП поискаха оставките на кмета Васил Терзиев и на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов.

По-късно днес, на пресконференция, Борис Бонев от ПП-ДБ (“Спаси София”) заяви, че изтеклият още през 2017 г. генерален план за организация на движение в столицата е една от най-големите бомби, заложени от предишното управление на Столичната община.

Борис Бонев, снимка: БТА

Намираме се в безпрецедентна ситуация с тежки последици за общините в цялата държава, подчерта Борис Бонев. Съдът казва, че трябва да се спре изпълнението на организацията на движението, на фактическите действия по нея. Няма връщане на старата организация на движение, подчерта Бонев. Той обаче обърна внимание, че големият проблем са последствията от това решение на съда, защото той казва, че при липса на генерален план за организация на движение, какъвто София няма от 2017 г., всички организации на движението са незаконни. Това означава, че без действащ генерален план за организация на движение всички промени в организацията на движението в страната са незаконни, посочи Борис Бонев. Той заяви, че предишните управляващи са имали законово задължение да изработят генерален план за организация на движението.

Още от Built.bg:  АПИ: Основният ремонт на Дунав мост при Русе започва следваща седмица

Нашият призив е към кметовете и общинските съвети на всички общини в България да започват процеса по изработването на генерални планове за организация на движението, защото сега всеки може да обжалва и да спира всякакви мерки за организация на движението, каза Борис Бонев.

Заместник-кметът по транспорта Илиян Павлов каза, че процедурата със съгласуването на проекта за новата организация на движение е спазена. Той напомни, че след строежа на метрото на бул. „Патриарх Евтимий“, когато се направиха бус паркинг местата, според днешното определение на съда, също е незаконна. Започваме процедурата за изготвянето на нов генерален план за организация, така че да продължи развитието на града и то да не бъде спирано заради предизборни конфликти, каза Павлов.

Андрей Зографски, заместник-председател на транспортна комисия, каза, че най-важният въпрос, който стои е, че в между 2017-2023 г., по време на управлението на ГЕРБ дори няма опит да се направи задание за такъв проект. Според него е имало време нов генерален план да бъде изготвен, приет и приложен. Въпреки че намираме решението на съда за много проблематично, защото то отваря каскада от други въпроси, не само в София, каза Зографски. Дори не може да се върне старата организация на движение, защото тя по същата логика на съда е незаконна. Ще се намери кой да обжалва, защото това е нова процедура, който дава право да бъде обжалвана, обясни той и попита при тези условия как ще бъдат въведени в експлоатация новите улици, които се строят в момента като „Народен герой“ в „Овча купел“.

Снимка: БТА

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам