Снимка: Фейсбук страница на „Open to meravigli“
Прочутата Венера от картината на Сандро Ботичели (1445-1510) „Раждането на Венера” се превърна в лице на нова рекламна кампания за популяризиране на Италия като туристическа дестинация, пише вестник „Ла Стампа“ в петъчния си брой.
Кампанията бе представена от министъра на туризма Даниела Сантанке, от министъра на външните работи Антонио Таяни и от министъра на спорта и младежта Андреа Абоди.
Инициативата стартира под името „Open to meravigli“ („Отворено към чудотворното“ – комбинация от английски и италиански думи). Тя има и страница във фейсбук – venereitalia23.

Венера от оригиналната картина, която е част от колекцията на галерия „Уфици“, е стилизирана и от нея са взети само лицето, характерният наклон на главата и косата.
Тя вече не е гола, а се появява облечена в дънки, поли, раирани моряшки фланелки. Момичето е заснето на фона на най-известните туристически места в Италия – тя си прави селфи на площад “Сан Марко” във Венеция, яде пица на брега на езерото Комо и кара колело близо до Колизеума. Както обясниха разработчиците на кампанията, Венера действа в съвременната роля на виртуален инфлуенсър.