Бюлетин

Възможно е още тази година да започне ремонтирането на Дунав мост при Русе

Вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов се надява още тази година да започне ремонтирането на Дунав мост при Русе и според метеорологичните условия да завърши през пролетта на следващата година. Това стана ясно по време на съвместна пресконференция с министъра на транспорта и съобщенията Николай Събев в Русе.

Двамата български министри се срещнаха в Русе с румънския вицепремиер и министър на транспорта и инфраструктурата Сорин Гриндяну.

Министър Караджов съобщи, че сега се прави техническо проектиране на основен ремонт на Дунав мост от българска страна, а румънската страна е правила такъв ремонт през 2018 година. Българското обследване е показало лоши резултати на съоръжението, включително начало на оголване на конструктивни елементи, което, по думите на министъра, влияе изключително зле на трафика и като цяло на здравината на моста, отбелязва БТА.

Очаква се проектирането да приключи през май и приблизително по това време ще бъде обявен и конкурс по Закона за обществените поръчки на изпълнител. 

Попитан за магистрала Русе – Велико Търново, министърът напомни, че е имало търг в края на 2020 г. и началото на 2021 г., а от януари миналата година са отворени офертите. “Към днешната дата нямаме яснота коя е стартовата точка на тази магистрала, защото разговорите, които днес започнахме, техният край ще посочи тази точка”, каза министърът.

Той допълни, че проектът зависи от плана НАТУРА в Румъния и България и отбеляза, че началната точка ще се позиционира там, където е възможно и икономически обосновано. Затова не се пристъпва към решение кой е победителят и кой ще изпълнява тази отсечка. Гроздан Караджов очаква, че с днешната среща ще се даде тласък на този процес и допълни, че “нулевата точка на магистралата Русе – Велико Търново е всъщност мостът – вторият мост над Дунав”.

По думите на министър Караджов по отношение на финансирането няма спор, че ЕК поставя като приоритет развитието на определени коридори и изтъкна, че маршрутът Букурещ – Русе – Велико Търново и връзката с магистрала “Хемус” е изключително важен трансграничен коридор. Според министъра “в бъдеща проекция тази магистрала продължава от Стара планина, пресича магистрала “Тракия” и магистрала “Марица” и фактически стига до гръцката граница – Маказа”.

Това прави трасето истински трансграничен коридор между Румъния, България и Гърция, заяви министърът и изтъкна, че тези проекти са изключително висок приоритет за ЕК. “Най-вероятно трите държави бихме получили финансиране за подобен проект и особено граничните съоръжения – вторият мост над Дунав, би получил сериозна финансова помощ от Кънектинг Юръп (Connecting Europe)”, каза министърът.

Той напомни, че по този мост е работено най-дълго и допълни, че румънската страна също признава, че по този въпрос са правени предварителни проучвания. По думите му това остава да бъде “изчиствано” в работната група.

close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Войната в Украйна

Избрано за Вас

Последвайте ни

Най-споделяното от Built.bg

Коментари и анализи

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Инфраструктура

Архитектура

Създателите

Градска среда и Урбанизъм

Бохемски истории

Be Green

Built.bg Podcast

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам