Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Задънена улица за магистралите

По магистралите почти не се строи, поради претенции на изпълнителите за цените на материалите и на ползваната техника. Затова работна група и други експерти до края на месеца ще подготвят становища по тези казуси и дали има нарушения на Закона за обществени поръчки.

Това съобщи Андрей Цеков, министър на регионалното развитие и благоустройството, пред ресорната комисия в парламента.

Вероятно договорите със строителните фирми ще бъдат прекратявани поради стопанска непоносимост или заради неизпълнение на договорите.

Фирмите са категорични, че не могат да работят по предишните цени и затова работят бавно и символично.

Само един изпълнител е казал, че е готов да възстанови получените аванси за работа, каза министърът.

Целта на проверките на състоянието на пътищата е да защити обществения интерес, преди да са изтекли гаранционните срокове на обектите, каза Цеков.

Тези проверки се правят в рамките на гаранционния срок на обектите и то на тези, на които този срок изтича скоро. Ако се наложи ще се правят допълнителни тестове за състоянието на пътищата. Може би не е най-удачно проверките да се правят през лятото, когато асфалтът е най-еластичен.

Не оспорвам резултатите от проверките направени от служебното правителство, но това няма значение, защото след изтичането на гаранционния срок държава не може да направи нищо друго, освен да ремонтира, каза Цеков.

Партия ГЕРБ подготвя законодателна промяна, която да позволи в проверките да участват и представители на неправителствения сектор.

Прави впечатление че проверките се правят през лятото, когато пътищата и асфалтът по тях е най-еластичен, посочи Младен Шишков, депутат от ГЕРБ-СДС.

Настимир Ананиев от ПП-ДБ попита дали АПИ има софтуерните кодове на ТОЛ системата.

Още от Built.bg:  Крайнодесният блок печели първия тур на парламентарните избори във Франция

В разпоредбите на закона има ясни тестове, които разписват правата на интелектуалната собственост.

Тоест всички авторски  и сродни права трябва да са собственост на възложителя, включително и на изходния и програмен код, каза Андрей Цеков.

Всички програми кодове са предадени през 2018 и 2019 г. на Радослав Миленов, началника на отдел в ТОЛ управлението. В АПИ обаче тези кодове не са открити и затова със случая се занимава ДАНС, каза министър Цеков.

Има три вида софтуер към ТОЛ системата – един във фирмата, която го създава (КАПШ или “Капш Трафик Солюшънс”), вторият се получава от държавата, а третият е софтуер на трети лица – например счетоводни модули или други, посочи народния представител Гроздан Караджов, който е бивш регионален министър, уточнява БТА.

По думите му методиката за избор на изпълнители на ремонт на пътни съоръжения дава предимство на най-високите оферти, а не на най-ниските предложени цени.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам