Хиляди отменени полети поради стачки на служителите на някои авиокомпании, дълги опашки от пътници на основните летища в Европа поради липсата на достатъчно персонал – всичко това създава истински транспортен хаос, отбелязва Ройтерс.
С настъпването на лятото и отмяната на повечето ковид ограничения милиони европейци се отправят на път. Много от тях са закупили самолетни билети преди месеци в очакване на мечтаната ваканция и много от тях може да останат неприятно изненадани, ако в последния момент се окаже, че полетът им е отменен.
По време на пандемията от коронавирус рязко намаляха пътуващите, което доведе до ограничаване на броя на полетите и до съкращения на служители. Сега търсенето се увеличава, но авиокомпаниите не успяват да поемат целия пътникопоток заради недостиг на персонал. Налага се те и летищните оператори да привлекат нови служители. Но, за да успеят да го направят, трябва да им гарантират по-добри условия на труд и заплащане. Освен това обучението на някои от новите служители отнема месеци, отбелязва Ройтерс. Поради това основни летища като лондонското “Гетуик” и “Схипхол” в Амстердам обявиха, че ограничават броя на полетите, които ще обслужат през това лято. Така, още в началото на лятото на някои летища в Европа настъпи истински хаос по време на най-натоварените дни.
Ройтерс описва ситуацията на някои от основните европейски летища и при някои от авиокомпаниите, на които разчитат стотици хиляди пътници.
Летище “Хийтроу” в Лондон.
Представители на наземния персонал на авиокомпанията “Бритиш еъруейз” (British Airways) на лондонското летище “Хийтроу” (Heathrow) обявиха, че ще стачкуват поради спор с ръководството на авиокомпанията за заплащането им.
От “Бритиш еъруейз” не желаят да върнат предишните заплати на персонала, които бяха намалени с по 10 процента по време на пика на пандемията от Ковид-19. Точните дати на стачките ще бъдат потвърдени през следващите дни, но се очаква те да бъдат проведени през най-натоварените месеци на летния сезон, отбелязва Ройтерс.
Летище Брюксел
Операторът на Летище Брюксел беше принуден да отмени всички излитащи полети в понеделник поради стачки в цяла Белгия срещу покачването на цените в страната.
Летище “Роаси-Шарл де Гол” в Париж
Стачка на летище “Роаси-Шарл де Гол” в Париж доведе до отмяна и забавяне на полети на 9 юни. Засегнати бяха около 100 полета, а достъпът до летището беше затруднен поради стачните действия. Участниците в протестните действия настояваха за повишаване на заплатите с по 300 евро и за по-добри условия на труд.
“Роаси-Шарл де Гол” и другото основно летище в Париж – “Орли”, изпитват недостиг на персонал, отбелязва Ройтерс. Летищните власти трябва на назначат около 4000 души, предимно служители по поддръжката, сигурността и в магазините към аерогарите. По време на пандемията от Ковид-19 от “Роаси-Шарл де Гол” бяха уволнени 20 000 души, според представител на френския профсъюз Обща конфедерация на труда (CGT). Сега фирмата, която отговаря за сигурността на летището, предлагала бонуси от по 180 евро на всеки служител, който отложи отпуската си за след 15 септември.
Летище “Схипхол” в Амстердам
Операторът на летище “Схипхол” в Амстердам се е съгласил да повиши с по 5,25 евро на час заплащането на 15 000 души. Сред тях са служители по сигурността, чистачи и работници, които отговарят за багажа. Едно от най-натоварените летища в Европа трябва да назначи 500 служители по сигурността. Преди да избухне пандемията от Ковид-19, на “Схипхол” работеха 68 000 души. В момента са около 58 000, отбелязва Ройтерс.
Летищата в Германия
Служителите на гишета за регистрация на пътници и багажи на германските летища, както и тези по сигурността и по поддръжката на самолетите, са с 20 процента по-малко от необходимото. Това твърди Ралф Бизел, генерален мениджър на летищната асоциация А Де Ве (ADV).
Летищата в Германия трябва да назначат около 2000 души наземен персонал. Авиационното лоби в страната – авиокомпании, летища и доставчици на наземни услуги, поискаха от правителството на Германия да им позволи да наемат 2000 служители на временни договори от Турция.
Летищата в Португалия и Испания
Правителството на Португалия планира до 4 юли да увеличи над два пъти служителите в граничния контрол на шестте летища в страната.
В Испания полицията ще наеме още 500 служители. Това ще позволи 1700 полицаи да бъдат изпратени на най-натоварените испански летища, включително в Мадрид и Барселона.
“Райънеър”
Ситуацията за пътуващите със самолет в Европа през това лято се усложнява и поради стачките, които ще проведат служители на най-голямата европейска нискотарифна авиокомпания “Райънеър” (Ryanair), както и на други авиопревозвачи.
Част от кабинните екипажи на “Райънеър” в Белгия, Испания и Португалия от днес (24 юни) провеждат тридневна стачка с искане за по-високи заплати и по-добри условия на труд.
През почивните дни в края на седмицата се очакват стачки и на служители на нискотарифната авиокомпания в Италия и Франция, информира Ройтерс. Служители на “Райънеър” в Испания ще стачкуват и на 30 юни, както и на 1 и 2 юли,
Пилотите и стюардесите не са доволни от условията на труд и от заплащането си, обявиха синдикалните им представители.
Протестите нарушават въздушния трафик и водят до отмяната или продължителното забавяне на много полети.
“Уиз еър” и “Изиджет”
Нискотарифните авиокомпании “Уиз еър” (Wizz Air) и “Изиджет” (Easyjet) планират да съкратят броя на полетите си през това лято.
“Изиджет” съобщи в началото на тази седмица, че няма да изпълни хиляди полети заради ограничаването на трафика през Амстердам и през летище “Гетуик”, както и поради недостиг на наземен персонал, отбелязва Ройтерс.
“Луфтханза”, “Юроуингс” и “Брасълс еърлайнс”
Германската авиокомпания “Луфтханза” (Lufthansa) съобщи, че ще отмени общо 3100 полета през това лято, съобщи днес Блумбърг.
Германски синдикат, който представлява наземния персонал на “Луфтханза”, обяви, че заплатите на служителите трябва да бъдат увеличени с поне 350 евро на месец, за да бъде компенсирана ускоряващата се инфлация.
Вчера (23 юни) започна тридневна стачка на пилоти и представители на кабинните екипажи на авиопревозвача “Брасълс еърлайнс” (Brussels Airlines), който е част от групата “Луфтханза”. От авиокомпанията съобщиха, че са отменени поне 315 полета.
И нискотарифната авиокомпания “Юроуингс” (Eurowings), която също е част от групата “Луфтханза”, съобщи, че няма да изпълни стотици полети.
“Скандинавските авиолинии”
Около 1000 от пилотите на “Скандинавските авиолинии” (SAS) в Дания, Норвегия и Швеция ще стачкуват на 29 юни поради спор с ръководството на авиокомпанията за трудовите им възнаграждения и поради плановете му за съкращения.
Изпитание за пътниците със самолет
Всичко това – натоварени летища, отменени полети и недоволни служители на някои авиокомпании, вещае трудно лято за много хора, които са решили да пътуват със самолет това лято в Западна Европа.
Пътниците трябва да бъдат подготвени, че може да се наложи да чакат по-дълго от обичайното, за да преминат през проверките за сигурност и документи, предупреждават летищните власти в редица страни. Те съветват хората да проверяват статута на полета си, преди да пристигнат на летището, за да не останат неприятно изненадани, ако той бъде отменен.
Така пътуването със самолет това лято може да се окаже истинско изпитание.
Коментар
Защо това лято се превръща в изпитание за пътуващите със самолет?
Хиляди отменени полети поради стачки на служителите на някои авиокомпании, дълги опашки от пътници на основните летища в Европа поради липсата на достатъчно персонал – всичко това създава истински транспортен хаос, отбелязва Ройтерс.
С настъпването на лятото и отмяната на повечето ковид ограничения милиони европейци се отправят на път. Много от тях са закупили самолетни билети преди месеци в очакване на мечтаната ваканция и много от тях може да останат неприятно изненадани, ако в последния момент се окаже, че полетът им е отменен.
По време на пандемията от коронавирус рязко намаляха пътуващите, което доведе до ограничаване на броя на полетите и до съкращения на служители. Сега търсенето се увеличава, но авиокомпаниите не успяват да поемат целия пътникопоток заради недостиг на персонал. Налага се те и летищните оператори да привлекат нови служители. Но, за да успеят да го направят, трябва да им гарантират по-добри условия на труд и заплащане. Освен това обучението на някои от новите служители отнема месеци, отбелязва Ройтерс. Поради това основни летища като лондонското “Гетуик” и “Схипхол” в Амстердам обявиха, че ограничават броя на полетите, които ще обслужат през това лято. Така, още в началото на лятото на някои летища в Европа настъпи истински хаос по време на най-натоварените дни.
Ройтерс описва ситуацията на някои от основните европейски летища и при някои от авиокомпаниите, на които разчитат стотици хиляди пътници.
Летище “Хийтроу” в Лондон.
Представители на наземния персонал на авиокомпанията “Бритиш еъруейз” (British Airways) на лондонското летище “Хийтроу” (Heathrow) обявиха, че ще стачкуват поради спор с ръководството на авиокомпанията за заплащането им.
От “Бритиш еъруейз” не желаят да върнат предишните заплати на персонала, които бяха намалени с по 10 процента по време на пика на пандемията от Ковид-19. Точните дати на стачките ще бъдат потвърдени през следващите дни, но се очаква те да бъдат проведени през най-натоварените месеци на летния сезон, отбелязва Ройтерс.
Летище Брюксел
Операторът на Летище Брюксел беше принуден да отмени всички излитащи полети в понеделник поради стачки в цяла Белгия срещу покачването на цените в страната.
Летище “Роаси-Шарл де Гол” в Париж
Стачка на летище “Роаси-Шарл де Гол” в Париж доведе до отмяна и забавяне на полети на 9 юни. Засегнати бяха около 100 полета, а достъпът до летището беше затруднен поради стачните действия. Участниците в протестните действия настояваха за повишаване на заплатите с по 300 евро и за по-добри условия на труд.
“Роаси-Шарл де Гол” и другото основно летище в Париж – “Орли”, изпитват недостиг на персонал, отбелязва Ройтерс. Летищните власти трябва на назначат около 4000 души, предимно служители по поддръжката, сигурността и в магазините към аерогарите. По време на пандемията от Ковид-19 от “Роаси-Шарл де Гол” бяха уволнени 20 000 души, според представител на френския профсъюз Обща конфедерация на труда (CGT). Сега фирмата, която отговаря за сигурността на летището, предлагала бонуси от по 180 евро на всеки служител, който отложи отпуската си за след 15 септември.
Летище “Схипхол” в Амстердам
Операторът на летище “Схипхол” в Амстердам се е съгласил да повиши с по 5,25 евро на час заплащането на 15 000 души. Сред тях са служители по сигурността, чистачи и работници, които отговарят за багажа. Едно от най-натоварените летища в Европа трябва да назначи 500 служители по сигурността. Преди да избухне пандемията от Ковид-19, на “Схипхол” работеха 68 000 души. В момента са около 58 000, отбелязва Ройтерс.
Летищата в Германия
Служителите на гишета за регистрация на пътници и багажи на германските летища, както и тези по сигурността и по поддръжката на самолетите, са с 20 процента по-малко от необходимото. Това твърди Ралф Бизел, генерален мениджър на летищната асоциация А Де Ве (ADV).
Летищата в Германия трябва да назначат около 2000 души наземен персонал. Авиационното лоби в страната – авиокомпании, летища и доставчици на наземни услуги, поискаха от правителството на Германия да им позволи да наемат 2000 служители на временни договори от Турция.
Летищата в Португалия и Испания
Правителството на Португалия планира до 4 юли да увеличи над два пъти служителите в граничния контрол на шестте летища в страната.
В Испания полицията ще наеме още 500 служители. Това ще позволи 1700 полицаи да бъдат изпратени на най-натоварените испански летища, включително в Мадрид и Барселона.
“Райънеър”
Ситуацията за пътуващите със самолет в Европа през това лято се усложнява и поради стачките, които ще проведат служители на най-голямата европейска нискотарифна авиокомпания “Райънеър” (Ryanair), както и на други авиопревозвачи.
Част от кабинните екипажи на “Райънеър” в Белгия, Испания и Португалия от днес (24 юни) провеждат тридневна стачка с искане за по-високи заплати и по-добри условия на труд.
През почивните дни в края на седмицата се очакват стачки и на служители на нискотарифната авиокомпания в Италия и Франция, информира Ройтерс. Служители на “Райънеър” в Испания ще стачкуват и на 30 юни, както и на 1 и 2 юли,
Пилотите и стюардесите не са доволни от условията на труд и от заплащането си, обявиха синдикалните им представители.
Протестите нарушават въздушния трафик и водят до отмяната или продължителното забавяне на много полети.
“Уиз еър” и “Изиджет”
Нискотарифните авиокомпании “Уиз еър” (Wizz Air) и “Изиджет” (Easyjet) планират да съкратят броя на полетите си през това лято.
“Изиджет” съобщи в началото на тази седмица, че няма да изпълни хиляди полети заради ограничаването на трафика през Амстердам и през летище “Гетуик”, както и поради недостиг на наземен персонал, отбелязва Ройтерс.
“Луфтханза”, “Юроуингс” и “Брасълс еърлайнс”
Германската авиокомпания “Луфтханза” (Lufthansa) съобщи, че ще отмени общо 3100 полета през това лято, съобщи днес Блумбърг.
Германски синдикат, който представлява наземния персонал на “Луфтханза”, обяви, че заплатите на служителите трябва да бъдат увеличени с поне 350 евро на месец, за да бъде компенсирана ускоряващата се инфлация.
Вчера (23 юни) започна тридневна стачка на пилоти и представители на кабинните екипажи на авиопревозвача “Брасълс еърлайнс” (Brussels Airlines), който е част от групата “Луфтханза”. От авиокомпанията съобщиха, че са отменени поне 315 полета.
И нискотарифната авиокомпания “Юроуингс” (Eurowings), която също е част от групата “Луфтханза”, съобщи, че няма да изпълни стотици полети.
“Скандинавските авиолинии”
Около 1000 от пилотите на “Скандинавските авиолинии” (SAS) в Дания, Норвегия и Швеция ще стачкуват на 29 юни поради спор с ръководството на авиокомпанията за трудовите им възнаграждения и поради плановете му за съкращения.
Изпитание за пътниците със самолет
Всичко това – натоварени летища, отменени полети и недоволни служители на някои авиокомпании, вещае трудно лято за много хора, които са решили да пътуват със самолет това лято в Западна Европа.
Пътниците трябва да бъдат подготвени, че може да се наложи да чакат по-дълго от обичайното, за да преминат през проверките за сигурност и документи, предупреждават летищните власти в редица страни. Те съветват хората да проверяват статута на полета си, преди да пристигнат на летището, за да не останат неприятно изненадани, ако той бъде отменен.
Така пътуването със самолет това лято може да се окаже истинско изпитание.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Климат, Коментар
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
От Екатерина Тотева и Валерия Димитрова, БТА Към края на седмицата, по данни от сайтовете на ВиК операторите в България, над 60 населени места (основно села) с общо население
07.28.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни