Хиляди отменени полети поради стачки на служителите на някои авиокомпании, дълги опашки от пътници на основните летища в Европа поради липсата на достатъчно персонал – всичко това създава истински транспортен хаос, отбелязва Ройтерс.
С настъпването на лятото и отмяната на повечето ковид ограничения милиони европейци се отправят на път. Много от тях са закупили самолетни билети преди месеци в очакване на мечтаната ваканция и много от тях може да останат неприятно изненадани, ако в последния момент се окаже, че полетът им е отменен.
По време на пандемията от коронавирус рязко намаляха пътуващите, което доведе до ограничаване на броя на полетите и до съкращения на служители. Сега търсенето се увеличава, но авиокомпаниите не успяват да поемат целия пътникопоток заради недостиг на персонал. Налага се те и летищните оператори да привлекат нови служители. Но, за да успеят да го направят, трябва да им гарантират по-добри условия на труд и заплащане. Освен това обучението на някои от новите служители отнема месеци, отбелязва Ройтерс. Поради това основни летища като лондонското “Гетуик” и “Схипхол” в Амстердам обявиха, че ограничават броя на полетите, които ще обслужат през това лято. Така, още в началото на лятото на някои летища в Европа настъпи истински хаос по време на най-натоварените дни.
Ройтерс описва ситуацията на някои от основните европейски летища и при някои от авиокомпаниите, на които разчитат стотици хиляди пътници.
Летище “Хийтроу” в Лондон.
Представители на наземния персонал на авиокомпанията “Бритиш еъруейз” (British Airways) на лондонското летище “Хийтроу” (Heathrow) обявиха, че ще стачкуват поради спор с ръководството на авиокомпанията за заплащането им.
От “Бритиш еъруейз” не желаят да върнат предишните заплати на персонала, които бяха намалени с по 10 процента по време на пика на пандемията от Ковид-19. Точните дати на стачките ще бъдат потвърдени през следващите дни, но се очаква те да бъдат проведени през най-натоварените месеци на летния сезон, отбелязва Ройтерс.
Летище Брюксел
Операторът на Летище Брюксел беше принуден да отмени всички излитащи полети в понеделник поради стачки в цяла Белгия срещу покачването на цените в страната.
Летище “Роаси-Шарл де Гол” в Париж
Стачка на летище “Роаси-Шарл де Гол” в Париж доведе до отмяна и забавяне на полети на 9 юни. Засегнати бяха около 100 полета, а достъпът до летището беше затруднен поради стачните действия. Участниците в протестните действия настояваха за повишаване на заплатите с по 300 евро и за по-добри условия на труд.
“Роаси-Шарл де Гол” и другото основно летище в Париж – “Орли”, изпитват недостиг на персонал, отбелязва Ройтерс. Летищните власти трябва на назначат около 4000 души, предимно служители по поддръжката, сигурността и в магазините към аерогарите. По време на пандемията от Ковид-19 от “Роаси-Шарл де Гол” бяха уволнени 20 000 души, според представител на френския профсъюз Обща конфедерация на труда (CGT). Сега фирмата, която отговаря за сигурността на летището, предлагала бонуси от по 180 евро на всеки служител, който отложи отпуската си за след 15 септември.
Летище “Схипхол” в Амстердам
Операторът на летище “Схипхол” в Амстердам се е съгласил да повиши с по 5,25 евро на час заплащането на 15 000 души. Сред тях са служители по сигурността, чистачи и работници, които отговарят за багажа. Едно от най-натоварените летища в Европа трябва да назначи 500 служители по сигурността. Преди да избухне пандемията от Ковид-19, на “Схипхол” работеха 68 000 души. В момента са около 58 000, отбелязва Ройтерс.
Летищата в Германия
Служителите на гишета за регистрация на пътници и багажи на германските летища, както и тези по сигурността и по поддръжката на самолетите, са с 20 процента по-малко от необходимото. Това твърди Ралф Бизел, генерален мениджър на летищната асоциация А Де Ве (ADV).
Летищата в Германия трябва да назначат около 2000 души наземен персонал. Авиационното лоби в страната – авиокомпании, летища и доставчици на наземни услуги, поискаха от правителството на Германия да им позволи да наемат 2000 служители на временни договори от Турция.
Летищата в Португалия и Испания
Правителството на Португалия планира до 4 юли да увеличи над два пъти служителите в граничния контрол на шестте летища в страната.
В Испания полицията ще наеме още 500 служители. Това ще позволи 1700 полицаи да бъдат изпратени на най-натоварените испански летища, включително в Мадрид и Барселона.
“Райънеър”
Ситуацията за пътуващите със самолет в Европа през това лято се усложнява и поради стачките, които ще проведат служители на най-голямата европейска нискотарифна авиокомпания “Райънеър” (Ryanair), както и на други авиопревозвачи.
Част от кабинните екипажи на “Райънеър” в Белгия, Испания и Португалия от днес (24 юни) провеждат тридневна стачка с искане за по-високи заплати и по-добри условия на труд.
През почивните дни в края на седмицата се очакват стачки и на служители на нискотарифната авиокомпания в Италия и Франция, информира Ройтерс. Служители на “Райънеър” в Испания ще стачкуват и на 30 юни, както и на 1 и 2 юли,
Пилотите и стюардесите не са доволни от условията на труд и от заплащането си, обявиха синдикалните им представители.
Протестите нарушават въздушния трафик и водят до отмяната или продължителното забавяне на много полети.
“Уиз еър” и “Изиджет”
Нискотарифните авиокомпании “Уиз еър” (Wizz Air) и “Изиджет” (Easyjet) планират да съкратят броя на полетите си през това лято.
“Изиджет” съобщи в началото на тази седмица, че няма да изпълни хиляди полети заради ограничаването на трафика през Амстердам и през летище “Гетуик”, както и поради недостиг на наземен персонал, отбелязва Ройтерс.
“Луфтханза”, “Юроуингс” и “Брасълс еърлайнс”
Германската авиокомпания “Луфтханза” (Lufthansa) съобщи, че ще отмени общо 3100 полета през това лято, съобщи днес Блумбърг.
Германски синдикат, който представлява наземния персонал на “Луфтханза”, обяви, че заплатите на служителите трябва да бъдат увеличени с поне 350 евро на месец, за да бъде компенсирана ускоряващата се инфлация.
Вчера (23 юни) започна тридневна стачка на пилоти и представители на кабинните екипажи на авиопревозвача “Брасълс еърлайнс” (Brussels Airlines), който е част от групата “Луфтханза”. От авиокомпанията съобщиха, че са отменени поне 315 полета.
И нискотарифната авиокомпания “Юроуингс” (Eurowings), която също е част от групата “Луфтханза”, съобщи, че няма да изпълни стотици полети.
“Скандинавските авиолинии”
Около 1000 от пилотите на “Скандинавските авиолинии” (SAS) в Дания, Норвегия и Швеция ще стачкуват на 29 юни поради спор с ръководството на авиокомпанията за трудовите им възнаграждения и поради плановете му за съкращения.
Изпитание за пътниците със самолет
Всичко това – натоварени летища, отменени полети и недоволни служители на някои авиокомпании, вещае трудно лято за много хора, които са решили да пътуват със самолет това лято в Западна Европа.
Пътниците трябва да бъдат подготвени, че може да се наложи да чакат по-дълго от обичайното, за да преминат през проверките за сигурност и документи, предупреждават летищните власти в редица страни. Те съветват хората да проверяват статута на полета си, преди да пристигнат на летището, за да не останат неприятно изненадани, ако той бъде отменен.
Така пътуването със самолет това лято може да се окаже истинско изпитание.
Коментар
Защо това лято се превръща в изпитание за пътуващите със самолет?
Хиляди отменени полети поради стачки на служителите на някои авиокомпании, дълги опашки от пътници на основните летища в Европа поради липсата на достатъчно персонал – всичко това създава истински транспортен хаос, отбелязва Ройтерс.
С настъпването на лятото и отмяната на повечето ковид ограничения милиони европейци се отправят на път. Много от тях са закупили самолетни билети преди месеци в очакване на мечтаната ваканция и много от тях може да останат неприятно изненадани, ако в последния момент се окаже, че полетът им е отменен.
По време на пандемията от коронавирус рязко намаляха пътуващите, което доведе до ограничаване на броя на полетите и до съкращения на служители. Сега търсенето се увеличава, но авиокомпаниите не успяват да поемат целия пътникопоток заради недостиг на персонал. Налага се те и летищните оператори да привлекат нови служители. Но, за да успеят да го направят, трябва да им гарантират по-добри условия на труд и заплащане. Освен това обучението на някои от новите служители отнема месеци, отбелязва Ройтерс. Поради това основни летища като лондонското “Гетуик” и “Схипхол” в Амстердам обявиха, че ограничават броя на полетите, които ще обслужат през това лято. Така, още в началото на лятото на някои летища в Европа настъпи истински хаос по време на най-натоварените дни.
Ройтерс описва ситуацията на някои от основните европейски летища и при някои от авиокомпаниите, на които разчитат стотици хиляди пътници.
Летище “Хийтроу” в Лондон.
Представители на наземния персонал на авиокомпанията “Бритиш еъруейз” (British Airways) на лондонското летище “Хийтроу” (Heathrow) обявиха, че ще стачкуват поради спор с ръководството на авиокомпанията за заплащането им.
От “Бритиш еъруейз” не желаят да върнат предишните заплати на персонала, които бяха намалени с по 10 процента по време на пика на пандемията от Ковид-19. Точните дати на стачките ще бъдат потвърдени през следващите дни, но се очаква те да бъдат проведени през най-натоварените месеци на летния сезон, отбелязва Ройтерс.
Летище Брюксел
Операторът на Летище Брюксел беше принуден да отмени всички излитащи полети в понеделник поради стачки в цяла Белгия срещу покачването на цените в страната.
Летище “Роаси-Шарл де Гол” в Париж
Стачка на летище “Роаси-Шарл де Гол” в Париж доведе до отмяна и забавяне на полети на 9 юни. Засегнати бяха около 100 полета, а достъпът до летището беше затруднен поради стачните действия. Участниците в протестните действия настояваха за повишаване на заплатите с по 300 евро и за по-добри условия на труд.
“Роаси-Шарл де Гол” и другото основно летище в Париж – “Орли”, изпитват недостиг на персонал, отбелязва Ройтерс. Летищните власти трябва на назначат около 4000 души, предимно служители по поддръжката, сигурността и в магазините към аерогарите. По време на пандемията от Ковид-19 от “Роаси-Шарл де Гол” бяха уволнени 20 000 души, според представител на френския профсъюз Обща конфедерация на труда (CGT). Сега фирмата, която отговаря за сигурността на летището, предлагала бонуси от по 180 евро на всеки служител, който отложи отпуската си за след 15 септември.
Летище “Схипхол” в Амстердам
Операторът на летище “Схипхол” в Амстердам се е съгласил да повиши с по 5,25 евро на час заплащането на 15 000 души. Сред тях са служители по сигурността, чистачи и работници, които отговарят за багажа. Едно от най-натоварените летища в Европа трябва да назначи 500 служители по сигурността. Преди да избухне пандемията от Ковид-19, на “Схипхол” работеха 68 000 души. В момента са около 58 000, отбелязва Ройтерс.
Летищата в Германия
Служителите на гишета за регистрация на пътници и багажи на германските летища, както и тези по сигурността и по поддръжката на самолетите, са с 20 процента по-малко от необходимото. Това твърди Ралф Бизел, генерален мениджър на летищната асоциация А Де Ве (ADV).
Летищата в Германия трябва да назначат около 2000 души наземен персонал. Авиационното лоби в страната – авиокомпании, летища и доставчици на наземни услуги, поискаха от правителството на Германия да им позволи да наемат 2000 служители на временни договори от Турция.
Летищата в Португалия и Испания
Правителството на Португалия планира до 4 юли да увеличи над два пъти служителите в граничния контрол на шестте летища в страната.
В Испания полицията ще наеме още 500 служители. Това ще позволи 1700 полицаи да бъдат изпратени на най-натоварените испански летища, включително в Мадрид и Барселона.
“Райънеър”
Ситуацията за пътуващите със самолет в Европа през това лято се усложнява и поради стачките, които ще проведат служители на най-голямата европейска нискотарифна авиокомпания “Райънеър” (Ryanair), както и на други авиопревозвачи.
Част от кабинните екипажи на “Райънеър” в Белгия, Испания и Португалия от днес (24 юни) провеждат тридневна стачка с искане за по-високи заплати и по-добри условия на труд.
През почивните дни в края на седмицата се очакват стачки и на служители на нискотарифната авиокомпания в Италия и Франция, информира Ройтерс. Служители на “Райънеър” в Испания ще стачкуват и на 30 юни, както и на 1 и 2 юли,
Пилотите и стюардесите не са доволни от условията на труд и от заплащането си, обявиха синдикалните им представители.
Протестите нарушават въздушния трафик и водят до отмяната или продължителното забавяне на много полети.
“Уиз еър” и “Изиджет”
Нискотарифните авиокомпании “Уиз еър” (Wizz Air) и “Изиджет” (Easyjet) планират да съкратят броя на полетите си през това лято.
“Изиджет” съобщи в началото на тази седмица, че няма да изпълни хиляди полети заради ограничаването на трафика през Амстердам и през летище “Гетуик”, както и поради недостиг на наземен персонал, отбелязва Ройтерс.
“Луфтханза”, “Юроуингс” и “Брасълс еърлайнс”
Германската авиокомпания “Луфтханза” (Lufthansa) съобщи, че ще отмени общо 3100 полета през това лято, съобщи днес Блумбърг.
Германски синдикат, който представлява наземния персонал на “Луфтханза”, обяви, че заплатите на служителите трябва да бъдат увеличени с поне 350 евро на месец, за да бъде компенсирана ускоряващата се инфлация.
Вчера (23 юни) започна тридневна стачка на пилоти и представители на кабинните екипажи на авиопревозвача “Брасълс еърлайнс” (Brussels Airlines), който е част от групата “Луфтханза”. От авиокомпанията съобщиха, че са отменени поне 315 полета.
И нискотарифната авиокомпания “Юроуингс” (Eurowings), която също е част от групата “Луфтханза”, съобщи, че няма да изпълни стотици полети.
“Скандинавските авиолинии”
Около 1000 от пилотите на “Скандинавските авиолинии” (SAS) в Дания, Норвегия и Швеция ще стачкуват на 29 юни поради спор с ръководството на авиокомпанията за трудовите им възнаграждения и поради плановете му за съкращения.
Изпитание за пътниците със самолет
Всичко това – натоварени летища, отменени полети и недоволни служители на някои авиокомпании, вещае трудно лято за много хора, които са решили да пътуват със самолет това лято в Западна Европа.
Пътниците трябва да бъдат подготвени, че може да се наложи да чакат по-дълго от обичайното, за да преминат през проверките за сигурност и документи, предупреждават летищните власти в редица страни. Те съветват хората да проверяват статута на полета си, преди да пристигнат на летището, за да не останат неприятно изненадани, ако той бъде отменен.
Така пътуването със самолет това лято може да се окаже истинско изпитание.
Още от Built.bg
Коментар
Колко близо са Румъния, Хърватия и България до присъединяване към Шенгенското пространство?
Румънското правителство е уверено, че Румъния е все по-близо до присъединяване към Шенгенското пространство в контекста на войната в Украйна и в резултат на предприетите стъпки на международно равнище.
08.06.2022
Коментар
Низходящата тенденция на цените на металите се очаква да премине в плато до края на годината
Низходящата тенденция на цените на металите, която се наблюдава през последните месеци у нас, се дължи на аналогичните промени на международните цени, по които като борсова стока продават и
08.06.2022
Коментар
НАСП: Промените в ЗУТ снемат административната тежест, но оставят поле за свободно тълкуване
Националната асоциация на строителните предприемачи (НАСП) подкрепя предложените промени в Закона за устройство на територията (ЗУТ) и приветства Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и Народното събрание (НС)
08.06.2022
Войната в Украйна
ДПА: Германия трябва да намали най-много потреблението си на газ сред всички страни от ЕС
С 22,5 на сто по-малко приходи от петрол и газ в руската хазна през юли
Недостигът на газ връща Европа към добрите стари въглища
САЩ заявиха, че Русия възнамерява да заличи Украйна от картата на света
ЕС осъди жестокостите на руските сили в Украйна; Зеленски призова Запада да обяви Русия за “спонсор на тероризма”
Могат ли доставките на природен газ да хвърлят сянка върху европейската солидарност?
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Последвайте ни
Най-споделяното от Built.bg
Коментари и анализи
Колко близо са Румъния, Хърватия и България до присъединяване към Шенгенското пространство?
Низходящата тенденция на цените на металите се очаква да премине в плато до края на годината
НАСП: Промените в ЗУТ снемат административната тежест, но оставят поле за свободно тълкуване
ДПА: Германия трябва да намали най-много потреблението си на газ сред всички страни от ЕС
Издадените разрешителни за строеж на жилищни сгради в България нарастват с 21,6 процента през второто тримесечие
Шишков обеща решение за пътищата
Инфраструктура
Отворени са офертите за изработването на технически проекти за ремонта на 172 км пътища в област Велико Търново
Има възможност държавата да се разплати с пътностроителните фирми за извършените дейности
Сандов: АПИ да реши за нова екоoценка на проекта през Кресна
Иван Шишков ще се срещне с участниците в строителството на газовата връзка с Гърция, КСБ и камара “Пътища”
Архитектура
Вилата на габровския фабрикант Пенчо Семов, завещана за старопиталище, ще бъде реставрирана
Борис Милчев: ДНСК трябва да продължи процедурата за спиране на строителството на “Златен век”
Създателите
Най – много архитекти и строителни инженери завършиха юлската дипломна сесия в УАСГ
Главболгарстрой инвестира 12 мил. лв. в най-технологичния завод за стоманобетонови конструкции у нас
Бившият партиен дом през погледа на млад архитект
Градска среда и Урбанизъм
Издадените разрешителни за строеж на жилищни сгради в България нарастват с 21,6 процента през второто тримесечие
Започва кандидатстването за програма „Зелена София“ на Столична община
Председателят на СОС подписа решението с Подробния устройствен план на „Горубляне“
Продължават действията на Столичната община за спасяване на къщата на Иван Гешов
Бохемски истории
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
“Бохемски истории”: Как беше построена сграда на Народното събрание
Be Green
Европейската комисия одобри мащабен проект за извличане, съхраняване и доставка на водород
ЕП подкрепи “зеления” етикет за газ и ядрени инвестиции
Министри от ЕС се договориха за увеличаване на дела на енергията от възобновяеми източници
Built.bg Podcast
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Йото, който гледаше Чернобил” и ненаучените тежки уроци от миналото