От “БСП за България” обявиха, че ще подкрепят отпускането на 600 млн. лева за пътните фирми. Според “Има такъв народ” (ИТН) новото предложение на “Продължаваме Промяната” е по-лошо от предишното. Темата беше коментирана от представители на политическите сили пред журналисти в парламента.
Вчера премиерът Кирил Петков съобщи, че от “Продължаваме Промяната” предлагат 50 процента от парите за строителните фирми да се платят веднага след санкция на парламента, а останалите 50 процента, дължими на фирмите за ремонт и пътно поддържане, да минат през парламентарни комисии, след като има доклад на експерти, че тези дейности са реално извършени. Той уточни, че предложението е изпратено до коалиционните им партньори от ИТН, “Демократична България” и БСП. Очаква се то да бъде обсъдено в парламента утре.
Парите на пътностроителните фирми трябва да бъдат платени, поне 50 процента от тях, въпросът е да не се разписва празен чек, коментира пред журналисти председателят на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Настимир Ананиев (“Продължаваме Промяната”).
Ние искаме да има контрол от междуведомствената комисия, която е между Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на финансите, след това контрол от антикорупционната комисия в парламента и с решение на Народното събрание да се разплащат останалите суми, допълни той. Ананиев коментира, че не са се отрекли от внесеното проекторешение за Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ), а юристите са направили допълнение, в което има допълнителен контрол за вторите 50 процента от сумата.
Ананиев разясни какво предвижда редактираното предложение. Отпускат се 520 млн. лева – това са 50 процента от сумата, а 136 млн. лева, което е за мантинели, пътни знаци и за хоризонтална маркировка, се изплащат на 100 процента с решението, което трябва да мине утре.
Вторите 520 млн. трябва да минат през междуведомствената комисия, тя да провери фактологията, да даде за разглеждане собствения си доклад на антикорупционната комисия в парламента и с решение на Народното събрание да се разплатят и останалите суми, допълни той.
От ИТН няма да подкрепят новото предложение за начина на разплащане с пътностроителните фирми, стана ясно от думите на председателя на парламентарната група (ПГ) на ИТН Тошко Йорданов пред журналисти в парламента. “Глупаво предложение не се подкрепя”, заяви той.
“Това е поредното предложение на “Продължаваме Промяната” (ПП). Това, което бламираха сами, беше пак тяхно”, каза Йорданов. Според Йорданов това, което предлагат сега, е по-лошо от предишното, защото е противоконституционно комисия в парламента да одобрява плащания.
По думите му това е глупав пиар. И тъй като имало намеци, че било възможно да се случат някакви корупционни практики, затова Йорданов каза, че от ИТН предпочитат Министерският съвет (МС) “да решава на коя фирма – колко, тогава е адски чисто”.
Председателят на ПГ на ИТН обясни нагледно какво е било първоначалното предложение и заяви, че там няма корупционна схема. “След като правиха такива намеци от ПП, Кирил Петков, Лена, финансовият министър – два варианта: МС решава и няма никакви съмнения или се прави специална комисия в парламента, която одобрява всички плащания на всички министерства, защото в Лорер има съсредоточени 13 млрд. от плана за възстановяване, финансовото министерство не знаем какво прави с бюджета. Нека да е всичко пред очите на гражданите”, каза Тошко Йорданов.
От “БСП за България” обявиха, че ще подкрепят отпускането на 600 млн. лева за пътните фирми, след това комисия да направи много точна проверка какво точно се е извършило и тогава да бъде направен вторият транш. Ще подкрепим решението, заяви пред журналисти членът на Изпълнителното бюро на БСП и председател на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Борислав Гуцанов (“БСП за България”).
“Ние сме в абсурдна ситуация. Това е един проблем, който идва от ГЕРБ, от неща, които са се случили по време на тяхното управление, започвайки от “ин хаус”-а, без никакъв търг, без никакви процедури, дадени пари за пътища на много по-голяма стойност от парите, които са били в наличност да бъдат правени ремонти”, посочи той.
За жалост, служебният кабинет също не се е справил с тази ситуация и в момента сме изправени пред ситуацията, в която да се чудим как да стане така, че да бъде платено на фирмите, които са извършили ремонт, заедно с това да сме напълно сигурни за каква точно стойност е направен този ремонт, допълни той.
Председателят на ПГ на “Демократична България” (ДБ) Христо Иванов коментира, че решение на проблема трябва да се търси. Той посочи, че ДБ има “технически предложения” относно представеното от премиера Кирил Петков преди ден възможно решение за разплащането с пътните фирми. Очевидно проблемът е изключително сложен, посочи Иванов. По думите му се е стигнало до “блокаж” с договорите, а обсъжданията в коалицията продължават.
В коментар за казуса с АПИ, лидерът на “Възраждане” Костадин Костадинов каза, че “правителството се е превърнало в заложник на своята собствена немощ”. Той смята, че в началото на мандата си управляващите добре са съзнавали, че договорите не са добре съставени, и е било редно процедурата да бъде започната още от началото.
Източник и снимка: БТА
Инфраструктура > Коментар > Новини
БСП ще подкрепи отпускането на 600 млн. лева за пътните фирми. ИТН: Новото предложение на “Продължаваме Промяната” е по-лошо от предишното
От “БСП за България” обявиха, че ще подкрепят отпускането на 600 млн. лева за пътните фирми. Според “Има такъв народ” (ИТН) новото предложение на “Продължаваме Промяната” е по-лошо от предишното. Темата беше коментирана от представители на политическите сили пред журналисти в парламента.
Вчера премиерът Кирил Петков съобщи, че от “Продължаваме Промяната” предлагат 50 процента от парите за строителните фирми да се платят веднага след санкция на парламента, а останалите 50 процента, дължими на фирмите за ремонт и пътно поддържане, да минат през парламентарни комисии, след като има доклад на експерти, че тези дейности са реално извършени. Той уточни, че предложението е изпратено до коалиционните им партньори от ИТН, “Демократична България” и БСП. Очаква се то да бъде обсъдено в парламента утре.
Парите на пътностроителните фирми трябва да бъдат платени, поне 50 процента от тях, въпросът е да не се разписва празен чек, коментира пред журналисти председателят на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Настимир Ананиев (“Продължаваме Промяната”).
Ние искаме да има контрол от междуведомствената комисия, която е между Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на финансите, след това контрол от антикорупционната комисия в парламента и с решение на Народното събрание да се разплащат останалите суми, допълни той. Ананиев коментира, че не са се отрекли от внесеното проекторешение за Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ), а юристите са направили допълнение, в което има допълнителен контрол за вторите 50 процента от сумата.
Ананиев разясни какво предвижда редактираното предложение. Отпускат се 520 млн. лева – това са 50 процента от сумата, а 136 млн. лева, което е за мантинели, пътни знаци и за хоризонтална маркировка, се изплащат на 100 процента с решението, което трябва да мине утре.
Вторите 520 млн. трябва да минат през междуведомствената комисия, тя да провери фактологията, да даде за разглеждане собствения си доклад на антикорупционната комисия в парламента и с решение на Народното събрание да се разплатят и останалите суми, допълни той.
От ИТН няма да подкрепят новото предложение за начина на разплащане с пътностроителните фирми, стана ясно от думите на председателя на парламентарната група (ПГ) на ИТН Тошко Йорданов пред журналисти в парламента. “Глупаво предложение не се подкрепя”, заяви той.
“Това е поредното предложение на “Продължаваме Промяната” (ПП). Това, което бламираха сами, беше пак тяхно”, каза Йорданов. Според Йорданов това, което предлагат сега, е по-лошо от предишното, защото е противоконституционно комисия в парламента да одобрява плащания.
По думите му това е глупав пиар. И тъй като имало намеци, че било възможно да се случат някакви корупционни практики, затова Йорданов каза, че от ИТН предпочитат Министерският съвет (МС) “да решава на коя фирма – колко, тогава е адски чисто”.
Председателят на ПГ на ИТН обясни нагледно какво е било първоначалното предложение и заяви, че там няма корупционна схема. “След като правиха такива намеци от ПП, Кирил Петков, Лена, финансовият министър – два варианта: МС решава и няма никакви съмнения или се прави специална комисия в парламента, която одобрява всички плащания на всички министерства, защото в Лорер има съсредоточени 13 млрд. от плана за възстановяване, финансовото министерство не знаем какво прави с бюджета. Нека да е всичко пред очите на гражданите”, каза Тошко Йорданов.
От “БСП за България” обявиха, че ще подкрепят отпускането на 600 млн. лева за пътните фирми, след това комисия да направи много точна проверка какво точно се е извършило и тогава да бъде направен вторият транш. Ще подкрепим решението, заяви пред журналисти членът на Изпълнителното бюро на БСП и председател на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Борислав Гуцанов (“БСП за България”).
“Ние сме в абсурдна ситуация. Това е един проблем, който идва от ГЕРБ, от неща, които са се случили по време на тяхното управление, започвайки от “ин хаус”-а, без никакъв търг, без никакви процедури, дадени пари за пътища на много по-голяма стойност от парите, които са били в наличност да бъдат правени ремонти”, посочи той.
За жалост, служебният кабинет също не се е справил с тази ситуация и в момента сме изправени пред ситуацията, в която да се чудим как да стане така, че да бъде платено на фирмите, които са извършили ремонт, заедно с това да сме напълно сигурни за каква точно стойност е направен този ремонт, допълни той.
Председателят на ПГ на “Демократична България” (ДБ) Христо Иванов коментира, че решение на проблема трябва да се търси. Той посочи, че ДБ има “технически предложения” относно представеното от премиера Кирил Петков преди ден възможно решение за разплащането с пътните фирми. Очевидно проблемът е изключително сложен, посочи Иванов. По думите му се е стигнало до “блокаж” с договорите, а обсъжданията в коалицията продължават.
В коментар за казуса с АПИ, лидерът на “Възраждане” Костадин Костадинов каза, че “правителството се е превърнало в заложник на своята собствена немощ”. Той смята, че в началото на мандата си управляващите добре са съзнавали, че договорите не са добре съставени, и е било редно процедурата да бъде започната още от началото.
Източник и снимка: БТА
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Инфраструктура, Новини
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
07.29.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни