От “БСП за България” обявиха, че ще подкрепят отпускането на 600 млн. лева за пътните фирми. Според “Има такъв народ” (ИТН) новото предложение на “Продължаваме Промяната” е по-лошо от предишното. Темата беше коментирана от представители на политическите сили пред журналисти в парламента.
Вчера премиерът Кирил Петков съобщи, че от “Продължаваме Промяната” предлагат 50 процента от парите за строителните фирми да се платят веднага след санкция на парламента, а останалите 50 процента, дължими на фирмите за ремонт и пътно поддържане, да минат през парламентарни комисии, след като има доклад на експерти, че тези дейности са реално извършени. Той уточни, че предложението е изпратено до коалиционните им партньори от ИТН, “Демократична България” и БСП. Очаква се то да бъде обсъдено в парламента утре.
Парите на пътностроителните фирми трябва да бъдат платени, поне 50 процента от тях, въпросът е да не се разписва празен чек, коментира пред журналисти председателят на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Настимир Ананиев (“Продължаваме Промяната”).
Ние искаме да има контрол от междуведомствената комисия, която е между Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на финансите, след това контрол от антикорупционната комисия в парламента и с решение на Народното събрание да се разплащат останалите суми, допълни той. Ананиев коментира, че не са се отрекли от внесеното проекторешение за Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ), а юристите са направили допълнение, в което има допълнителен контрол за вторите 50 процента от сумата.
Ананиев разясни какво предвижда редактираното предложение. Отпускат се 520 млн. лева – това са 50 процента от сумата, а 136 млн. лева, което е за мантинели, пътни знаци и за хоризонтална маркировка, се изплащат на 100 процента с решението, което трябва да мине утре.
Вторите 520 млн. трябва да минат през междуведомствената комисия, тя да провери фактологията, да даде за разглеждане собствения си доклад на антикорупционната комисия в парламента и с решение на Народното събрание да се разплатят и останалите суми, допълни той.
От ИТН няма да подкрепят новото предложение за начина на разплащане с пътностроителните фирми, стана ясно от думите на председателя на парламентарната група (ПГ) на ИТН Тошко Йорданов пред журналисти в парламента. “Глупаво предложение не се подкрепя”, заяви той.
“Това е поредното предложение на “Продължаваме Промяната” (ПП). Това, което бламираха сами, беше пак тяхно”, каза Йорданов. Според Йорданов това, което предлагат сега, е по-лошо от предишното, защото е противоконституционно комисия в парламента да одобрява плащания.
По думите му това е глупав пиар. И тъй като имало намеци, че било възможно да се случат някакви корупционни практики, затова Йорданов каза, че от ИТН предпочитат Министерският съвет (МС) “да решава на коя фирма – колко, тогава е адски чисто”.
Председателят на ПГ на ИТН обясни нагледно какво е било първоначалното предложение и заяви, че там няма корупционна схема. “След като правиха такива намеци от ПП, Кирил Петков, Лена, финансовият министър – два варианта: МС решава и няма никакви съмнения или се прави специална комисия в парламента, която одобрява всички плащания на всички министерства, защото в Лорер има съсредоточени 13 млрд. от плана за възстановяване, финансовото министерство не знаем какво прави с бюджета. Нека да е всичко пред очите на гражданите”, каза Тошко Йорданов.
От “БСП за България” обявиха, че ще подкрепят отпускането на 600 млн. лева за пътните фирми, след това комисия да направи много точна проверка какво точно се е извършило и тогава да бъде направен вторият транш. Ще подкрепим решението, заяви пред журналисти членът на Изпълнителното бюро на БСП и председател на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Борислав Гуцанов (“БСП за България”).
“Ние сме в абсурдна ситуация. Това е един проблем, който идва от ГЕРБ, от неща, които са се случили по време на тяхното управление, започвайки от “ин хаус”-а, без никакъв търг, без никакви процедури, дадени пари за пътища на много по-голяма стойност от парите, които са били в наличност да бъдат правени ремонти”, посочи той.
За жалост, служебният кабинет също не се е справил с тази ситуация и в момента сме изправени пред ситуацията, в която да се чудим как да стане така, че да бъде платено на фирмите, които са извършили ремонт, заедно с това да сме напълно сигурни за каква точно стойност е направен този ремонт, допълни той.
Председателят на ПГ на “Демократична България” (ДБ) Христо Иванов коментира, че решение на проблема трябва да се търси. Той посочи, че ДБ има “технически предложения” относно представеното от премиера Кирил Петков преди ден възможно решение за разплащането с пътните фирми. Очевидно проблемът е изключително сложен, посочи Иванов. По думите му се е стигнало до “блокаж” с договорите, а обсъжданията в коалицията продължават.
В коментар за казуса с АПИ, лидерът на “Възраждане” Костадин Костадинов каза, че “правителството се е превърнало в заложник на своята собствена немощ”. Той смята, че в началото на мандата си управляващите добре са съзнавали, че договорите не са добре съставени, и е било редно процедурата да бъде започната още от началото.
Източник и снимка: БТА
Инфраструктура > Коментар > Новини
БСП ще подкрепи отпускането на 600 млн. лева за пътните фирми. ИТН: Новото предложение на “Продължаваме Промяната” е по-лошо от предишното
От “БСП за България” обявиха, че ще подкрепят отпускането на 600 млн. лева за пътните фирми. Според “Има такъв народ” (ИТН) новото предложение на “Продължаваме Промяната” е по-лошо от предишното. Темата беше коментирана от представители на политическите сили пред журналисти в парламента.
Вчера премиерът Кирил Петков съобщи, че от “Продължаваме Промяната” предлагат 50 процента от парите за строителните фирми да се платят веднага след санкция на парламента, а останалите 50 процента, дължими на фирмите за ремонт и пътно поддържане, да минат през парламентарни комисии, след като има доклад на експерти, че тези дейности са реално извършени. Той уточни, че предложението е изпратено до коалиционните им партньори от ИТН, “Демократична България” и БСП. Очаква се то да бъде обсъдено в парламента утре.
Парите на пътностроителните фирми трябва да бъдат платени, поне 50 процента от тях, въпросът е да не се разписва празен чек, коментира пред журналисти председателят на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Настимир Ананиев (“Продължаваме Промяната”).
Ние искаме да има контрол от междуведомствената комисия, която е между Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на финансите, след това контрол от антикорупционната комисия в парламента и с решение на Народното събрание да се разплащат останалите суми, допълни той. Ананиев коментира, че не са се отрекли от внесеното проекторешение за Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ), а юристите са направили допълнение, в което има допълнителен контрол за вторите 50 процента от сумата.
Ананиев разясни какво предвижда редактираното предложение. Отпускат се 520 млн. лева – това са 50 процента от сумата, а 136 млн. лева, което е за мантинели, пътни знаци и за хоризонтална маркировка, се изплащат на 100 процента с решението, което трябва да мине утре.
Вторите 520 млн. трябва да минат през междуведомствената комисия, тя да провери фактологията, да даде за разглеждане собствения си доклад на антикорупционната комисия в парламента и с решение на Народното събрание да се разплатят и останалите суми, допълни той.
От ИТН няма да подкрепят новото предложение за начина на разплащане с пътностроителните фирми, стана ясно от думите на председателя на парламентарната група (ПГ) на ИТН Тошко Йорданов пред журналисти в парламента. “Глупаво предложение не се подкрепя”, заяви той.
“Това е поредното предложение на “Продължаваме Промяната” (ПП). Това, което бламираха сами, беше пак тяхно”, каза Йорданов. Според Йорданов това, което предлагат сега, е по-лошо от предишното, защото е противоконституционно комисия в парламента да одобрява плащания.
По думите му това е глупав пиар. И тъй като имало намеци, че било възможно да се случат някакви корупционни практики, затова Йорданов каза, че от ИТН предпочитат Министерският съвет (МС) “да решава на коя фирма – колко, тогава е адски чисто”.
Председателят на ПГ на ИТН обясни нагледно какво е било първоначалното предложение и заяви, че там няма корупционна схема. “След като правиха такива намеци от ПП, Кирил Петков, Лена, финансовият министър – два варианта: МС решава и няма никакви съмнения или се прави специална комисия в парламента, която одобрява всички плащания на всички министерства, защото в Лорер има съсредоточени 13 млрд. от плана за възстановяване, финансовото министерство не знаем какво прави с бюджета. Нека да е всичко пред очите на гражданите”, каза Тошко Йорданов.
От “БСП за България” обявиха, че ще подкрепят отпускането на 600 млн. лева за пътните фирми, след това комисия да направи много точна проверка какво точно се е извършило и тогава да бъде направен вторият транш. Ще подкрепим решението, заяви пред журналисти членът на Изпълнителното бюро на БСП и председател на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Борислав Гуцанов (“БСП за България”).
“Ние сме в абсурдна ситуация. Това е един проблем, който идва от ГЕРБ, от неща, които са се случили по време на тяхното управление, започвайки от “ин хаус”-а, без никакъв търг, без никакви процедури, дадени пари за пътища на много по-голяма стойност от парите, които са били в наличност да бъдат правени ремонти”, посочи той.
За жалост, служебният кабинет също не се е справил с тази ситуация и в момента сме изправени пред ситуацията, в която да се чудим как да стане така, че да бъде платено на фирмите, които са извършили ремонт, заедно с това да сме напълно сигурни за каква точно стойност е направен този ремонт, допълни той.
Председателят на ПГ на “Демократична България” (ДБ) Христо Иванов коментира, че решение на проблема трябва да се търси. Той посочи, че ДБ има “технически предложения” относно представеното от премиера Кирил Петков преди ден възможно решение за разплащането с пътните фирми. Очевидно проблемът е изключително сложен, посочи Иванов. По думите му се е стигнало до “блокаж” с договорите, а обсъжданията в коалицията продължават.
В коментар за казуса с АПИ, лидерът на “Възраждане” Костадин Костадинов каза, че “правителството се е превърнало в заложник на своята собствена немощ”. Той смята, че в началото на мандата си управляващите добре са съзнавали, че договорите не са добре съставени, и е било редно процедурата да бъде започната още от началото.
Източник и снимка: БТА
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Франк Рубио се завърна на Земята
Снимка: AP Астронавтът на НАСА Франк Рубио, който постави рекорд за най-дълго пребиваване на Международната космическа станция (МКС) в рамките на една мисия, се завърна на Земята, усещайки гравитацията
09.30.2023
Градска среда, Коментар
Built Анализ: Накъде ни водят знаците по пътя?
Пътната маркировка и сигнализация е третият, често подценяван участник в движението, освен хората и автомобилите. В България към нея се подхожда доста критично, било то заради липсата и лошото
09.30.2023
Зелена среда, Новини
ЕЦБ и МАЕ пледират за ускорение на прехода към нисковъглеродни емисии в Европа
Снимка: AP Европа трябва да инвестира мащабно и по-бързо в енергийния преход, ако иска да остане “световна промишлена сила”. Това предупредиха Европейската централна банка (ЕЦБ), Международната агенция за енергия
09.29.2023
Създателите
Франк Рубио се завърна на Земята
Версаче игра шах с Клаудия Шифър в Милано
“Морски ток”: Българско изобретение може да намали сметките ни
Коментари и анализи
Франк Рубио се завърна на Земята
Built Анализ: Накъде ни водят знаците по пътя?
Конференция за новата енергийна среда в Югоизточна Европа събра международни експерти във Вашингтон
Евростат: Вносът на енергийни продукти в ЕС продължава да спада през второто тримесечие
Германия има план за справяне с жилищната криза
Built Aнализ: Новото лице на Бетона
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Пуснаха влак стрела по брега на Тайванския проток
След пътя Мездра-Ботевград – ще бъдат ремонтирани и обходните маршрути
Положително е становището на МРРБ за финансиране укрепването на крайбрежното свлачище в квартал “Сарафово” в Бургас
ЕС обсъжда възможността за изграждане на влакова линия с европейско междурелсие между Лвов и Кишинев
Архитектура
Кой е големият победител в конкурса “Български архитектурни награди 2023”
Реставрираха Гърбавият мост в Харманли
Градска среда и Урбанизъм
Built Анализ: Накъде ни водят знаците по пътя?
В сила са новите правила за движение на електрическите тротинетки в София
СОС разглежда близо 4 млн.лв. за инвестиции в общинска инфраструктура
Фандъкова: Разширението на третата линия на метрото трябва да е готово до края 2025 год.
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
ЕЦБ и МАЕ пледират за ускорение на прехода към нисковъглеродни емисии в Европа
Германия и Великобритания планират по-тясно сътрудничество при производството на “зелен” водород
Юлиян Попов: Освен да пести, консумира и произвежда, сградата може и да съхранява енергия
Войната в Украйна
Украйна отвоюва ключови територии в рамките на военната си контраофанзива
Американският печат: Бронираният влак на Ким Чен – ун пристигна в Русия. Мъск,”Старлннк” и заплахата от ядрена война
Г-20 приключи срещата с балансирана декларация спрямо Москва
Кристалина Георгиева: Войната в Украйна влошава перспективите пред страните от инициативата “Три морета”
Столтенберг пред ЕП: Черно море е много важно за НАТО, следим обстановката внимателно
Коментарите след решението на Зеленски да смени министъра на отбраната на Украйна
Built.bg Podcast
Последвайте ни