Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г

Визия: АПИ

  • Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова съобщи по време на изслушване в парламента, че оптимистичният срок за започване на дейностите за изработване на техническия проект за тунел под Шипка е през 2025 г, съобщи БТА. 
  • Причината е, че тази година ще трябва да се предприемат действия за осигуряване на площите за порталите на тунела, каза министърът.

Оттам нататък всички процедури изискват съответните законови срокове. Затова начален срок за започване на строително-монтажните работи по проекта не бих могла да поема ангажимент да споделя, посочи още министърът в отговор на депутатски въпрос.

Коритарова заяви, че има осигурено финансиране по проекта, като допълни, че част от тези средства ще бъдат от държавния бюджет и те са планирани в капиталовата програма на Агенция “Пътна инфраструктура”, а другата част ще е по програма “Транспортна свързаност” – 2021-2027 година.

В началото на юли регионалният министър съобщи, че са предприети стъпки по създаване на работна група с участието на отговорните институции, която ще изготви график с дейностите и сроковете за реализиране на проекта за тунел под връх Шипка. Целта е до година и половина същинската работа да започне. А след 4 години да можем да кажем, че имаме връзката север-юг, каза в средата на юни министър Коритарова. Срокът за проектиране на съоръжението е осем месеца. Строителството ще продължи около три години и половина. Заложено е изграждането на пет тунела с обща дължина 4 км, 6 моста, 1 подлез и др.

Проектирането на съоръжението започна след близо тригодишна процедура по Закона за обществените поръчки, която беше стартирана през октомври 2019 г. и премина през обжалване в съда. Договорите с избраните изпълнители са подписани. Стойността на контракта за проектиране и строителство е 358 020 000 лв. с ДДС. Изпълнител е ДЗЗД “Консорциум ПСВТ”. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД “Трансконсулт – Свеко”. Договорът е 6 479 935,20 лв. с ДДС.

Тунелът ще осигури най-пряката връзка между Северна и Южна България в централната част на страната. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Основните транспортни направления, които ще обслужва тунелът, са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа). Ще се повиши безопасността на движение и целогодишно ще се улесни преминаването на шофьорите от двете страни на Стара планина. Това ще се отрази на икономическото и социалното развитие на региона и на туризма.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам