Стотици международни компании имат бизнес интереси в Русия и се опасяват, че биха могли да попаднат под ударите на санкциите, които Западът налага заради руската военна инвазия в Украйна.
Ройтерс прави подбор на някои от тях:
“Анжи” (Engie)
Френската газова компания е един от петте западни инвеститори в “Северен поток-2”.
Ба Ес Еф (BASF)
Германският производител на химикали е съсобственик на “Винтерсхал Деа” (Wintershall Dea), една от компаниите, подкрепила финансово изграждането на спрения в момента газопровод “Северен поток-2”. Другият съсобственик на “Винтерсхал Деа” е “Летър уан” (LetterOne), инвестиционна група собственост на руския милиардер Михаил Фридман. Около 1 процент от продажбите на Ба Ес Еф идват от Русия.
“Бритиш петролиъм” (BP)
Британският петролен гигант е най-големият чуждестранен инвеститор в Русия и притежава 19,75 процента от националната петролна компания “Роснефт”. “Бритиш петролиъм” има дялове в няколко петролни и газови проекта в Русия.
“Данон” (Danone)
Френският производител на млечни произведения контролира руската марка “Простоквашино” и генерира 6 процента от всичките си продажби в Русия.
“Джапан тобако” (Japan Tobacco)
Японската компания наема 4000 души в руските си заводи, а през 2020 г. данъците, платени в страната, възлизат на 1,4 процента от бюджета на Руската федерация. Компанията реализира около една пета от печалбите си в Русия, Беларус и т. нар. Общност на независимите държави.
“Екуинор” (Equinor)
Норвежката компания притежава миноритарни дялове в три руски петролни полета.
“Дженерали” (Generali)
Най-големият италиански застраховател притежава миноритарен дял в руския застраховател “Ингострах”.
“Кока кола” (Coca Cola)
Листваната в Лондон компания бутилира напитки в Русия, Украйна и почти всички страни от Централна и Източва Европа. Русия е сред най-големите й пазари, а за компанията там работят 7000 души.
“Метро” (Metro)
За германската верига хипермаркети в Русия работят около 10 000 души, а клиентите й са около 2,5 милиона. Компанията има 26 магазина в Украйна.
“Мицубиши” (Mitsubishi)
Компанията има 141 представителства в Русия и дял в “Сахалин-2”, който доставя втечнен газ на Япония, а освен това търгува с руски въглища, алуминий, никел, метанол, пластмаса и други материали.
“Нестле” (Nestle)
Швейцарската компания има шест завода в Русия, включително такива за шоколадови изделия и напитки. През 2020 г. продажбите й в Русия са възлизали на 1,7 милиарда долара.
“Нокиан тайърс” (Nokian Tyres)
Финландската компания има завод и голям склад край Санкт Петербург.
О Ем Ви (OMV)
Петролно-газовата компания е сред петте западна инвеститори в “Северен поток-2” и е главният вносител на руски газ в Австрия. Тя притежава 24,99 процента от газовото находище Южноруское.
“Рено” (Renault)
Френският автопроизводител реализира 8 процента от приходите си в Русия, по данни на “Ситибанк” (Citibank). Компанията притежава 69 процента от съвместното предприятие “Автоваз”, който произвежда марката “Лада” и продава повече от 90 процента от колите на местния пазар.
“Ролс Ройс” (Rolls-Royce)
Британският производител на авиодвигатели посочва, че 20 процента от титана, влаган в тях, идва от Русия, но същевременно само 2 процента от приходите на компанията са от Русия.
“Сафран” (Safran)
Руската ВСМПО-АВИСМА е най-големият доставчик на титан за френския производител на реактивни двигатели.
“Тотал енержи” (Total Energies)
Френският петролен гигант е сред най-големите инвеститори в Русия и притежава 19,4 процента от “Новатек”, 20 процента от съвместното предприятие за втечнен природен газ “Ямал”, 21 процента от предприятието за втечнен природен газ “Арктика-2”, 20 процента от петролното поле Харяга и още много дялове в руски компании от нефтопреработвателната и химическата промишленост, както и във възобновяемите енергийни източници.
“Тойота” (Toyota)
В завода на компанията край Санкт Петербург се произвеждат модели “Камри” и RAV4. “Тойота” има търговски офис в Москва. Компанията наема в Русия общо 2600 служители, сред които 26 японци.
“Унипер” (Унипер)
Германската компания е инвестирала 1 милиард долара в “Северен поток-2”, както и в пет ТЕЦ-а в Русия с общ капацитет от 11,2 гигавата, които покриват около 5 процента от енергийните нужди на страната. “Унипер” и “Фортум” (Fortum), която държи контролния й пакет акции, притежават общо 12 ТЕЦ-а в Русия с общо над 7000 служители.
“Фолксваген” (Volkswagen)
Германският автопроизводител има два заводи и около 4000 служители в Русия. Той е сглобил около 170 000 автомобила през 2021 г., което е малка част от произведените и продадени в световен план 8,9 милиона.
“Хайделбергцемент” (Heidelbergcement)
Германската компания има три завода в Русия, а производството им е само за вътрешно потребление.
“Шел” (Shell)
Британско-нидерландската компания притежава 27,5 процента от проекта за втечнен природен газ “Сахалин-2”, който има годишен капацитет от 10,9 милиона тона и е управляван от “Газпром”. “Шел” е сред петте западни инвеститори в “Северен поток-2”.
Коментар
Ето кои са световните компании с бизнес интереси в Русия
Стотици международни компании имат бизнес интереси в Русия и се опасяват, че биха могли да попаднат под ударите на санкциите, които Западът налага заради руската военна инвазия в Украйна.
Ройтерс прави подбор на някои от тях:
“Анжи” (Engie)
Френската газова компания е един от петте западни инвеститори в “Северен поток-2”.
Ба Ес Еф (BASF)
Германският производител на химикали е съсобственик на “Винтерсхал Деа” (Wintershall Dea), една от компаниите, подкрепила финансово изграждането на спрения в момента газопровод “Северен поток-2”. Другият съсобственик на “Винтерсхал Деа” е “Летър уан” (LetterOne), инвестиционна група собственост на руския милиардер Михаил Фридман. Около 1 процент от продажбите на Ба Ес Еф идват от Русия.
“Бритиш петролиъм” (BP)
Британският петролен гигант е най-големият чуждестранен инвеститор в Русия и притежава 19,75 процента от националната петролна компания “Роснефт”. “Бритиш петролиъм” има дялове в няколко петролни и газови проекта в Русия.
“Данон” (Danone)
Френският производител на млечни произведения контролира руската марка “Простоквашино” и генерира 6 процента от всичките си продажби в Русия.
“Джапан тобако” (Japan Tobacco)
Японската компания наема 4000 души в руските си заводи, а през 2020 г. данъците, платени в страната, възлизат на 1,4 процента от бюджета на Руската федерация. Компанията реализира около една пета от печалбите си в Русия, Беларус и т. нар. Общност на независимите държави.
“Екуинор” (Equinor)
Норвежката компания притежава миноритарни дялове в три руски петролни полета.
“Дженерали” (Generali)
Най-големият италиански застраховател притежава миноритарен дял в руския застраховател “Ингострах”.
“Кока кола” (Coca Cola)
Листваната в Лондон компания бутилира напитки в Русия, Украйна и почти всички страни от Централна и Източва Европа. Русия е сред най-големите й пазари, а за компанията там работят 7000 души.
“Метро” (Metro)
За германската верига хипермаркети в Русия работят около 10 000 души, а клиентите й са около 2,5 милиона. Компанията има 26 магазина в Украйна.
“Мицубиши” (Mitsubishi)
Компанията има 141 представителства в Русия и дял в “Сахалин-2”, който доставя втечнен газ на Япония, а освен това търгува с руски въглища, алуминий, никел, метанол, пластмаса и други материали.
“Нестле” (Nestle)
Швейцарската компания има шест завода в Русия, включително такива за шоколадови изделия и напитки. През 2020 г. продажбите й в Русия са възлизали на 1,7 милиарда долара.
“Нокиан тайърс” (Nokian Tyres)
Финландската компания има завод и голям склад край Санкт Петербург.
О Ем Ви (OMV)
Петролно-газовата компания е сред петте западна инвеститори в “Северен поток-2” и е главният вносител на руски газ в Австрия. Тя притежава 24,99 процента от газовото находище Южноруское.
“Рено” (Renault)
Френският автопроизводител реализира 8 процента от приходите си в Русия, по данни на “Ситибанк” (Citibank). Компанията притежава 69 процента от съвместното предприятие “Автоваз”, който произвежда марката “Лада” и продава повече от 90 процента от колите на местния пазар.
“Ролс Ройс” (Rolls-Royce)
Британският производител на авиодвигатели посочва, че 20 процента от титана, влаган в тях, идва от Русия, но същевременно само 2 процента от приходите на компанията са от Русия.
“Сафран” (Safran)
Руската ВСМПО-АВИСМА е най-големият доставчик на титан за френския производител на реактивни двигатели.
“Тотал енержи” (Total Energies)
Френският петролен гигант е сред най-големите инвеститори в Русия и притежава 19,4 процента от “Новатек”, 20 процента от съвместното предприятие за втечнен природен газ “Ямал”, 21 процента от предприятието за втечнен природен газ “Арктика-2”, 20 процента от петролното поле Харяга и още много дялове в руски компании от нефтопреработвателната и химическата промишленост, както и във възобновяемите енергийни източници.
“Тойота” (Toyota)
В завода на компанията край Санкт Петербург се произвеждат модели “Камри” и RAV4. “Тойота” има търговски офис в Москва. Компанията наема в Русия общо 2600 служители, сред които 26 японци.
“Унипер” (Унипер)
Германската компания е инвестирала 1 милиард долара в “Северен поток-2”, както и в пет ТЕЦ-а в Русия с общ капацитет от 11,2 гигавата, които покриват около 5 процента от енергийните нужди на страната. “Унипер” и “Фортум” (Fortum), която държи контролния й пакет акции, притежават общо 12 ТЕЦ-а в Русия с общо над 7000 служители.
“Фолксваген” (Volkswagen)
Германският автопроизводител има два заводи и около 4000 служители в Русия. Той е сглобил около 170 000 автомобила през 2021 г., което е малка част от произведените и продадени в световен план 8,9 милиона.
“Хайделбергцемент” (Heidelbergcement)
Германската компания има три завода в Русия, а производството им е само за вътрешно потребление.
“Шел” (Shell)
Британско-нидерландската компания притежава 27,5 процента от проекта за втечнен природен газ “Сахалин-2”, който има годишен капацитет от 10,9 милиона тона и е управляван от “Газпром”. “Шел” е сред петте западни инвеститори в “Северен поток-2”.
Още от Built.bg
Коментар
Студен душ за импозантните унгарски минерални бани
Сншмка: danubiushotelgellert.hu Унгарските минерални бани, които са визитна картичка на страната, но са твърде енергоемки, се борят да се задържат на повърхността на фона на повишените разходи за електроенергия
03.26.2023
икономика, Коментар
Съкращения по време на криза
Най-високата от десетилетия инфлация и последиците от войната в Украйна принудиха компаниите в цяла Европа през последните месеци да започнат да съкращават персонал или да замразят наемането на нови
03.25.2023
Коментар
Данъкът за свръхбогатите отблизо
“С голямата власт идват големите отговорности”, твърди чичо Бен от култовата поредица “Спайдърмен”. В този дух 130 евродепутати поискаха миналата седмица свръхбогатите да бъдат обложени с данък. Защо се
03.25.2023
Създателите
Хотелът с много имена
Дамите, които променят средата
Жените в мъжкия свят на строителството
Коментари и анализи
Студен душ за импозантните унгарски минерални бани
Съкращения по време на криза
Данъкът за свръхбогатите отблизо
Пет ключови момента от срещата Путин-Си
Какво коментират британският и американският печат след началото на визитата на китайския президент в Русия
Eксперти: Сътресенията в банковия сектор може да принудят УФР да забави повишаването на лихвите
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
До месец ще започне изграждането на пробива между булевардите “Черни връх” и “Симеоновско шосе”
Шишков: Изграждането на тунела под Петрохан и магистрала “Рила” може да стане на концесия
Шишков очаква първата половина от лот 1 на магистрала “Европа” да бъде пусната за Великден
Обявиха бъдещия граничен пункт „Струмяни – Берово“ за обект от национално значение
Архитектура
Рафаел Виньоли остави своя отпечатък върху градския пейзаж в съвременния свят
Дизайнерът Пол Смит преобрази парижкия музей “Пикасо”
Градска среда и Урбанизъм
Фандъкова: Глоба от сто хиляди лева е наложена за увреждане на едно паве
Затворен МОЛ в Бургас може да се превърне в център на нова жилищна зона
Първите 14 от общо 29 нови трамвайни мотриси бяха представени в София
Решават съдбата на Паметника на Съветската армия
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Как ИКЕА намали с 12 на сто общия климатичен отпечатък на бранда за 2022 година
Правителството одобри промени в Закона за енергията от възобновяеми източници
Бизнес форум “Заедно за по-малко CO2 емисии” започва в София днес
Войната в Украйна
Китай призова за мирни преговори между Русия и Украйна в план за прекратяване на конфликта
Антониу Гутериш: Войната не е решението. Войната е проблемът
Една години война в Украйна
Байдън ще се срещне с източните съюзници на НАТО след ядреното предупреждение на Путин
Войната в Украйна е предизвикала стотици тежки екологични проблеми
Наградите, които Украйна спечели, борейки се да победи във войната с Русия
Built.bg Podcast
Последвайте ни