Две контрастни министерски позиции по темата с АМ “Струма” в района на Кресна дадоха старт на мандатите на вицепремиерите Гроздан Караджов и Борислав Сандов. И двете тези бяха изразени в ефира на БНТ 1.
Тази сутрин в “Денят започва” вицепремиерът и министър на околната среда и водите Борислав Сандов беше категоричен, че тунел през Креснеското дефиле е най-целесъобразният и екологичен вариант за трасе на АМ “Струма” в района. По думите му АМ “Струма” в района на Кресна няма как да бъде истинска магистрала, а по-скоро ще е скоростна отсечка.
Министърът на околната среда и водите категорично се противопостави на идеята скоростният път да минава през самото дефиле, защото това е в нарушение на екологичното законодателство у нас и на Бернската конвенция.
В края на миналата седмица вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов обаче обясни, че би се съобразил с предложенията на екоминистъра, но няма как да изпълн всички негови предложения:
“Много мои клеги се изказват за тунели и мостове. Бих ги помилил, ако може да не го правят, защото не е така, както го е казал колегата ми Сандов… Накратко моето мнение, което трябва да обсъдя с експертите, че трябва да си бъде изкарано, че няма да мине по това трасе, за което той говори.
Също така имаме и други проблеми, свързани с министерството на околната среда и водите. Да ние искаме да се съобразим със всичко, което те предлагат, но също така да е ясно, че ако се съобразим със всичко, което те предлагат, ще трябва около две или три години да сртроим съоражения около съществуващия път в момента, за да осугурим преминаването на различни животни под пътя и да не им нарушим обитанието. Защото докато строим трасето някъде, къде ще минава този трафик?
Един вид аз трябва две или три години да строя помощни тунелчета, за да минават…Нямам нищо против, аз обичам прородата и животните, но смокове, катерички, костенурки, такива неща, две години трябва да им строя проходи. Разберете ме и мене”.
Така на първо четене зелената концепция се сблъсква със строителната логика.
Според Сндов два варианта са възможни – пътната отсечката да минава през обходно трасе или през тунел. Изграждането на обходно трасе би било по-евтино, но би генерирало много повече въглеродни емисии, затова според Сандов, най-добрият вариант е изграждането на тунел.
Министърът на околната среда и водите е убеден, че е напълно постижимо АМ “Струма” да бъде завършена с европейски средства в рамките на пълен четиригодишен мандат на това правителство.
Разговорите, не през медиите, а на живо между дватама вицепремиери започват от днес, по думите на Сандов.
Кресненското дефиле е черен рекордьор сред пътищата у нас, където често се случват тежки катастрофи. Ето защо предложението на екоминистъра проектът за продължението на магистрала “Струма” да излезе от дефилето със сигурност ще бъде една от горещите и особено чувствителни обществени теми.
Инфраструктура > Коментар
Кресненското дефиле: Хора, пътища и костенурки
Две контрастни министерски позиции по темата с АМ “Струма” в района на Кресна дадоха старт на мандатите на вицепремиерите Гроздан Караджов и Борислав Сандов. И двете тези бяха изразени в ефира на БНТ 1.
Тази сутрин в “Денят започва” вицепремиерът и министър на околната среда и водите Борислав Сандов беше категоричен, че тунел през Креснеското дефиле е най-целесъобразният и екологичен вариант за трасе на АМ “Струма” в района. По думите му АМ “Струма” в района на Кресна няма как да бъде истинска магистрала, а по-скоро ще е скоростна отсечка.
Министърът на околната среда и водите категорично се противопостави на идеята скоростният път да минава през самото дефиле, защото това е в нарушение на екологичното законодателство у нас и на Бернската конвенция.
В края на миналата седмица вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов обаче обясни, че би се съобразил с предложенията на екоминистъра, но няма как да изпълн всички негови предложения:
“Много мои клеги се изказват за тунели и мостове. Бих ги помилил, ако може да не го правят, защото не е така, както го е казал колегата ми Сандов… Накратко моето мнение, което трябва да обсъдя с експертите, че трябва да си бъде изкарано, че няма да мине по това трасе, за което той говори.
Също така имаме и други проблеми, свързани с министерството на околната среда и водите. Да ние искаме да се съобразим със всичко, което те предлагат, но също така да е ясно, че ако се съобразим със всичко, което те предлагат, ще трябва около две или три години да сртроим съоражения около съществуващия път в момента, за да осугурим преминаването на различни животни под пътя и да не им нарушим обитанието. Защото докато строим трасето някъде, къде ще минава този трафик?
Един вид аз трябва две или три години да строя помощни тунелчета, за да минават…Нямам нищо против, аз обичам прородата и животните, но смокове, катерички, костенурки, такива неща, две години трябва да им строя проходи. Разберете ме и мене”.
Така на първо четене зелената концепция се сблъсква със строителната логика.
Според Сндов два варианта са възможни – пътната отсечката да минава през обходно трасе или през тунел. Изграждането на обходно трасе би било по-евтино, но би генерирало много повече въглеродни емисии, затова според Сандов, най-добрият вариант е изграждането на тунел.
Министърът на околната среда и водите е убеден, че е напълно постижимо АМ “Струма” да бъде завършена с европейски средства в рамките на пълен четиригодишен мандат на това правителство.
Разговорите, не през медиите, а на живо между дватама вицепремиери започват от днес, по думите на Сандов.
Кресненското дефиле е черен рекордьор сред пътищата у нас, където често се случват тежки катастрофи. Ето защо предложението на екоминистъра проектът за продължението на магистрала “Струма” да излезе от дефилето със сигурност ще бъде една от горещите и особено чувствителни обществени теми.
Още от Built.bg
Коментар, Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Автор: Built.bg За разлика от много световни столици и градове, където водата става за битови нужди, но не и за пиене, София е популярна с хубавата си вода. Причината
09.11.2024
Енергетика, Коментар
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Снимка: www.beleneproject.bg С 5 гласа “За”, шест “Против” и 6 “Въздържал се” членовете на парламентарна Комисия по енергетика не приеха Проект на решение на предложен от “БСП за България” за
08.01.2024
Инфраструктура, Новини
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Снимки: АПИ Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава с премахването на първите стоманобетонови панели. Предвижда се на ден да се демонтират по 4-ри от съществуващите панели и
07.29.2024
Създателите
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Коментари и анализи
Рилският водопровод или защо София пие най-хубавата вода
Министърът на енергетиката: Да бъдат удължени със 180 дни преговорите с Украйна за реакторите и оборудването за АЕЦ “Белене”
Около 40 000 българи са на воден режим заради недостатъчен капацитет на водоизточниците
Built.bg Podcast
Избрано за Вас
Архитектът на най-красивите сгради в България
Видео история: “Да съживиш храма”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
Основният ремонт на Дунав мост при Русе: Премахват първите стоманобетонови панели
Оптимистичният срок за началото на изработване на техническия проект за тунела под Шипка е 2025 г
Виолета Коритарова: До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“
Парламентът ще изслуша регионалния министър Виолета Коритарова за строителството на магистралите “Хемус” и “Черно море”
Архитектура
Богдана Панайотова е временно изпълняващ длъжността главен архитект на Столична община
Какво представлява архитектурният проект за новата автогара на Варна
Градска среда и Урбанизъм
Европейската комисия прие инвестиционни насоки за Новия европейски Баухаус
Офис пазарът в София с лек спад
758 жилища в 11 многофамилни сгради са обновени по Националната програма за енергийна ефективност
Столичната община ще постави 12 нови камери за контрол на скоростта
Бохемски истории
Бохемски истории: Съдебният дворец в столицата
“Бохемски истории”: Как беше построена сградата на Народното събрание
Денят на българската просвета и култура: „Книжовното богатство на София“
Be Green
Нови правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Built анализ: Дървесина вместо бетон – иновация за бързо строителство
Built анализ: Невидимото влияние на заобикалящата среда върху здравето ни
Войната в Украйна
“Файненшъл Tаймс”: Лидерите на ЕС обсъждат мерки срещу Орбан заради посещението му в Москва
ЕС и президентът на Украйна ще подпишат днес споразумение в областта на сигурността
Нови санкции за Русия: ЕС наложи ограничения за търговията с втечнен газ
Реакциите на световните медии след мирната конференция в Швейцария
Седмицата в срещи на върха: Как светът ще помогне на Украйна
Как завърши Западноевропейската обиколка на Зеленски
Последвайте ни