Две контрастни министерски позиции по темата с АМ “Струма” в района на Кресна дадоха старт на мандатите на вицепремиерите Гроздан Караджов и Борислав Сандов. И двете тези бяха изразени в ефира на БНТ 1.
Тази сутрин в “Денят започва” вицепремиерът и министър на околната среда и водите Борислав Сандов беше категоричен, че тунел през Креснеското дефиле е най-целесъобразният и екологичен вариант за трасе на АМ “Струма” в района. По думите му АМ “Струма” в района на Кресна няма как да бъде истинска магистрала, а по-скоро ще е скоростна отсечка.
Министърът на околната среда и водите категорично се противопостави на идеята скоростният път да минава през самото дефиле, защото това е в нарушение на екологичното законодателство у нас и на Бернската конвенция.
В края на миналата седмица вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов обаче обясни, че би се съобразил с предложенията на екоминистъра, но няма как да изпълн всички негови предложения:
“Много мои клеги се изказват за тунели и мостове. Бих ги помилил, ако може да не го правят, защото не е така, както го е казал колегата ми Сандов… Накратко моето мнение, което трябва да обсъдя с експертите, че трябва да си бъде изкарано, че няма да мине по това трасе, за което той говори.
Също така имаме и други проблеми, свързани с министерството на околната среда и водите. Да ние искаме да се съобразим със всичко, което те предлагат, но също така да е ясно, че ако се съобразим със всичко, което те предлагат, ще трябва около две или три години да сртроим съоражения около съществуващия път в момента, за да осугурим преминаването на различни животни под пътя и да не им нарушим обитанието. Защото докато строим трасето някъде, къде ще минава този трафик?
Един вид аз трябва две или три години да строя помощни тунелчета, за да минават…Нямам нищо против, аз обичам прородата и животните, но смокове, катерички, костенурки, такива неща, две години трябва да им строя проходи. Разберете ме и мене”.
Така на първо четене зелената концепция се сблъсква със строителната логика.
Според Сндов два варианта са възможни – пътната отсечката да минава през обходно трасе или през тунел. Изграждането на обходно трасе би било по-евтино, но би генерирало много повече въглеродни емисии, затова според Сандов, най-добрият вариант е изграждането на тунел.
Министърът на околната среда и водите е убеден, че е напълно постижимо АМ “Струма” да бъде завършена с европейски средства в рамките на пълен четиригодишен мандат на това правителство.
Разговорите, не през медиите, а на живо между дватама вицепремиери започват от днес, по думите на Сандов.
Кресненското дефиле е черен рекордьор сред пътищата у нас, където често се случват тежки катастрофи. Ето защо предложението на екоминистъра проектът за продължението на магистрала “Струма” да излезе от дефилето със сигурност ще бъде една от горещите и особено чувствителни обществени теми.
Инфраструктура > Коментар
Кресненското дефиле: Хора, пътища и костенурки
Две контрастни министерски позиции по темата с АМ “Струма” в района на Кресна дадоха старт на мандатите на вицепремиерите Гроздан Караджов и Борислав Сандов. И двете тези бяха изразени в ефира на БНТ 1.
Тази сутрин в “Денят започва” вицепремиерът и министър на околната среда и водите Борислав Сандов беше категоричен, че тунел през Креснеското дефиле е най-целесъобразният и екологичен вариант за трасе на АМ “Струма” в района. По думите му АМ “Струма” в района на Кресна няма как да бъде истинска магистрала, а по-скоро ще е скоростна отсечка.
Министърът на околната среда и водите категорично се противопостави на идеята скоростният път да минава през самото дефиле, защото това е в нарушение на екологичното законодателство у нас и на Бернската конвенция.
В края на миналата седмица вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов обаче обясни, че би се съобразил с предложенията на екоминистъра, но няма как да изпълн всички негови предложения:
“Много мои клеги се изказват за тунели и мостове. Бих ги помилил, ако може да не го правят, защото не е така, както го е казал колегата ми Сандов… Накратко моето мнение, което трябва да обсъдя с експертите, че трябва да си бъде изкарано, че няма да мине по това трасе, за което той говори.
Също така имаме и други проблеми, свързани с министерството на околната среда и водите. Да ние искаме да се съобразим със всичко, което те предлагат, но също така да е ясно, че ако се съобразим със всичко, което те предлагат, ще трябва около две или три години да сртроим съоражения около съществуващия път в момента, за да осугурим преминаването на различни животни под пътя и да не им нарушим обитанието. Защото докато строим трасето някъде, къде ще минава този трафик?
Един вид аз трябва две или три години да строя помощни тунелчета, за да минават…Нямам нищо против, аз обичам прородата и животните, но смокове, катерички, костенурки, такива неща, две години трябва да им строя проходи. Разберете ме и мене”.
Така на първо четене зелената концепция се сблъсква със строителната логика.
Според Сндов два варианта са възможни – пътната отсечката да минава през обходно трасе или през тунел. Изграждането на обходно трасе би било по-евтино, но би генерирало много повече въглеродни емисии, затова според Сандов, най-добрият вариант е изграждането на тунел.
Министърът на околната среда и водите е убеден, че е напълно постижимо АМ “Струма” да бъде завършена с европейски средства в рамките на пълен четиригодишен мандат на това правителство.
Разговорите, не през медиите, а на живо между дватама вицепремиери започват от днес, по думите на Сандов.
Кресненското дефиле е черен рекордьор сред пътищата у нас, където често се случват тежки катастрофи. Ето защо предложението на екоминистъра проектът за продължението на магистрала “Струма” да излезе от дефилето със сигурност ще бъде една от горещите и особено чувствителни обществени теми.
Още от Built.bg
Инфраструктура, Новини
Бангладеш откри най-дългия си мост
Бангладеш откри днес най-големия си мост след дълги строителни дейности, белязани от закъснения и обвинения в корупция. Мостът “Падма”, който е най-дълъг в страната, бе изграден за осем години
06.26.2022
Коментар
Защо това лято се превръща в изпитание за пътуващите със самолет?
Хиляди отменени полети поради стачки на служителите на някои авиокомпании, дълги опашки от пътници на основните летища в Европа поради липсата на достатъчно персонал – всичко това създава истински
06.25.2022
Инфраструктура, Новини
Второкласните пътища ще се таксуват с тол такса от 1 юли
Второкласните пътища ще се таксуват с тол такса от 1 юли. Правителството прие предложението на вицепремиера в оставка Гроздан Караджов за въвеждане на тол тарифа за второкласната пътна мрежа
06.24.2022
Войната в Украйна
Повече от 150 културни обекта са повредени или унищожени по време на войната в Украйна
Хиляди милионери се опитват да напуснат Русия, по данни на британското разузнаване
Зеленски: Русия е хвърлила око на “обширна зона от Варшава до София”
Макрон, Олаф Шолц и Марио Драги пристигнаха в Киев
Никой не знае колко ще продължи войната, каза Зеленски
Руският “Макдоналдс” – “Вкусно – и точка”
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Специален репортаж: “Тъжната история на изчезналото море”
Built.bg Podcast: “Строители след трусовете”
Последвайте ни
Най-споделяното от Built.bg
Коментари и анализи
Защо това лято се превръща в изпитание за пътуващите със самолет?
Западната преса коментира падането на кабинета “Петков”
Какво следва след свиването на руските газови доставки за Европа?
Асошиейтед прес: Българският премиер призова за подкрепа преди вота на недоверие
Историята на вота на недоверие в съвременната българска политика
Ремонтът на Дунав мост може да започне най-рано през октомври
Инфраструктура
Бангладеш откри най-дългия си мост
Второкласните пътища ще се таксуват с тол такса от 1 юли
Постигнато е разбирателство за облекчаване на трафика между България и Румъния
АМ “Струма”: Ще спре ли скоростта на икономиката ни, ако строежът и бъде отложен
Архитектура
Арх. Дора Иванова: Дейностите по стабилизирането на стенните мозайки на паметника Бузлуджа са успешни
Българските стадиони в Африка
Създателите
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Поглед в миналото: Как са изглеждали морските ни курорти?
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Градска среда и Урбанизъм
АДФИ установи нарушения в обществената поръчка на Столична община за уличното осветление
Възстановяват къпалнята “Мария Луиза” в Борисовата градина
Заем от Европейската инвестиционна банка на стойност 50 млн. евро предстои да одобри Столичният общински съвет
Oбщинският съветник Борис Бонев днес внася в СОС доклад за развитие на градското земеделие
Бохемски истории
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
“Бохемски истории”: Как беше построена сграда на Народното събрание
Бохемски истории: Княжеската гробница
Бохемски истории: Народната книгохранителница
Be Green
Българска иновация за компресиране на отпадъци намалява въглеродния отпечатък на компаниите
България с най-голям ръст на въглеродните емисии от изкопаеми горива в ЕС през 2021 година
Съветът на ЕС препоръчва България да намали зависимостта от изкопаемите горива и да повиши свързаността си със съседните газопреносни мрежи
Built.bg Podcast
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Йото, който гледаше Чернобил” и ненаучените тежки уроци от миналото