Бюлетин

Кресненското дефиле: Хора, пътища и костенурки

Две контрастни министерски позиции по темата с АМ “Струма” в района на Кресна дадоха старт на мандатите на вицепремиерите Гроздан Караджов и Борислав Сандов. И двете тези бяха изразени в ефира на БНТ 1.

Тази сутрин в “Денят започва” вицепремиерът и министър на околната среда и водите Борислав Сандов беше категоричен, че тунел през Креснеското дефиле е най-целесъобразният и екологичен вариант за трасе на АМ “Струма” в района. По думите му АМ “Струма” в района на Кресна няма как да бъде истинска магистрала, а по-скоро ще е скоростна отсечка.

Министърът на околната среда и водите категорично се противопостави на идеята скоростният път да минава през самото дефиле, защото това е в нарушение на екологичното законодателство у нас и на Бернската конвенция.

В края на миналата седмица вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов обаче обясни, че би се съобразил с предложенията на екоминистъра, но няма как да изпълн всички негови предложения:

“Много мои клеги се изказват за тунели и мостове. Бих ги помилил, ако може да не го правят, защото не е така, както го е казал колегата ми Сандов… Накратко моето мнение, което трябва да обсъдя с експертите, че трябва да си бъде изкарано, че няма да мине по това трасе, за което той говори.

Също така имаме и други проблеми, свързани с министерството на околната среда и водите. Да ние искаме да се съобразим със всичко, което те предлагат, но също така да е ясно, че ако се съобразим със всичко, което те предлагат, ще трябва около две или три години да сртроим съоражения около съществуващия път в момента, за да осугурим преминаването на различни животни под пътя и да не им нарушим обитанието. Защото докато строим трасето някъде, къде ще минава този трафик? 

Един вид аз трябва две или три години да строя помощни тунелчета, за да минават…Нямам нищо против, аз обичам прородата и животните, но смокове, катерички, костенурки, такива неща, две години трябва да им строя проходи. Разберете ме и мене”. 

Така на първо четене зелената концепция се сблъсква със строителната логика.

Още от Built.bg:  Индексацията в строителството да се прилага и към заварените случаи

Според Сндов два варианта са възможни – пътната отсечката да минава през обходно трасе или през тунел. Изграждането на обходно трасе би било по-евтино, но би генерирало много повече въглеродни емисии, затова според Сандов, най-добрият вариант е изграждането на тунел.

Министърът на околната среда и водите е убеден, че е напълно постижимо АМ “Струма” да бъде завършена с европейски средства в рамките на пълен четиригодишен мандат на това правителство.

Разговорите, не през медиите, а на живо между дватама вицепремиери започват от днес, по думите на Сандов.

Кресненското дефиле е черен рекордьор сред пътищата у нас, където често се случват тежки катастрофи. Ето защо предложението на екоминистъра проектът за продължението на магистрала “Струма” да излезе от дефилето със сигурност ще бъде една от горещите и особено чувствителни обществени теми.

close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Войната в Украйна

Избрано за Вас

Последвайте ни

Най-споделяното от Built.bg

Коментари и анализи

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Инфраструктура

Архитектура

Създателите

Градска среда и Урбанизъм

Бохемски истории

Be Green

Built.bg Podcast

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам