Две контрастни министерски позиции по темата с АМ “Струма” в района на Кресна дадоха старт на мандатите на вицепремиерите Гроздан Караджов и Борислав Сандов. И двете тези бяха изразени в ефира на БНТ 1.
Тази сутрин в “Денят започва” вицепремиерът и министър на околната среда и водите Борислав Сандов беше категоричен, че тунел през Креснеското дефиле е най-целесъобразният и екологичен вариант за трасе на АМ “Струма” в района. По думите му АМ “Струма” в района на Кресна няма как да бъде истинска магистрала, а по-скоро ще е скоростна отсечка.
Министърът на околната среда и водите категорично се противопостави на идеята скоростният път да минава през самото дефиле, защото това е в нарушение на екологичното законодателство у нас и на Бернската конвенция.
В края на миналата седмица вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов обаче обясни, че би се съобразил с предложенията на екоминистъра, но няма как да изпълн всички негови предложения:
“Много мои клеги се изказват за тунели и мостове. Бих ги помилил, ако може да не го правят, защото не е така, както го е казал колегата ми Сандов… Накратко моето мнение, което трябва да обсъдя с експертите, че трябва да си бъде изкарано, че няма да мине по това трасе, за което той говори.
Също така имаме и други проблеми, свързани с министерството на околната среда и водите. Да ние искаме да се съобразим със всичко, което те предлагат, но също така да е ясно, че ако се съобразим със всичко, което те предлагат, ще трябва около две или три години да сртроим съоражения около съществуващия път в момента, за да осугурим преминаването на различни животни под пътя и да не им нарушим обитанието. Защото докато строим трасето някъде, къде ще минава този трафик?
Един вид аз трябва две или три години да строя помощни тунелчета, за да минават…Нямам нищо против, аз обичам прородата и животните, но смокове, катерички, костенурки, такива неща, две години трябва да им строя проходи. Разберете ме и мене”.
Така на първо четене зелената концепция се сблъсква със строителната логика.
Според Сндов два варианта са възможни – пътната отсечката да минава през обходно трасе или през тунел. Изграждането на обходно трасе би било по-евтино, но би генерирало много повече въглеродни емисии, затова според Сандов, най-добрият вариант е изграждането на тунел.
Министърът на околната среда и водите е убеден, че е напълно постижимо АМ “Струма” да бъде завършена с европейски средства в рамките на пълен четиригодишен мандат на това правителство.
Разговорите, не през медиите, а на живо между дватама вицепремиери започват от днес, по думите на Сандов.
Кресненското дефиле е черен рекордьор сред пътищата у нас, където често се случват тежки катастрофи. Ето защо предложението на екоминистъра проектът за продължението на магистрала “Струма” да излезе от дефилето със сигурност ще бъде една от горещите и особено чувствителни обществени теми.
Инфраструктура > Коментар
Кресненското дефиле: Хора, пътища и костенурки
Две контрастни министерски позиции по темата с АМ “Струма” в района на Кресна дадоха старт на мандатите на вицепремиерите Гроздан Караджов и Борислав Сандов. И двете тези бяха изразени в ефира на БНТ 1.
Тази сутрин в “Денят започва” вицепремиерът и министър на околната среда и водите Борислав Сандов беше категоричен, че тунел през Креснеското дефиле е най-целесъобразният и екологичен вариант за трасе на АМ “Струма” в района. По думите му АМ “Струма” в района на Кресна няма как да бъде истинска магистрала, а по-скоро ще е скоростна отсечка.
Министърът на околната среда и водите категорично се противопостави на идеята скоростният път да минава през самото дефиле, защото това е в нарушение на екологичното законодателство у нас и на Бернската конвенция.
В края на миналата седмица вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов обаче обясни, че би се съобразил с предложенията на екоминистъра, но няма как да изпълн всички негови предложения:
“Много мои клеги се изказват за тунели и мостове. Бих ги помилил, ако може да не го правят, защото не е така, както го е казал колегата ми Сандов… Накратко моето мнение, което трябва да обсъдя с експертите, че трябва да си бъде изкарано, че няма да мине по това трасе, за което той говори.
Също така имаме и други проблеми, свързани с министерството на околната среда и водите. Да ние искаме да се съобразим със всичко, което те предлагат, но също така да е ясно, че ако се съобразим със всичко, което те предлагат, ще трябва около две или три години да сртроим съоражения около съществуващия път в момента, за да осугурим преминаването на различни животни под пътя и да не им нарушим обитанието. Защото докато строим трасето някъде, къде ще минава този трафик?
Един вид аз трябва две или три години да строя помощни тунелчета, за да минават…Нямам нищо против, аз обичам прородата и животните, но смокове, катерички, костенурки, такива неща, две години трябва да им строя проходи. Разберете ме и мене”.
Така на първо четене зелената концепция се сблъсква със строителната логика.
Според Сндов два варианта са възможни – пътната отсечката да минава през обходно трасе или през тунел. Изграждането на обходно трасе би било по-евтино, но би генерирало много повече въглеродни емисии, затова според Сандов, най-добрият вариант е изграждането на тунел.
Министърът на околната среда и водите е убеден, че е напълно постижимо АМ “Струма” да бъде завършена с европейски средства в рамките на пълен четиригодишен мандат на това правителство.
Разговорите, не през медиите, а на живо между дватама вицепремиери започват от днес, по думите на Сандов.
Кресненското дефиле е черен рекордьор сред пътищата у нас, където често се случват тежки катастрофи. Ето защо предложението на екоминистъра проектът за продължението на магистрала “Струма” да излезе от дефилето със сигурност ще бъде една от горещите и особено чувствителни обществени теми.
Още от Built.bg
Коментар
“Мудис“: България все още може да изпълни целта си за приемане на еврото от 2024 г.
Международната рейтингова агенция „Мудис“(Moody’s) потвърди дългосрочния рейтинг на България в чуждестранна и местна валута Baa1 със стабилна перспектива, съобщиха от Министерството на финансите (МФ). Според „Мудис“ България все още
02.04.2023
Коментар, Новини
Краят на ерата на лесните пари ще донесе много болка
Източник: БТА Епохата на лесните пари приключи, а ефектът тепърва ще се усеща на световните пазари, които обаче се надяват, че “болката” от агресивното покачване на лихвените проценти и
02.03.2023
Инфраструктура, Новини
ЕK одобри над 183 млн. евро европейско финансиране за участъка между Калотина и София на AM “Европа”
Европейската комисия даде одобрение за изграждането на близо 33 км от новата автомагистрала “Европа” в участъка, свързващ контролно-пропускателен пункт “Калотина” на границата със Сърбия и околовръстния път на София,
02.02.2023
Създателите
Голямата красота на София
„Бохемска София: Духът на стария град“
Музей “Малкият Париж” показва детайли от градския живот на Букурещ от няколко епохи
Коментари и анализи
“Мудис“: България все още може да изпълни целта си за приемане на еврото от 2024 г.
Краят на ерата на лесните пари ще донесе много болка
Как ще се отрази европейското ембарго върху руския дизел на световните цени на горивата
Светът разполага с достатъчно редкоземни минерали, за да осъществи зеления преход
Люлин – кварталът, който може да е шестият по големина град у нас
Весела Лечева: Държавата е длъжник по отношение на спортната инфраструктура
Избрано за Вас
“Полетът на Фичето”: Къщата с маймунката
“Бохемски истории”: По пътя на жълтите павета
“Инженерна мисъл с Мария Силвестър” | Built.bg Video
Built Explainer: “Историята зад Дунав мост”
Видео: “Инженер на годината”: Милчо Миков, който ръководи изграждането на новия участък на Софийски околовръстен път
Видео: Как се възстановява сграда с историческо значение?
“Полетът на Фичето”: Мостът над река Дряновска /видео история/
Инфраструктура
ЕK одобри над 183 млн. евро европейско финансиране за участъка между Калотина и София на AM “Европа”
Министерският съвет дава малко над 776 милиона лева за поддръжка и строеж на пътища
Kak МРРБ ще се опита даосигури вода за летния туристически сезон
ГЕРБ-СДС иска проверка на ремонтираните пътища през последните 2 години
Архитектура
България участва на архитектурното биенале във Венеция с образователен проект
ЮНЕСКО включи обекти в Йемен и Ливан, както и историческият център на Одеса в Списъка на световното наследство
Градска среда и Урбанизъм
Люлин – кварталът, който може да е шестият по големина град у нас
Председателят на СОС предлага да се изгради 27 декара модерен градски парк в София
Камарата на архитектите в България: Пловдивският панаир да бъде обявен за паметник на културата
Нов изпълнител ще има 180 дни да довърши сградата на Международния младежки център в Бургас
Бохемски истории
„Бохемска София: Духът на стария град“
Бохемски истории: Ранните срещи на Иван Вазов със София
Бохемски истории: Домът на Петко и Пенчо Славейкови
Бохемски истории: Първият електрически трамвай в София
Бохемски истории: Градината на Княз Борис Търновски
Be Green
Според изследване: дърветата могат да намалят с една трета смъртните случаи от градски горещини
Учени получиха екологичен водород от морска вода без добавянето на химикали
Светът разполага с достатъчно редкоземни минерали, за да осъществи зеления преход
Войната в Украйна
Наградите, които Украйна спечели, борейки се да победи във войната с Русия
ЕК осигурява спешно 250 милиона евро за подобряване на инфраструктурата за внос и износ на стоки от Украйна
Москва иска да свърже АЕЦ “Запорожие” с руската енергийна мрежа
Войната в Украйна извади наяве „логистични проблеми“ между Германия и Франция
60 години след кубинската криза заплахата от ядрена война отново е актуална
ЕС одобри новите санкции срещу Русия
Built.bg Podcast
Последвайте ни