Бюлетин

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Ремонтът на Дунав мост може да започне най-рано през октомври

Снимка: Gonzosft

Най-рано през октомври може да започне основен ремонт на българския участък от Дунав мост при Русе. Това обясни вицепремиерът в оставка Гроздан Караджов на среща с Н. Пр. Бръндуша Йоана Предеску – извънреден и пълномощен посланик на Румъния в България. Двамата обсъдиха липсата на добра транспортна свързаност между съседните държави.

Проектирането на основния ремонт на българския участък от моста между Русе и Гюргево е на финален етап, като се очаква и становището на Национална компания „Железопътна инфраструктура“.

Проектът ще определи конкретните ремонтно-възстановителни дейности, прогнозната стойност и срок за изпълнението им. След готов технически проект Агенция „Пътна инфраструктура“ ще обяви обществени поръчки за строител и за надзор. Ако ремонтните дейности започнат до края на тази година, мостът ще е готов през пролетта.

„България и Румъния имат общи амбициозни проекти в транспорта и пътната инфраструктура. Те трябва да бъдат реализирани. Имаме нужда от по-добра свързаност, за да се развиват търговията, бизнесът и туризмът“, посочи регионалният министър.

Посланик Предеску изрази удовлетворение от работата си с българските власти през последните шест месеца и изрази надежда, че работата по стратегическите инфраструктурни проекти ще продължи независимо от политическата ситуация в страната.

Вицепремиерът представи пред посланик Предеску приоритетни пътни проекти. Например магистралата „Русе – Велико Търново, част от транспортния коридор от Букурещ през България до Александруполис в Гърция. Друг проект е автомагистрала „Черно море“, за която АПИ изготвя разширен идеен проект.

От ключово значение за двете страни са и пътищата по транспортен коридор „Ориент – Източно Средиземноморие“. Идеята е да се изгради магистрала от Видин през Монтана с тунел под прохода „Петрохан“ до София, където да се свърже с АМ „Струма“.

Още от Built.bg:  Франция след изборите: Три блока, нито един с мнозинство

От своя страна Румъния трябва да подобри транспортната си инфраструктура към „Дунав мост 2“ от Арат до Калафат. За проекта за магистрала, която да свърже Западна Европа с Атина през Дунав мост 2, вицепремиерът получи подкрепа от еврокомисаря по сближаване и реформи Елиза Ферейра.

Министър Караджов информира посланик Предеску за рисковете пред изпълнението на пътя Видин – Ботевград, магистралите „Струма“ през Кресненското дефиле и „Хемус“.

Като един от основните инструменти за съвместна дейност в интерес на двете държави бяха коментирани програмите за териториално сътрудничество. Новата програма ИНТЕРРЕГ VI-A Румъния – България 2021-2027 е с бюджет 207,5 млн. евро, като се очаква да бъде одобрена от Европейската комисия.

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

BUILT.BG С КАФЕТО СУТРИН

Започнете деня си с най-важното и интересното от света на строителството, икономиката и инвестициите. Всяка сутрин в 7 ч. Директно в имейла ви.

Още от Built.bg

Създателите

Коментари и анализи

Built.bg Podcast

Избрано за Вас

Инфраструктура

Архитектура

Градска среда и Урбанизъм

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Бохемски истории

Be Green

Войната в Украйна

Последвайте ни

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам