Бюлетин

Ремонтът на Дунав мост може да започне най-рано през октомври

Снимка: Gonzosft

Най-рано през октомври може да започне основен ремонт на българския участък от Дунав мост при Русе. Това обясни вицепремиерът в оставка Гроздан Караджов на среща с Н. Пр. Бръндуша Йоана Предеску – извънреден и пълномощен посланик на Румъния в България. Двамата обсъдиха липсата на добра транспортна свързаност между съседните държави.

Проектирането на основния ремонт на българския участък от моста между Русе и Гюргево е на финален етап, като се очаква и становището на Национална компания „Железопътна инфраструктура“.

Проектът ще определи конкретните ремонтно-възстановителни дейности, прогнозната стойност и срок за изпълнението им. След готов технически проект Агенция „Пътна инфраструктура“ ще обяви обществени поръчки за строител и за надзор. Ако ремонтните дейности започнат до края на тази година, мостът ще е готов през пролетта.

„България и Румъния имат общи амбициозни проекти в транспорта и пътната инфраструктура. Те трябва да бъдат реализирани. Имаме нужда от по-добра свързаност, за да се развиват търговията, бизнесът и туризмът“, посочи регионалният министър.

Посланик Предеску изрази удовлетворение от работата си с българските власти през последните шест месеца и изрази надежда, че работата по стратегическите инфраструктурни проекти ще продължи независимо от политическата ситуация в страната.

Вицепремиерът представи пред посланик Предеску приоритетни пътни проекти. Например магистралата „Русе – Велико Търново, част от транспортния коридор от Букурещ през България до Александруполис в Гърция. Друг проект е автомагистрала „Черно море“, за която АПИ изготвя разширен идеен проект.

От ключово значение за двете страни са и пътищата по транспортен коридор „Ориент – Източно Средиземноморие“. Идеята е да се изгради магистрала от Видин през Монтана с тунел под прохода „Петрохан“ до София, където да се свърже с АМ „Струма“.

Още от Built.bg:  Караджов: От българската тол система нищо не може да се изтрие

От своя страна Румъния трябва да подобри транспортната си инфраструктура към „Дунав мост 2“ от Арат до Калафат. За проекта за магистрала, която да свърже Западна Европа с Атина през Дунав мост 2, вицепремиерът получи подкрепа от еврокомисаря по сближаване и реформи Елиза Ферейра.

Министър Караджов информира посланик Предеску за рисковете пред изпълнението на пътя Видин – Ботевград, магистралите „Струма“ през Кресненското дефиле и „Хемус“.

Като един от основните инструменти за съвместна дейност в интерес на двете държави бяха коментирани програмите за териториално сътрудничество. Новата програма ИНТЕРРЕГ VI-A Румъния – България 2021-2027 е с бюджет 207,5 млн. евро, като се очаква да бъде одобрена от Европейската комисия.

close

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Още от Built.bg

Войната в Украйна

Избрано за Вас

Последвайте ни

Най-споделяното от Built.bg

Коментари и анализи

BUILT.BG DAILY

Започнете деня си с историите, които нашите редактори ще изберат за Вас.

Ние уважаваме Вашите лични данни и няма да ги споделим с никого. Може да се отпишете по всяко време.

Инфраструктура

Архитектура

Създателите

Градска среда и Урбанизъм

Бохемски истории

Be Green

Built.bg Podcast

Запиши се за електронния бюлетин на Built

Само качествено съдържание, без спам